tom waits for alice Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg tar sjansen på en dobbeltpost, siden jeg ikke vet om dette er et ASP-problem eller ODBC-problem. Da har jeg installert vår ASP-kode (Classic, ikke .net) på min utviklingsmaskin med Windows 7 RC IIS 7.5, med lokal MySQL database. MySQL er versjon 5, ODBC driveren versjon 3.51. Windows er 64-bit, MySQL og driver 32-bit. Det har ikke gått helt knirkefritt. De fleste feil lot seg fikse med settings, (det kan jeg komme tilbake til ved anledning), men jeg får fortsatt ikke logget på MySQL. Jeg får denne meldingen på dbConn.Open: Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005' [Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified Jeg har satt en Response.write i koden på variablelen som inneholder logon string, og den ser helt riktig ut. Versjonen av ODBC-driveren (3.51) er installert på maskinen og satt opp som DSN (både user og system, for sikkerhets skyld) i ODBC admin panelet. Jeg kan se databasen med Navicat uten problemer, og har sjekket at databasebrukeren finnes og har rettigheter til databasen. Samme koden kjører i produksjon og på andre utviklingsmaskiner. Noe mangler/er feil hos meg, eller så er det noe med Win 7 RC som feiler. Jeg har laget noen små testprogrammer som ikke prøver å logge på MySQL, og de kjører fint, så det virker som ASP-koden som sådan kjører greit. Forslag til ting jeg kan prøve? Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. september 2009 Forfatter Del Skrevet 1. september 2009 Jeg har funnet løsningen. Problemet var i IIS, ikke i ODBC. Løsningen er beskrevet i den andre tråden min for dem som er interessert: Link. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå