Gå til innhold

Hvor ofte dusjer du?

N*

Anbefalte innlegg

Hver dag før jobb, med noen unntak. For eksempel dusjer jeg også når jeg føler det er nødvendig, gjerne før jeg skal ut.

Å dusje 4-5 ganger daglig er også tvangstanker etter min mening. Dusje når man kommer hjem fra skolen, fordi man "har vært borti" så mange? Nei, det blir helt tullete. Dusje før man legger seg er deilig, men ikke helt nødvendig, selv om jeg av og til gjør det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hver dag før jobb, med noen unntak. For eksempel dusjer jeg også når jeg føler det er nødvendig, gjerne før jeg skal ut.

Å dusje 4-5 ganger daglig er også tvangstanker etter min mening. Dusje når man kommer hjem fra skolen, fordi man "har vært borti" så mange? Nei, det blir helt tullete. Dusje før man legger seg er deilig, men ikke helt nødvendig, selv om jeg av og til gjør det.

For n-te gang, er ikke tvangstanker:)!

Ville vel vært klar over det om det var det?

Lenke til kommentar
Klart jeg ville visst det! Bruker ikke lang tid i dusjen heller, så strømregninga er ikke stort mye større enn den ellers ville vært.

Vi kan jo spørre i helsedelen og se hva de mener. Det må da være noen psykriatere som kan svare på spørsmålet. Leger er det nok av, og jeg tror de fleste leger vil konkludere med at det ikke er nødvendig med 5 dusjer om dagen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

4-5 ganger om dagen, ja.. Så lenge du ikke bruker såpe hver dag så går det bra. Går fint ann å skulle av seg litt i dusjen. Men bruker du såpe og shampoo 5 ganger for dagen... Da ødelegger du mer enn du hjelper. 1 gang per dag er mer enn nok.

Om du trener kan det godt bli ekstra, men om du går rett i dusjen etter trening og har dusjet med såpe en gang før på dagen holder det mer en nok med å skylle av seg svetten og skrubbe seg litt med henda(så fremt man ikke har søle på seg, da). Det viktigste er å bruke deodorant og evt. parfyme.

Selv bruker jeg helst antiperspirant og parfyme da det funker best. Dusjer 1 gang per dag, men dusjer to ganger når jeg skal på jobb(må nesten det i servicenæringen). Men jeg kan gå uten å dusje en dag eller to. men i løpet av den andre dagen pleier jeg å føle meg skitten.

Edit: 4-5 ganger om dagen og du har ikke problemer med flass/tørr hud eller lignende? :huh:

Om jeg dusjer om morgenen(som jeg pleier) prøver jeg som oftest å vaske handa og hive litt vann i ansiktet før jeg legger meg.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
4-5 ganger om dagen, ja.. Så lenge du ikke bruker såpe hver dag så går det bra. Går fint ann å skulle av seg litt i dusjen. Men bruker du såpe og shampoo 5 ganger for dagen... Da ødelegger du mer enn du hjelper. 1 gang per dag er mer enn nok.
4-5 ganger om dagen og du har ikke problemer med flass/tørr hud eller lignende? :huh:

Jeg dusjer alltid med såpe, men shampoo somregel bare to ganger om dagen.

Jeg har aldri hatt problemer med hverken flass eller tørr hud.

Lenke til kommentar
4-5 ganger om dagen og du har ikke problemer med flass/tørr hud eller lignende? :huh:

Jeg dusjer alltid med såpe, men shampoo somregel bare to ganger om dagen.

Jeg har aldri hatt problemer med hverken flass eller tørr hud.

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men er du rundt majoriteten på forumet kommer fort problemene ved slik overvasking senere i livet om du fortsetter.

Såpe er ikke bra å terge huden med for ofte, og er heller ingen vits å bruke 5 ganger om dagen. Du oppnår like god effekt med bare vann på minst 3 av dusjene og da tar du var på deg selv samtidig.

Skal ikke påstå du har noen tvangstanker jeg, men et usunt forhold til vask av egen kropp vil jeg si du har.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Jeg dusjer før jeg skal begynne å jobbe og etter jeg har jobbet , om det oppstår behov i løpet av dagen kan jeg være oppe i 3 dusjer maks.

Di dagene jeg har fri og ikke trener har jeg som regel ikke behov for å dusje.

Driver med undervisning I svømmehal så det er viktig med god hygiene = bedre vannkvalitet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...