Gjest halpme Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Heisann! Jeg er ei jente på 17 år. Har nylig begyndt i 3.klasse på videregående påbygging. Saken er den at jeg har kommet i en helt ny klasse med nye ansikter, og blandt de er det ett som har tatt hjertet mitt med storm! Dritflaut å innrømme det. Har bare "kjendt" han i 7 dager. Han er by the way skikkelig lik han i Twilight. Uansett, jeg har altså kjærste. Har vert sammen med ham i snart 5 år nå, noe som er drittlenge. Jeg ELSKER ham av hele mitt hjerte og jeg er glad i familien hans, vennene hans og alt som har med han å gjøre. Han er snill mot meg, tar seg av meg og trøster meg. Tillegg til det er han kjempepen. Og så til det utrolig teite: Etter at jeg kom i klasse med den gutten har det blitt så utrolig intens stemning mellom meg og han. Han sitter en stol bortenfor meg, på samme rekke. Han driver å snur seg og ser på meg hele tiden. Jeg blir så utrolig smigret og flau at jeg veit ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg ser på han også, og dette er såklart flørting. Men jeg får heller ikke dårlig samvittighet ovenfor kjærsten min noe jeg dør innvendig av! Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre! Er det eneste jeg klarer å tenke på for tiden. Vurderer å bare si etter en stund at jeg vil ha pause og tenke litt.. men har gjort det før og føler den er oppbrukt og jeg vil ikke miste kjærsten min!! herregud, er så lost for tiden. Men har en liten småcrush i han nye.. jiz. Kjærsten min er altså 2 år eldre enn meg og han i klassen er like gammel. Takk for svar (og omtanke)!! Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Syns du bør holde på kjæresten din, i hvertfall til du kjenner han andre bedre. Kjæresten din virker som en bra type, og når dere har vært sammen i 5 år (stusset litt her, ble dere sammen da du var 12 og han 14?) bør du ikke ditche han for en du har kjent i 7 dager. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Stakkars kjæresten din hvis du fortsetter med flørtinga. Menmen. Man skal gjøre hva som er best for en. Tenk godt gjennom det positive og negative med begge to. Også finner du ut Lenke til kommentar
Gjest heiigjen Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Men, viss jeg bare gjengjelder blikket med ham... altså, han ser på meg og eg ser på ham. Det betyr jo ingenting det da? Egentlig? Det er jo ikke akkurat flørting? eller..? Ja, vi ble ilag når jeg nettopp hadde fylt 13 år. Jeg blir 18 i år altså. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 La det gå ei stund så går det nok over. Lenke til kommentar
Erigon Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Bli nå kjent med han nye flammen først. Har jo hele skoleåret. Har dere noen felles interesser eller synspunkt? Noen andre som vet noe om ham? Har typen din noen feil som han ikke er villig til å forandre? Noe du irriterer deg grenseløst over som vil føre til brudd senere uansett? Forelskelser går jo over etter hvert. Må se på helheten. Og neste år er det jo videre uansett.. til ny skole og nye fjes. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hadde kjæresten min datet en annen gutt på skolen, hadde jeg blitt rimelig såret og sur. Behold han du har, om dere har et så sterkt forhold! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Du er 17 år. Der har du "problemet". Han nye kommer neppe til å være den siste som "tar deg med storm" om du forstår. Den alderen er bare sånn. Er ytterst få som er ilag med samme fyr fra man er 13 til man gifter seg og dør... Og det er en grunn for det. Like greit å være klar over at slike svingninger i følelseslivet som du opplever nå er forholdsvis normalt. Da kan det være gøy å ikke kaste bort 5 år på en fling som varer en kort tid. Gjør som Zeph sier: Se det an. Vær med din mann, og ikke ta noe initiativ til han nye. Det vil være dårlig gjort ovenfor gubben din. Men skulle ting vedvare og du får sterkere følelser for den nye og mister for din nåværende så må du kanskje revurdere? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Så snart man skiller mellom å være forelsket og å være betatt så er det lettere å forholde seg til sånne "crushes". Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Og det Dorian nevner har en tendens til å komme med alderen. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Definer ''lik som han fra twilight'' Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Definer ''lik som han fra twilight'' Stygg? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Nettopp. Hu fikk nok ''crush'' fordi han ligna/er som han på Twilight. Skal du virkelig gi opp ekte kjærlighet pga en fjortissfigur? Latterlig Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Disse "forelskelsene" kommer og går som et uvær i den alderen du er i. Og det vil absolutt ikke være første gangen de dukker opp. Forskjellen på et godt og et dårlig forhold er der man klarer å innse at dette er en forelskelse som kommer til å gå over. 100% av alle forelskelser går over etter en gitt tid. Noen går over etter 2 uker, andre etter et par år. Forskjellen ligger da i om denne forelskelsen går over til noe mer, eller om den går over til ingenting. Pga alderen du er i, og prosentandelen av forhold som begynner så tidlig som faktisk holder, skal jeg ikke råde deg til noe annet enn å respektere typen din. Ikke gå bak ryggen på han hvis du finner ut at du vil prøve deg på han nye fyren. Og IKKE si at du trenger en pause. Det er kun noe som finnes i TV-spill, og er ikke noe annet enn en dårlig unskyldning på å få rote rundt med andre. Hvis du skal prøve deg på han nye fyren, så respekter typen din nok til at du gjør det slutt med han først. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Synes det å bli bedre kjent med han i klassen før du gjøre noen ting blir litt feil. For meg høres det ut som å beholde det du har til du har noe bedre. I og med at dere er så unge, så vet jeg ikke om det å informere typen din er det smarteste. Så unge gutter tror jeg ikke vil klare det. Meeen, kanskje han er av den voksne varianten. Etter 5 år burde han være ganske trygg på deg, men det vet du bedre enn han. Videre kan vel det som har blitt sagt før understrekes, to ting faktisk. 1.Forelskelser kommer og går ofte, i forhold kan man lett bli betatt av en person, poenget her er å ikke handle på det. Er du i et forhold du vil være i, så styrer du unna den personen. 2. Du er ung, sjangsen for at dere vil holde sammen resten av livet er liten til ingen (hørest bedre ut på englandsk; slim too non..) Jeg håper også at dere ikke er det, dere vil faktisk gå glipp av den del livs erfaring! Dere kan også lett bli sittende "fast" i rutiner o.l. altfor tidlig. Jeg synes at du enten skal fortelle typen din hva du føler og ut i fra det vil du jo se hvordan forholdet deres er (evt han..) eller bare holde det unna fyren på skolen og fortsette livet med kjæresten din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå