thols1 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Spørsmålet går vel litt på tvers av forskjellige temaer på forumet men jeg prøver allikevel. Jeg har en server gående med Windows Home Server og PS3 MediaServer. PS3 går på kablet ethernet (men ikke gigabit). På SD-filer går det helt fint, på 720 hakker det en del, 1080 stopper helt opp. Jeg har forsøkt litt forskjellige innstillinger på PMS, men uten særlig hell. Serveren skulle egentlig aldri brukes til dette, den var ment som filserver til musikk og bilder først og fremst. Jeg valgte derfor ganske lavbudsjett harware, ASUS M2N-X PLUS hovedkort (denne skal vel ha dobbeltkjernestøtte) og AMD Sempron 1200 prosessor, 2 GB minne, Så kommer spørsmålene; hva trenger jeg for å oppgradere serveren til å transkode HD noenlunde smooth? Vi snakker budsjett her, ingen Rolls Royce løsning men bra nok. Holder det å bytte ut prosessoren med en litt skarpere sak eller bør jeg i samme slengen bytte HK? Er det noen begrensninger jeg må tenke på i fbm. WHS og flerkjernestøtte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå