Gå til innhold

Reklamasjonsrett på strømadapter (lader), evt hvor kan jeg kjøpe ny?

Anbefalte innlegg

Hei, laderen til min Dell-PC har tatt kvelden etter fire år. Spørsmålet mitt er om den er dekket av forbrukerkjøpsloven, eller om det kun er to års reklamasjonsrett på strømadaptere, i motsetning til 5 år som det er på selve maskinen.

I tilfellet det ikke går, hvor kan jeg kjøpe ny lader, foruten fra dell.no, som opererer med blodpriser. Har funnet noen på dealextreme, men hadde håpet å kunne kjøpe fra en norsk butikk.

Setter pris på all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den over 2 år gammel tror jeg det er lite sjangs for å få dekket den, men det finnes noen Universal ladere som det følger med masser av tuper til forskelige ladere, plugg på en dell ende å vips så har du ny lader. Disse koster ikke mer enn 300-900kr Jeg fant meg en slik lader til min bærbar lader da den tok kveld. fungerte som bare det.

Lenke til kommentar
Hei, laderen til min Dell-PC har tatt kvelden etter fire år. Spørsmålet mitt er om den er dekket av forbrukerkjøpsloven, eller om det kun er to års reklamasjonsrett på strømadaptere, i motsetning til 5 år som det er på selve maskinen.

Vel, jeg har ikke noen personlig erfaring med FTU-avgjørelser på området, siden de jeg har noen "makt" over er instruert til at det skal holdes 5 års reklamasjonsrett på adaptere.

Et defekt adapter gjør PCen som produkt ubrukelig, altså må det følge resten av produktet selv om det er en ekstern enhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...