Joffii Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Er vel verdt å nevne at jeg bor i ei studentblokk, og at jeg ga beskjed om denne "feilen" men vaktmester sa alt var ok. Kan først nevne det lille problemet, som er at stråla er utrolig svak. Det er så vidt man klarer skylle vekk såpa og shampoen. Er det mulig fikse dette? evt har jeg krav på bedre? Og til det store problemet, temperaturen. Det er umulig å finne en konstant temperatur i dusjen. Når jeg har funnnet en temperatur, henger jeg opp dusjen, men før jeg får såpa meg ferdig risikerer jeg å bli skoldet av glovarmt vann eller frysa av iskaldt vann. Og sånn kan den vingle. Jeg brukte 10min på å stille krana på en 5 min dusj her om dagen. Noe som vel er for galt? Er dette noe jeg kan fikse? Pakninger etc etc, jeg har lite og 0 peiling :/ Kan vel nevnes at håndvasken og kjøkkenvasken har mulighet for fin og konstant temperatur, i tillegg til at trykket på vannet der er sterkere enn noen andre plasser jeg vet om. Håper noen eksperter kan hjelpe =) Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Velkommen til sparedusjens gleder! For det sitter vel antageligvis et eller annet i dusjhodet som struper vannstrømmen og sørger for at ikke får stort mer enn enn "tåke" å skylle ut sjampoen med. Du kan jo se om det går an å åpne dusjhodet, eventuelt om du kan bytte det ut med et annet. (Les husleiekontrakten først og se om det er lov ...) Varierende vanntemperatur kan være et tegn på varierende bruk av varmt/kaldt vann fra andre kraner samtidig som du dusjer, men det er ikke utenkelig at det kan bli bedre dersom du får litt fart på vannet. Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Skrudde av slangen og dusjhodet nå. Hodet inneholder ingen verdens ting, bortsett fra at jeg syntes kanskje "tunellen" var litt smal. Slangen hadde også litt smal tunnel. Selv om trykket kunne vært høyere etter min mening. Kan det være noe i dusj slangen? Det med at nytt dusjhode kan hjelpe på temperatur problemet setter jeg mine tvil til. Med tanke på at temperaturen ikke svinger mellom litt varm litt kald osv, men det kan gå fra midt i mellom til glo varmt(hadde svie en dag etter å ha brent meg) og kan bli iskaldt. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Det med temperaturen er nok et dårlig eller deffekt blandebatteri. billige er ofte elendige på dette og kan oppføre seg slik. Så dette bør nok byttes, da det ikke er noe særlig å bli skoldet. Dårlig trykk i dusjen kan også være mye dritt i selve batteriet. Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Dette batteriet, ligger det i dusjen min ? Jeg bodde tidligere en etasje under, og der var det ikke et varmeproblem. Det var også litt mer trykk, men ikke mye, bare så det holdt. Lenke til kommentar
Bliv1n Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Kranen du skrur på når du dusjer er blandebatteri. Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Må jeg skifte hele krana da? evt hvis ikke hvor finner jeg det? Mulig å gå utenom vaktmester? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Må nok mest sannsynlig skifte hele krana. Vil koste fra en 600kr. Er jo en rimelig enkel jobb, bare skru av hovedkran først Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Ta et bilde av det fordømte røropplegget, da, så slipper vi å prøve å få telepatien til å fungere. Den virker som regel dårlig om kvelden. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Er jo en rimelig enkel jobb, bare skru av hovedkran først Kylling. Gjelder bare å være sykt rask. Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Går bare til vaktmester da, han får faen fikse det! Har ikke kamera her :/ Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 2. september 2009 Del Skrevet 2. september 2009 Bytt om på slangene bak batteriet Lenke til kommentar
Ansats Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Dersom dette er et trykkstyrt batteri er det sikkert silene som er tette av dritt.Det er forskjell på trykkstyrt og termostat batteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå