Gå til innhold

Hjelp, jeg har et stort problem med P800

Anbefalte innlegg

Hei, dette er vel et to delt spørsmål. begge like relatert til overskriften.

Jeg kjøpte en P800 demo brukt fra daglig leder i et konsulent firma. Har jeg forbrukerrettigheter da? når kvitteringen er fra det firmaet?

Andre del

Telefonen er problemmatisk med minnet. Den påstår at den har meldinger for 200KB = 200 sms?

De er ikke å finne.

14 Kb kontakter = minst 14 kontakter, hvor er de?:S

6,8MB ledig minne minne, resten er brukt til hva?

Først gikk den fra 4,9 mb ledig til 6,9 så til 6,8.

Når jeg sletter sms så øker minne forbruket.

Den har vært inne 3 ganger, denne er 4. gang

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang. meldingsminnet: Jeg har 287 SMS i min P800 nå, og har kun brukt 110kb på dette. Poenget dog, er at MMS templatene og slikt også bruker plass, og blir listet som forbruk av meldingsminnet også. Det er ca. 200kb med MMS templates lagt inn på telefonen fra fabrikk, disse kan du selv fjerne ved og gå inn i MMS->New Message - så får du opp listen over templatene, velg en og velg "delete". enkelt.

Ang. 14 kb forbruk på kontakter, og hvis du ikke har noen kontakter, så er det bare kontakt database-filen som tar litt plass fra før (Contacts.cdb, ligger i system folderene, om du har en file manager). Jeg har ca. 260 kontakter i min database, hvorav 13 av disse har jeg bilder på, og de fleste har jeg epost/flere telefonnummer/hjemmeadresse og slikt på også, og hele greia tar 326kb (bildene blir også lagt inn i kontaktdatabasen direkte).

6,8MB minne ledig? sikker på at det ikke er installert noen ekstra programmer/spill ? de ekstra viewer plugin'ene som følger med på CD'en og slikt? f.eks. MIB2 og StuntCar tar endel plass.

at minnet øker/minsker av og til er normalt. det spørs på hvilke programmer du har oppe, om kameraet er aktivert, og slikt - programmene lager midlertidige filer. Dessuten kan browser-cache ligge igjen også, prøv og still cache'n lavere og prøv og tømm cache'n.

Det du kan gjøre, for og være sikker på og renske bort alt det forrige eier har lagt inn, som du ikke vet hva er, er og formatere interndisken. Husk og evt. ta backup av kontaktene dine da (synkroniser mot outlook eller windows address book). IKKE ta backup først, og så formater og så restore hele backupen, for da er alt det samme tilbake igjen.. bare synkroniser tilbake kontaktene dine og start på ny..

Høres ikke ut som det er noe feil med P800'en din, høres heller ut som litt misforståelse/"brukerfeil".

Lenke til kommentar

Her har du svarene

Meldinger:

sjekket hele sms delen, den er helt tom. Uansett hvor jeg er i den.

MMS delen er like tom som innboksen for mail.

Kontakter

Den filen kan nok kanskje ligger der, men strengt tatt skal ikke service versketdet i danmark har lagt inn kontakter der.

Denne kom direkte fra service da alt dette skjedde og den hadde vært tømt allerde en gang før det.

Programmer?

Ja, skal vi se. Programmer for røflig sett 1mb i form av Demo,Solitaire og Chess.

MMS template nope ingen der. Med mindre ericsson skjuler dette på telefonen da, men da er det litt vansklig å se hvorfor de skulle være der.

Ser ut til at formateringen fungerte, men nå nekter den å vise sms på sim kortet da.

Likevel ser det mest annet ut til å ha blitt slettet, men unntakk av kontakter og internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...