Gå til innhold

Blazer kan brukes til?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blazer og jeans er som oftest dritstygt. En navy blazer til chinos er derimot ofte meget pent, hvis det er chinos i rett farge. Det er særlig beige, rød og hvit som passer godt til en navy blazer men også noen grånyanser kan være fint.

 

Nå vet ikke jeg hvor mye du vet om klær, men jeg gjør oppmerksom på at en blazer ikke er det samme som dressjakke. En dressjakke (altså en jakke som er solg sammen med en dressbukse i samme stoff) skal ikke brukes uten den tilhørende dressbuksen. En blazer er derimot en jakke som selges alene, og som er ment til å brukes for seg selv, sammen med f.eks. chinos. Forskjellen er ikke alltid så stor på blazere og dressjakker, så noen dressjakker kan brukes som blazer uten at det nødvendigvis ser så stygt ut, men jeg anbefaler å la vær.

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett på mange blazere det det stod blazer spesifikt på merkelappen, samt blazere eller dressjakker som er solgt sammen med dressbukse. Likte ingen av blazerene. Har vært på et mangfold av butikker.

 

Fant en av den sistnevnte typen (solgt sammen med dressbukse) på JC som jeg like virkelig godt. Den var svart med noen svake striper, men skikkelig bra passform.

 

Lurer på hvordan den går til f.eks grå t-skjorte og mørkebrune chinos...

Lenke til kommentar

Svart jakke passer ikke godt til så mye annet enn svarte bukser. Hvite og røde bukser kan funke, men det er penere til navy jakke. Hvis det er striper på den ville jeg ikke kjøpt den. En jakke med pinstripes er sjelden, om ikke aldri pen kombinert med noe annet enn matchende bukse, eller i det minste en penbukse i samme farge.

 

Hvis du fant noe du likte på JC har jeg en mistanke om at du har lett i feil butikker. Hvis du forteller hvor du er fra kan jeg/noen andre sikkert gi deg noen tips om butikker du kan lete i.

 

Angående bruk av t-trøye til blazer kan jeg si at en skjorte vil se bedre ut i 9/10 tilfeller.

Lenke til kommentar

prøver å finne en ganske avslappet stil, men likevel litt pyntet for fest.

 

Grunnen til at jeg vil kjøre T-skjorte og greier er fordi jeg ikke vil være for stivpynta.

 

 

Bor i Trondheim, men ikke kom og anbefal Retro, fordi jeg har rett og slett ikke råd til det.

 

 

Edit:

 

Det var ikke JC, men Jack & Jones jeg fant den på.

Endret av TorgeirS
Lenke til kommentar
Bor i Trondheim, men ikke kom og anbefal Retro, fordi jeg har rett og slett ikke råd til det.

Bogart Trondheim da? hehehe :)

 

Edit:

 

Det var ikke JC, men Jack & Jones jeg fant den på.

Da har du lett enda mer feil

 

 

Får du tatt grundige mål av deg selv og ikke vil betale altfor mye ville jeg sjekket på Asos

Endret av Kavinsky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...