Gå til innhold

Problemer med Rhythmbox/DAAP-sharing i Karmic

Anbefalte innlegg

Har gått over til Karmic for å teste ut. Jeg har stått på noen problemer med DAAP-sharing i Rhythmbox, og selv om jeg skjønner at dette er en alpha tenkte jeg at det kanskje er noen kloke hoder her som har en mulig løsning.

For å gjøre det lettest mulig så kan vi ta to av mine maskiner som begge kjører karmic som eksempel. På DAAP-serveren ligger all musikken min, og denne er delt via Rhythmbox. Grunnen til at jeg velger Rhythmbox er fordi den (frem til nå) har fungert bra, har ratings og har et oversiktlig grensesnitt. Tidligere har det bare vært å dele musikken ved å aktivere DAAP i Plugins.

På klienten dukket tidligere share'n opp og musikken lot seg spille av. Det nye etter jeg oppgraderte til karmic er at share'n vises, men inneholder ingenting. Det står bare "Retrieving lists of songs" eller noe i den duren. Jeg har prøvd andre avspillere som klienter (Songbird og Banshee) men der skjer bare det samme. Jeg har mer eller mindre kommet fram til at dette er et server-problem.

Jeg har gjort en del forskjellige søk i google, men har ikke funnet noen med samme eller tilsvarende problem.

Noen råd?

Som siste ord kan jeg nevne at det heller ikke fungerer på maskiner som kjører Jaunty. Kjører serveren Jaunty fungerer det feilfritt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...