haugmaister Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hei! Av en eller annen mystisk grunn har laptoppen min av merke Acer Aspire 5735 sluttet å fungere. Det vil si i den forstand at jeg overhodet ikke har peilig på hva problemet kan være. Sist jeg brukte maskinen var på lesesalen mandag ettermiddag, skrudde av på vanlig måte, la den i sekken og tok den med hjem. I dag skulle jeg skru den på, og følgende skjer: 1) Trykker på on. 2) BIOS/DOS lastes 3) Windows lastes, men det er her problemer oppstår: Den står bare og laster kontinuerlig uten at windows kommer opp. Ser den flotte avlange baren med © Microsoft Corporation under, og ikonet om at windows laster. Jeg har prøvd følgende: Starte den på nytt utallige ganger. Starte den i "repair mode" uten resultat. Starte den med siste fungerende funksjoner. Starte den i sikkerhetsmodus, men da virker det som om det kan være en alvorlig feil et eller annet sted, da selv ikke sikkerhetsmodus lastes: Får opp et bilde i DOS om at den laster Windows/system.XXXXXXX.sys, samt at det står "loading please wait..." Plutselig slutter den å laste og jeg blir sittende også der og vente. Videre har jeg følgende spørsmål: 1) Hva i alle dager kan ha skjedd? Jeg er ytterst forsiktig med den, da jeg er überklumsete av natur. Den har ligget i sekken siden jeg skrudde den av på vanlig måte. Sekken er en PC sekk fra HP med beskyttende PClomme så jeg vil utelukke slag etc. 2) Hva kan gjøres? Må jeg sende den til rep? 3) Det eneste av interesse inne på maskinen er omtrent 100 wordskrevne sider med notater. Jeg vil heeeeeeelst ikke miste de x) på forhånd takk! Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 tryck F8 og se om du får reparerat windows eller kan starte opp fra senaste fungerande verision.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå