Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]hjelp med "effektpottte"?

1915

Anbefalte innlegg

viste helt hva jeg skulle kalle tittelen. har nytt eksosanlegg og vil ha litt lyd fra bilen. den er jo stille som en mus. siden eksosanlegget er nytt. er du noe som heter efekktenderør man kan sette på for å få litt tøff lyd?

er snakk om å gjøre det på en saab 9000 cs 1992 mod

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du 2 forskjellige komplette effektanlegg spesial lagd til Saab 9000 CS. Fra enden av katten og ut til potta.

Lite utdrag fra simons prisliste:

060-H SAAB 9000T -88 1*90 2820,-

060-H0 SAAB 9000T kat -91 1*90 2950,-

060-H1 SAAB 9000T CS 1*90 3180,-

060-H1C SAAB 9000i CS Turbo 1*90 4030,-

060-H5 SAAB 9000T CD -91 70/90 2950,-

Og her finner du siden med prisliste.

jeg tenkte på effektenderør "kompis" av meg har det på bmwen sin

Ville jo si jeg ville valgt fullt anlegg, men sier han enderør regner jeg med han snakker om potta bare. Bildet helt til høyre altså.

Endret av zibiri
Lenke til kommentar

Ja det er harry om du kommer i en gammal bondeland Volvo rust førti som ser ut som en levende skraphaug men kjører rundt og brifer med høy lyd. ELLER om du kommer i en strøken audi eller bmw med sporteffektanlegg. Og du kjører stille og rolig bort til et lys kryss og du forsterker de orginale 200hestene med en deeeilig simons lyd i det du stiper av gårde.

:D

Lenke til kommentar

Det er det som er poenget mitt. Jeg sier ikke at du absolutt ikke må sette på en effektpotte, men jeg synes det er utrolig tacky og litt wannabe racingcar. Om du har 500 hestekrefter fordelt på 16 sylindrer så er det en annen sak å få enda mer lyd ut, men om du har en Volvo 240 med 70 hestekrefter som høres ut som... hva nå enn det er, da får stemplet "Bonde" i pannen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...