Kost Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg kommer til å sitte 2m fra TVen. Har testet denne avstanden på 42" og synes ikke det blir for stort, men ser forsåvidt ikke noe problem i kjøpe en 37" heller. Jeg kommer hovedsaklig til å bruke den til vanlig TV-titting (kabel TV) og til å se serier og filmer fra PC eller mediesenter. Kommer nok også til å bruke den som PC-skjerm en gang i blandt. Finnes det TVer med USB inngang hvor jeg får spillt av filmer direkte fra minnepenn eller ekstern harddisk? Jeg er altså på jakt etter en god TV under kr 8500 med USB inngang som lar meg se filmer eller en litt rimelige TV slik at jeg kan bruke kr 1500 på en mediespiller. Har dere noen gode tips? Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Skal du ha en god 42" til den prisen vil jeg anbefalle denne: http://www.pixmania.com/no/no/2681951/art/...p;CodePromo=oui Den er 42", har 1080p, 100hz, 4x HDMI utanger, og Phillips, som lager ganske gode tver. Mer enn det vil du neppe få bruk for. Viss du mener at du vil ha en tv som spiller av divx filer fra minnepenn eller ekstern HDD, så vet jeg bare om dyrere tver med slik støtte, f. eks. Lg lh5000 serien (12.000kr). Det jeg vil råde deg til å gjøre er å kjøpe en dvd spiller som kan kjøre divx filer fra minnepenn eller ekstern HDD: http://www.pixmania.com/no/no/2725089/art/...ler-xc-130.html Jeg har selv den der, og bildet blir mye skarpere på tven enn på pc skjermen. men den støtter ikke .mkv filer da. Vil du spille av blu-ray filmer (.mkv) må du kjøpe en dyrere media spiller: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...px?plid=113498# Har sett denne i aksjon selv, utrolig fin liten dings! Endret 26. august 2009 av kidio007 Lenke til kommentar
Kost Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Takk for raskt svar. Så bra ut den ja. Er helt blank på tekniske spesifikasjoner. Er denne bedre http://www.siba.no/Products/Product.aspx?id=2000650 ? Eller er den bare dyrere pga Ambilight-greiene? Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Har ikke noen erfaring med Ambilight. Ser at det er forskjell på kontrasten på de 2, den du viser her har 30000:1 og den andre 80000:1. Begge tvene har HD Natural motion og Pixel plus HD. Det står heller ikke noe om hz på den tven, det betyr at den ligger på 60hz, mens den andre har 100hz. Lyden er det eneste jeg ser som kan være bedre, men lyden på de fleste flat skjermer er ikke så dårlig. 100hz er noe som er veldig populært i dag, man får mer levende bilder. Kontrasten er selvsagt for å la det sorte på tven se sort ut, istedenfor grått. Edit: Husk og at tvene i dag begynner å ligne mer og mer på hverandre, så om du ikke er ekstremt kresen på bilde, så holder det med 42" godt under 10.000kr. Og det går fint an å se på tv uten det Ambilight greiene, jeg vet at noen sikkert syns det vil virke irriterende. Begge de tvene så veldig bra ut da, du blir sikkert fornøyd samme hvem du velger. Endret 26. august 2009 av kidio007 Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Ambielight er ikke så dumt siden det blir mer behagelig å se på skjermen. En annen fordel er at systemet faktisk gjør at du opplever sortnivået som langt sortere enn det er. Kontrastforholdene på 30000:1 og 80000:1 er ikke så mye å bry seg om siden det er snakk om dynamisk kontrast som er et forhold uten en fast måleform. Det vil si at den reelle kontrasten er langt lavere... Alle tv apparatene er 50 – 60hz. 100hz er en digital bildeprosessering som skal kompensere for de problemene et lcd panel har med å takle bevegelse. systemet legger til nye bilder slik at bevegelsene blir veldig myke. Dette betyr at bildet forandrer seg ganske mye og en film skutt på 35mm vil se ut som den er filmet interlaced på et hd-videokamera. Samsung er til nå den eneste produsenten som har kommet opp med et system hvor denne effekten kan reduseres kraftig. Uansett har de fleste tv-er to - tre nivåer på 100hz systemene sine slik at man til en viss grad kan redusere noe av effekten hvis man ikke liker den. Personlig mener jeg en lcd bør ha 100hz, men som sagt er det min mening... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå