Gå til innhold

Hvor ofte dusjer du?

N*

Anbefalte innlegg

2-3 dager i uken. ps: jeg bruker deodorant vær dag :)

Ok... Det er bare ekkelt...Lukter jo helt for jævli med deo uttapå svette! :S

Man bruker jo ikke deo for lukten sin del, deo er der for å hindre at man svetter. At det er "lukt" på dem er bare fjas, paryme skal lukte, deo trenger ikke lukte.

Er det mulig å skaffe deo uten lukt btw?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wikipedia om puritaner :

Ordet puritaner blir nå satt på et ujevnt antall protestantiske reformerte kirker fra sent i det 16. århundre til tidlig i det 18. århundre. Men puritanerne brukte ikke begrepet om seg selv. Det var et skjellsord som først dukket opp i 1560-årene. Puritanerne foretrakk å kalle seg selv «de gudelige». Ordet «puritaner» ble dermed alltid en beskrivelse av en type religiøs tro, mer enn en spesiell form for kirke.

:dontgetit:

Lenke til kommentar
2-3 dager i uken. ps: jeg bruker deodorant vær dag :)

Ok... Det er bare ekkelt...Lukter jo helt for jævli med deo uttapå svette! :S

Man bruker jo ikke deo for lukten sin del, deo er der for å hindre at man svetter. At det er "lukt" på dem er bare fjas, paryme skal lukte, deo trenger ikke lukte.

Er det mulig å skaffe deo uten lukt btw?

Altså... Deo stopper deg ikke fra og svette, men det lukter ikke vondt

Endret av aR_
Lenke til kommentar

Hvem bryr seg egentlig om hvor ofte ANDRE dusjer?

Alle er forskjellige og har ulik aktivitetsgrad. Ligger man på sofaen i 4 døgn er det begrenset hvor mye man svetter - har man gym eller trener bør man jo definitivt dusje.

Selv dusjer jeg rundt 3 ganger i uka.

Når det gjelder deo med eller uten lukt: Det er en grunn til at det heter antiperspirant (altså: anti-svette)...

Lenke til kommentar

Jeg dusjer alltid når jeg kommer hjem fra jobb, og ikke før. Det er ingen vits å være ren på jobben jeg har, og jeg kan bli ganske møkkete og svett der.

Og jeg har aldri skjønt det å dusje på morgnen for å våkne. Jeg synes det er helt forjævlig å dusje når jeg nettopp har våkna og er trøtt. Jeg blir ikke mer våken etterpå heller, snarere tvert imot.

Lenke til kommentar
Og jeg har aldri skjønt det å dusje på morgnen for å våkne. Jeg synes det er helt forjævlig å dusje når jeg nettopp har våkna og er trøtt. Jeg blir ikke mer våken etterpå heller, snarere tvert imot.

Det er jo det diggeste! man føler seg med en gang mer frisk og pigg etter en dusj :D

Det værste med å stå opp om morgenen er jo at man er kald, og d er dusjen bra motivasjon for å krype ut fra køya;)

Lenke til kommentar
De fleste deodoranter lukter jo(Axe deodorant lukter HELT annerledes enn f.eks Lacoste sin.) Hvis du er svett og bare sprayer på litt deo utapå der så lukter man svette lukten gjennom deoen og de blander seg og lager nasty gasser som lukter bajs.

Stemmer det, de fleste deoer lukter, men er vell mulig å få luktfrie på apotek.

Deo er heller ikke ment til å dekke over/fjerne lukt. Den skal stoppe deg fra å svette (antiperspirant?). Er du allerede blitt svett/lukter så er det bare en dusj som hjelper.

Lenke til kommentar

Jeg dusjer omtrent 4-5 ganger i uka. Som regel gjør jeg det for å føle meg opplagt og våkne til på morgenen, men andre ganger gjør jeg det for å bare slappe helt av og nyte følelsen av å være ren på f.eks. en kveld eller ettermiddag.

Andre ganger hvis jeg har vært ute på noe og svetter, så er det jo en selvfølge at jeg dusjer. Har litt sånn bakteriefobi og er nok litt hysterisk hygiensk av meg, men jeg dusjer ikke absolutt hver dag, selv om det har hendt i perioder det også.

Forsøker å holde det til 4 ganger i uken. Det burde være nok.

Lenke til kommentar
De fleste deodoranter lukter jo(Axe deodorant lukter HELT annerledes enn f.eks Lacoste sin.) Hvis du er svett og bare sprayer på litt deo utapå der så lukter man svette lukten gjennom deoen og de blander seg og lager nasty gasser som lukter bajs.

Nå er det viktig å påpeke at Axe osv er ikke deodoranter men antipesperant. Deodoeranter begynner å bli vanskeligere å finne. Var på obs, og ut av det store utvalget deres fantes det kunn 1 som var en ekte deodorant (ikke innholde alminuim). Deo fungerer mye bedre enn antipesperant IMO.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...