Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jente trenger hjelp ang. yamaha tzr!

Helenee

Anbefalte innlegg

Haha.

Jeg er en jente på 16, som kjøpte meg en yamaha tzr i April, men fikk lappen i Juni.

Giring og alt var nytt. Brukte scooter på kjøreskolen og alt ble bare piss.

Uannsett, poenget mitt er at jeg har tryna. Kjørte på grus, og sklei.

Høyre side av mopeden er ødelagt. Eller litt av kåpa er sprekt, hvor får jeg kjøpt kåpesett? Sprekkene er for store for å rep. Og, bakbremsen min er klemt inn liksom, skjønner? Fint.

Hvordan i ******** skal jeg få den tilbake? Må jeg kjøpe ny, eller går det ann å bøye den ut?

Takk for svar! :-D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig leit å høre. Hadde samme uhell for litt siden, dog bare i litt mindre skala :)

www.easyparts.nl er en bra side, stort sett billigere enn hos forhandler. Har stort sett alt til Yamaha TZR.

Enig med posten over, av sikkerhetsmessige hensyn burde du bytte ut bremsene.

Lenke til kommentar

Åh.

Tusen takk!

Men, anyway. Jeg må jo bestille kåpesett, trenger egentlig bare en side? Men, hvordan sender de folka fra nederland kåpene a? Det blir jo ****** dyrt pga. tollen over grensa fra Sverige ? Bor jo i Halden så.

Lenke til kommentar

Ja, mtp toll ville jeg heller kjøpt fra innlands.

Tror ikke du får kjøpt kun en side heller, du kan jo sende en mail til en nettbutikk å spørre.

Koster det ikke 2-3-4 000 for kåpesett forresten? oO

Heller heftigere innmat enn utseende, høhø.

Lenke til kommentar

Hei

Kåpesettet du har kan du lime sprekkene, og deretter pusse så det blir helt gjevnt, deretter kan du få noen på lakk verksted til å lakkere sammtidig som de tar en bil ol, da kan det hende de ikke skal ha alverden for jobben.

Hvis du skal ha nye er det tryggest å kontake yamaha norge å få de til å bestille nytt!

Bakbremsen kan du ta ei tang elns. å prøve å bøye ut (pass på så du ikke klemmer/skader noe annet på sykkelen), holder det, kan du bare bruke det. Du har ingenting å tape på å prøve det. Knekker den, kjøper du deg ny. Koster 200kr, kansje.

-Håkon

Lenke til kommentar

Hehe.

Men, hvor mye koster et nytt kåpe sett hvis jeg tar det gjennom yamaha norge da? Jeg kommer sikkert til å tryne mere liksom. Er ikke noe gøy å kjøpe splitter nytt kåpe sett, også tryner jeg. Og dermed er det også ødelagt. Skadene er altfor store, går ikke ann å lime.

Lenke til kommentar

Bremsehendelen skal ikke være problem og få bøyd ut igjen om du får den noenlunde sånn som den var.

Angående kåpene så tror jeg du må kjøpe 1 sett med sidekåper om du skal bestille, dvs at du ikke kan kjøpe bare 1 kåpe på venstresiden av sykkelen men må også kjøpe høyre sidekåpen.

Den vil koste rundt 4.000-6.000

Prisen på kåper kan fort komme opp i 8-10 tusen om du handler med forhandlere slik som Yamaha osv.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

æ har komme bort i nå lignende men da va det en kompis som tryna me den uten å si fra om det.

i hvertfall så kjørt æ te nærmeste yamaha forhandler og fikk vit prisen for en hel høyresie pluss bremsepedal å det vart litt over 3200 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...