Jan A M Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Hei. Jeg leverte inn min 60GB PS3 til service (for tredje gang ) men fikk en 40GB maskin tilbake. Har jeg ikke lenger krav på å få en tilsvarende maskin som den jeg leverte inn? Maskinen ble kjøpt 14.08.2007 og ble levert inn siste gang 07.08.2009 om dette har noen betydning. Ingen vits i å komme med spekulasjoner her nå, jeg vil vite om de har rett til å "bare" gi meg en 40GB istedet for en 60GB? Om noen lurer så ble maskinene levert inn pga. defekt blu-ray drev de to første gangene, mens nå var det overoppheting (defekt vifte?) som var problemet. Maskinen står, og har altid stått fritt på toppen av et tvbord. Edit: endret fra 40 til 80 GB Endret 1. september 2009 av Jan A M Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) 60GB er ikke lenger mulig å oppdrive (har vel vært slik ganske lenge for de som har levert inn 60GB), så du får et tilsvarende produkt istedetfor. Du har jo egentlig krav på en lik, men iogmed at det faktisk ikke finnes mer, er det lite annet de kan gjøre enn å gi deg en annen utgave, kjipt for oss som liker PS2 mulighetene:( Endret 26. august 2009 av Actibus Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Før sommeren fikk jeg en 60GB tilbake etter min første 60GB døde. Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Det heter vel noe slikt at du har krav på lik med mindre det påfører urimelig store kostnader for produsenten. I dette tilfellet vil det da sannsynlig være en urimelig stor kostnad hvis Sony skal starte opp produksjon på kun en stykk 60gb maskin kun for deg. Husker jeg leste om lignende sak når Pioneer gikk fra 43" til 42" plasma-TVer. Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Burde man ikke kunne få 80gig da ? Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Du har krav på en 60GB så fremst dette er å oppdrive, om denne ikke lengere er å oppdrive har de full rett til å gi deg en 40GB versjon tilbake. Sony har vel hadt noen av de opprinnelige maskinene på lager men dette lageret er vel tomt nå. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Du har vel krav på pengene tilbake. Regner med at du ga en god del mere for den gamle maskinen enn det de koster nå. Lenke til kommentar
eught Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Du har vel krav på pengene tilbake. Regner med at du ga en god del mere for den gamle maskinen enn det de koster nå. I utgangspunktet har vel TS det ja, ettersom han nå har en maskin uten BC og minnekortleser(?), og sannsynligvis et par andre ting jeg ikke har helt oversikten over. Da har produktet ut fra forbrukerkjøpsloven en mangel; spørsmålet er likevel om det er en "vesentlig" mangel. Dersom det er funksjonalitet som TS nesten aldri bruker kan man egentlig ikke kreve annet enn f. eks. prisavslag. Men jeg har sett før at folk som har levert inn 60GB til reparasjon og ikke får en 60GB tilbake gjerne har fått en PS2 og et par spill fra Nordisk Film (importøren av PS i Norge som tar seg av alle garanti/reklamasjonssaker). Lenke til kommentar
viuldriftking Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 send mail til dem å hør hvorfor du fikk 40 gb tilbake. jeg er nemlig sikker på at 60gb produseres enda, får å erstatte ødelagte. Jeg fikk ny etter min på repp før sommeren også. Lenke til kommentar
Jan A M Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Ser nå at det er en 80GB som jeg har fått. Spiller ikke så mye rolle for meg da jeg har en 250GB som skal inn uansett, men det er dumt å miste de to usb portene og aller mest teit er det å miste bakoverkopatibiliteten. Nå kan jeg ikke lenger spille mine ps2 spill. Lenke til kommentar
Rock`n Roll Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 En kompis av meg opplevde også dette. Han godtok ikke 40 gigaen. og fikk tilslutt en 60 gb tilbake. Men det tok tid, han venta faktisk i 9 mnd. utrulig men sant. Lenke til kommentar
gapps3 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Når du har levert den3 ganger og de bytter til en ny kan du selv bestemme om du vil ha en tilsvarende model dvs. i dette tilfellet 40 gb eller så kan du heve kjøpet og få pengene tilbake men det stiller seg vel ikke noe bedre det ! Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Hvor mye penger får man tilbake da ? Hvis man har kjøpt en 60gb for 5500-6000kr.. vil man få det da ? Fordi da er det vel lurere å ta pengene og kjøpe en 80gb i butikken, enn å få 80 gb`en uten noe ekstra spill eller penger. man vinner jo eventuelt 2-3000kr på det, hvis man tar pengene. Endret 27. august 2009 av RockyIII Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Er det ikke noe med at hvis den har vert inne 3 ganger så kan du heve kjøpet. Da skal du ha krav på orginal kjøpesum tilbake. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Er ved tredjegangs reprasjon av samme feil du har rett på ny vare eller pengene tilbake. Hvis det har vært BD drev to ganger og overoppheting så har han faktisk ikke rett på å heve kjøpet. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Ok. Da får man ikke pengene tilbake nei. Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Joda, det kan man få. Det er som eught sier, det er bare å stå på sitt og si at den han har fått har en vesentlig mangel. Det er bare å si at man har en haug Ps2-spill som man ikke lenger kan spille. Da har de 2 valg, enten hoste opp en 60 GB eller gi han pengene tilbake. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Du kan vel heve kjøpet pga vesentlige mangler ja. Men ikke pga 3 gangs reprasjon. Lenke til kommentar
Jaekt Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 jeg fikk hevet mitt ps3-kjøp pga av lang servicetid (1,5mnd), men måtte krangle mye. det beste for deg er vel å gjøre det samme, slik at du får tilbake 6000, og så kjøper en ny en for 3000. jeg hadde absolutt ikke godtatt 80gig modellen. det er jo langt ifra samme produkt Lenke til kommentar
Jan A M Skrevet 31. august 2009 Forfatter Del Skrevet 31. august 2009 Tror nok jeg må klage på dette ja, hadde den hatt bakoverkompatibilitet så hadde jeg nok gitt faen nå, men det blir en litt for vesentlig mangel føler jeg. Sukk, ned på butikken igjen da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå