aldrimerforum Skrevet 26. august 2009 Rapporter Del Skrevet 26. august 2009 En ofte sett stil er blazer og jeans. Men kan blazer brukes til andre plagg, f.eks khaki, eller mørkebrune chino pants? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 26. august 2009 Rapporter Del Skrevet 26. august 2009 Blazer og jeans er som oftest dritstygt. En navy blazer til chinos er derimot ofte meget pent, hvis det er chinos i rett farge. Det er særlig beige, rød og hvit som passer godt til en navy blazer men også noen grånyanser kan være fint. Nå vet ikke jeg hvor mye du vet om klær, men jeg gjør oppmerksom på at en blazer ikke er det samme som dressjakke. En dressjakke (altså en jakke som er solg sammen med en dressbukse i samme stoff) skal ikke brukes uten den tilhørende dressbuksen. En blazer er derimot en jakke som selges alene, og som er ment til å brukes for seg selv, sammen med f.eks. chinos. Forskjellen er ikke alltid så stor på blazere og dressjakker, så noen dressjakker kan brukes som blazer uten at det nødvendigvis ser så stygt ut, men jeg anbefaler å la vær. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 26. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. august 2009 Nå har jeg sett på mange blazere det det stod blazer spesifikt på merkelappen, samt blazere eller dressjakker som er solgt sammen med dressbukse. Likte ingen av blazerene. Har vært på et mangfold av butikker. Fant en av den sistnevnte typen (solgt sammen med dressbukse) på JC som jeg like virkelig godt. Den var svart med noen svake striper, men skikkelig bra passform. Lurer på hvordan den går til f.eks grå t-skjorte og mørkebrune chinos... Lenke til kommentar
fkm Skrevet 26. august 2009 Rapporter Del Skrevet 26. august 2009 Svart jakke passer ikke godt til så mye annet enn svarte bukser. Hvite og røde bukser kan funke, men det er penere til navy jakke. Hvis det er striper på den ville jeg ikke kjøpt den. En jakke med pinstripes er sjelden, om ikke aldri pen kombinert med noe annet enn matchende bukse, eller i det minste en penbukse i samme farge. Hvis du fant noe du likte på JC har jeg en mistanke om at du har lett i feil butikker. Hvis du forteller hvor du er fra kan jeg/noen andre sikkert gi deg noen tips om butikker du kan lete i. Angående bruk av t-trøye til blazer kan jeg si at en skjorte vil se bedre ut i 9/10 tilfeller. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 26. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. august 2009 (endret) prøver å finne en ganske avslappet stil, men likevel litt pyntet for fest. Grunnen til at jeg vil kjøre T-skjorte og greier er fordi jeg ikke vil være for stivpynta. Bor i Trondheim, men ikke kom og anbefal Retro, fordi jeg har rett og slett ikke råd til det. Edit: Det var ikke JC, men Jack & Jones jeg fant den på. Endret 26. august 2009 av TorgeirS Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 26. august 2009 Rapporter Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Bor i Trondheim, men ikke kom og anbefal Retro, fordi jeg har rett og slett ikke råd til det. Bogart Trondheim da? hehehe Edit: Det var ikke JC, men Jack & Jones jeg fant den på. Da har du lett enda mer feil Får du tatt grundige mål av deg selv og ikke vil betale altfor mye ville jeg sjekket på Asos Endret 26. august 2009 av Kavinsky Lenke til kommentar
fkm Skrevet 26. august 2009 Rapporter Del Skrevet 26. august 2009 Edit: Det var ikke JC, men Jack & Jones jeg fant den på. Hold deg langt unna Jack & Jones, mer harry butikk skal du lete lenge etter. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 26. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. august 2009 men er det total fargekræsj? Lenke til kommentar
fkm Skrevet 26. august 2009 Rapporter Del Skrevet 26. august 2009 En sort dressjakke med pinstripes brukt som blazer har jeg vanskelig for å tro kan bli pent. Kjøp en i navy, det er det peneste, og det er heller ikke vanskelig å få tak i. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 26. august 2009 Rapporter Del Skrevet 26. august 2009 Det værste jeg ser på byen (bortsett fra "pakkisstilen") er folk med dressjakken fra konfirmasjonsdressen kombinert med jeans, harrybelte, joggesko og en eller annen "kul" T-skjorte. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 27. august 2009 Rapporter Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Bor i Trondheim, men ikke kom og anbefal Retro, fordi jeg har rett og slett ikke råd til det. Bogart Trondheim da? hehehe Bogart er dyrt.Kleins og Gant er også dyre butikker. Kort sagt er det meste ganske dyrt. Endret 27. august 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
Kavinsky Skrevet 27. august 2009 Rapporter Del Skrevet 27. august 2009 Fantes jo ikke noe snev av ironi i det faktum at jeg skrev "hehehe " etter forslaget. Men for all del. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 27. august 2009 Rapporter Del Skrevet 27. august 2009 Joa,skjønte det for såvidt.Hadde bare en trang for å opplyse om hva annet i Trondheim som også er dyrt blant annet:) Jeg vet det er flere som misliker Dressmann,men jeg anbefaler dem avlikevel på tross.Kan man få helt ok blazer'ere som ikke har fullstendig horrible prislapper. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 27. august 2009 Rapporter Del Skrevet 27. august 2009 Det værste jeg ser på byen (bortsett fra "pakkisstilen") er folk med dressjakken fra konfirmasjonsdressen kombinert med jeans, harrybelte, joggesko og en eller annen "kul" T-skjorte. Word! Det er dagens sitat Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 27. august 2009 Rapporter Del Skrevet 27. august 2009 Blazer og jeans er som oftest dritstygt. Da har i så fall jeg kledd meg dritstygt X antall ganger......hahaha. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 27. august 2009 Rapporter Del Skrevet 27. august 2009 Blazer og jeans er som oftest dritstygt. Da har i så fall jeg kledd meg dritstygt X antall ganger......hahaha. Bra du innrømmer det selv Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 27. august 2009 Rapporter Del Skrevet 27. august 2009 Trodde alltid at blazer og en lysere hverdagslig jeans var ok. Lenke til kommentar
Jonas. Skrevet 27. august 2009 Rapporter Del Skrevet 27. august 2009 Think again. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 27. august 2009 Rapporter Del Skrevet 27. august 2009 Min nye Gant navy blazer kombinert med en lys stoffbukse og sort lærbelte,vil det ta seg bedre ut ved neste anledning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå