nebrewfoz Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Prøvde på Amazon.com (viste ikke at det var to) To? Du har da amazon.de og amazon.fr også. Men amazon.co.uk sender til Norge, i hvert fall. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Så Norge er for lite til at Microsoft gidder å bry seg med oss? Kan vi ikke heller trekke det litt lenger å si at Norge er så lite at vi ikke trenger å betale lisens i det hele tatt? Frister mer og mer å skaffe en piratversjon. For etpar mnd siden solgte MS usa Home Premium upgrade til $49,99 og nå selger MS UK fullversjonen til £79,99. Amazon selger den til £64,99. Så dette er latterlig praksis av Microsoft, hvis vi må betale rundt 1000kr for en OEM eller oppgradering Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Har alltid vært pirat når det kommer til OS jeg. Siden jeg fikk min første PC. Tror jeg fortsetter med det jeg. Kjapt, enkelt og billigt. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Har alltid vært pirat når det kommer til OS jeg. Siden jeg fikk min første PC. Tror jeg fortsetter med det jeg. Kjapt, enkelt og billigt. Og ulovlig, og ikke minst dumt når det finnes OS der ute som ikke koster penger. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Gratisalternativene er ikke det beste valget for alle, tro det eller ei. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Gratisalternativene er ikke det beste valget for alle, tro det eller ei. Selvfølgelig ikke, men da får man ta konsekvensene av at ting koster penger. Gratis er et alternativ om du ikke vil betale, har man den innstillingen kan man ikke regne med å få "det beste". Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Når snus/biler og annet koster 3ganger så mye her, koffor ska MS edre trenden ? Du kan jo ikke sammenligne det med ting som har lovpålogte avgifter og gebyrer i fleng. OS har vel kun norsk moms, så at det skal koste laaaaaaaangt mer er bare tull. De kan snakke om lønnskostnader osv, men dette er jo null problem å solgt via ei webside og en server som delte ut lisensnøklene. Slik selger iallefall andre programvare selskaper sine produkter. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Microsoft vil tydeligvis at vi skal fortsette å være pirater da. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Når leverandører av Anti-Virus kan gi slike tilbud, og AVG har opp til 10 maskiner på en kode, burde Windows klare å gjøre det også. Lenke til kommentar
troari Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Så er det ikke bare LO som kjører solidaritets tanken. Nå har Microsoft også tatt i bruk begrepet. Høy kjøpekraft gir høy pris. La oss hjelpe Europa's fattige! Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Dette er faktisk latterlig.Jeg har alltid hatt pirat os, men har tre datamaskiner hjemme. Hadde MS kommet med en grei pris på tre lisenser skulle jeg gjerne kjøpt. Men det skjer ikke nå! Idiotisk Microsoft! Lenke til kommentar
Nator Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Blir nok en god del piratversjoner på det private markedet i Norge når de ikke kan tilby oss noen gode priser. Syns dette er bra slett! Lenke til kommentar
MMDE Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Veldig rart. Selv om de fleste ikke er super fattige, så vil jeg nok tro de fleste liker et tilbud og kjøper kanskje mer da.... skjønner meg ikke alltids på microshit Lenke til kommentar
Nator Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Når leverandører av Anti-Virus kan gi slike tilbud, og AVG har opp til 10 maskiner på en kode, burde Windows klare å gjøre det også. Helt enig! Avast har samme ordning, 10 lisenser for vanlige PCer + 1 for Home Media Server. Lenke til kommentar
xtrail2 Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Har bestilt fra Amazon.co.uk Windows 7 Ultimate Kr.1412.- inkl frakt.. Prøvde på Amazon.com (viste ikke at det var to) To? Du har da amazon.de og amazon.fr også. Men amazon.co.uk sender til Norge, i hvert fall. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Veldig rart. Selv om de fleste ikke er super fattige, så vil jeg nok tro de fleste liker et tilbud og kjøper kanskje mer da.... skjønner meg ikke alltids på microshit Tror folk med flere pcer hadde kjøpt mer enn 1 kopi av windows7 da, og brukt på alle pcene. Sånn som de har gjort nå, blir vel kanskje bare gamer pcen oppgradert, og resten kjører XP. Våpenet peker mot leggen foreløpig for Microsoft. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Har bestilt fra Amazon.co.uk Windows 7 Ultimate Kr.1412.- inkl frakt.. Får vel 25% moms når den kommer over landegrensa, samt 99kr til Posten for arbeidet. Så den blir vesentlig dyrere enn 1412kr... Amazon tollbehandler som regel alle varer riktig. Lenke til kommentar
maddog69 Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Utrolig. Apple har nå totalt overkjørt Microsoft på alle områder. Til og med prismessig vil os oppgradering hos apple være -vesentlig- billigere enn W7. For ikke å snakke om at en faktisk får et bra os. Kjører selv på min PC W7 RC1 som virker frem til mars 2010. Da blir det garantert tilbake til gode gamle XP. Prispolitikken til Microsoft er her helt på trynet. For en liten netbook skal altså os'et koste like mye som selve maskinen. microsoft Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Bestilte to lisenser Win7 home premium for 600.- kr pr stk på amazon.co.uk. Synes ikke det er så dårlig for en versjon uten OEM-crap. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) [quote name='xtrail2' Får vel 25% moms når den kommer over landegrensa, samt 99kr til Posten for arbeidet. Så den blir vesentlig dyrere enn 1412kr... Amazon tollbehandler som regel alle varer riktig. Du kan vel gå ut fra at de fleste som handler utenlands ved om tollgrensen på 200kr uten at man må sette opp regnestykke som forklaring hver eneste gang... Endret 28. august 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå