Reeve Skrevet 8. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2010 Hver dag før jobb, med noen unntak. For eksempel dusjer jeg også når jeg føler det er nødvendig, gjerne før jeg skal ut. Å dusje 4-5 ganger daglig er også tvangstanker etter min mening. Dusje når man kommer hjem fra skolen, fordi man "har vært borti" så mange? Nei, det blir helt tullete. Dusje før man legger seg er deilig, men ikke helt nødvendig, selv om jeg av og til gjør det. 1 Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 8. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2010 Hver dag før jobb, med noen unntak. For eksempel dusjer jeg også når jeg føler det er nødvendig, gjerne før jeg skal ut. Å dusje 4-5 ganger daglig er også tvangstanker etter min mening. Dusje når man kommer hjem fra skolen, fordi man "har vært borti" så mange? Nei, det blir helt tullete. Dusje før man legger seg er deilig, men ikke helt nødvendig, selv om jeg av og til gjør det. For n-te gang, er ikke tvangstanker:)! Ville vel vært klar over det om det var det? Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 8. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2010 Nei, du ville ikkje det. Det er ikkje sunt å dusje så mykje.Verken for straumrekninga eller huda. Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 8. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 8. januar 2010 Klart jeg ville visst det! Bruker ikke lang tid i dusjen heller, så strømregninga er ikke stort mye større enn den ellers ville vært. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 Du tenker aldri over at du har tvangstanker. Du gjør det uten selv å vite om det, selv om du vet det. flere enn en gang daglig er ikke sunt for kroppen spesielt vist du bruker såpe hver gang... Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 3 ganger stort sett hver dag: 1 om morgenen 1 etter trening på skolen 1 på kvelden etter trening med klubb Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 Klart jeg ville visst det! Bruker ikke lang tid i dusjen heller, så strømregninga er ikke stort mye større enn den ellers ville vært. Vi kan jo spørre i helsedelen og se hva de mener. Det må da være noen psykriatere som kan svare på spørsmålet. Leger er det nok av, og jeg tror de fleste leger vil konkludere med at det ikke er nødvendig med 5 dusjer om dagen. 1 Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 Vi kan jo spørre i helsedelen og se hva de mener. Det må da være noen psykriatere som kan svare på spørsmålet. Leger er det nok av, og jeg tror de fleste leger vil konkludere med at det ikke er nødvendig med 5 dusjer om dagen. Jeg er helt sikker på at de vil si at det ikke er noe problem. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 Rekker du å gjøre annet enn å dusje da? Om vintern er det sjeldent at jeg svetter så da dusjer jeg ca 4 ganger i uka. På sommeren når det er varmt så dusjer jeg hver dag og det er mer enn nok. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) 4-5 ganger om dagen, ja.. Så lenge du ikke bruker såpe hver dag så går det bra. Går fint ann å skulle av seg litt i dusjen. Men bruker du såpe og shampoo 5 ganger for dagen... Da ødelegger du mer enn du hjelper. 1 gang per dag er mer enn nok. Om du trener kan det godt bli ekstra, men om du går rett i dusjen etter trening og har dusjet med såpe en gang før på dagen holder det mer en nok med å skylle av seg svetten og skrubbe seg litt med henda(så fremt man ikke har søle på seg, da). Det viktigste er å bruke deodorant og evt. parfyme. Selv bruker jeg helst antiperspirant og parfyme da det funker best. Dusjer 1 gang per dag, men dusjer to ganger når jeg skal på jobb(må nesten det i servicenæringen). Men jeg kan gå uten å dusje en dag eller to. men i løpet av den andre dagen pleier jeg å føle meg skitten. Edit: 4-5 ganger om dagen og du har ikke problemer med flass/tørr hud eller lignende? Om jeg dusjer om morgenen(som jeg pleier) prøver jeg som oftest å vaske handa og hive litt vann i ansiktet før jeg legger meg. Endret 13. januar 2010 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Abnormaxie Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 4-5 ganger om dagen, ja.. Så lenge du ikke bruker såpe hver dag så går det bra. Går fint ann å skulle av seg litt i dusjen. Men bruker du såpe og shampoo 5 ganger for dagen... Da ødelegger du mer enn du hjelper. 1 gang per dag er mer enn nok. 4-5 ganger om dagen og du har ikke problemer med flass/tørr hud eller lignende? Jeg dusjer alltid med såpe, men shampoo somregel bare to ganger om dagen. Jeg har aldri hatt problemer med hverken flass eller tørr hud. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 flott for deg, da Men det er vell det minste av "problemene".. Jeg selv har ikke noe bevis for hvorfor det ikke er bra, så jag skal ikke si at du kan ta skade av det, men jeg anbefaler at du kutter ned litt. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) 4-5 ganger om dagen, ja.. Så lenge du ikke bruker såpe hver dag så går det bra. Går fint ann å skulle av seg litt i dusjen. Men bruker du såpe og shampoo 5 ganger for dagen... Da ødelegger du mer enn du hjelper. 1 gang per dag er mer enn nok. 4-5 ganger om dagen og du har ikke problemer med flass/tørr hud eller lignende? Jeg dusjer alltid med såpe, men shampoo somregel bare to ganger om dagen. Jeg har aldri hatt problemer med hverken flass eller tørr hud. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men er du rundt majoriteten på forumet kommer fort problemene ved slik overvasking senere i livet om du fortsetter. Såpe er ikke bra å terge huden med for ofte, og er heller ingen vits å bruke 5 ganger om dagen. Du oppnår like god effekt med bare vann på minst 3 av dusjene og da tar du var på deg selv samtidig. Skal ikke påstå du har noen tvangstanker jeg, men et usunt forhold til vask av egen kropp vil jeg si du har. Endret 13. januar 2010 av archongamer Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Enig. Jeg dusjer annenhver dag jeg, avogtil hver dag. Ellers føler jeg meg så skitten. Endret 13. januar 2010 av Quakecry Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 Voks i håret = dysj hver dag før sovetid. Ellers blir det ikke en mye hyggelig pute. Lenke til kommentar
xaco Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 dusjer vel nesten daglig. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Jeg dusjer før jeg skal begynne å jobbe og etter jeg har jobbet , om det oppstår behov i løpet av dagen kan jeg være oppe i 3 dusjer maks. Di dagene jeg har fri og ikke trener har jeg som regel ikke behov for å dusje. Driver med undervisning I svømmehal så det er viktig med god hygiene = bedre vannkvalitet. Endret 13. januar 2010 av Malvado Lenke til kommentar
Jellax Skrevet 14. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2010 Dusjer kvar morgon før eg skal på jobb. Den hjelper meg å våkne, og om eg ikkje dusjer om morgenen føler eg meg utrulig shabby. Nokon gonger 2 ganger for dagen om eg har vore på trening. Lenke til kommentar
teaman Skrevet 14. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2010 1-2 ganger om dagen. En om morran, og evt etter trening. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. januar 2010 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2010 Dusjer hver morgen, noen ganger også på kvelden. Så 1-2 ganger hver dag. Å dusje hjelper meg å våkne, og det er utrolig godt etterpå. Slipper å føle meg så skitten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå