nomore Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Hei, I de siste 5-6 dagene har chip'en på VISA kortet mitt sluttet å fungere. Magnetstripen fungerer som den skal, men pga de siste ukenes medieoppslag så er eg mer obs på enn tidligere å bruke chip i stede for magnetstripe. Problemet nå er at eg ikke har noe valg. Kortet oppbevares i ei lommebok beregnet for kort. Et annet VISA kort i fra samme bank(som ikke brukes like ofte) har en fint fungerende chip. Min antagelse i dette tilfellet er da at enten så er kortet feilprodusert(dårlig kvalitet) eller så har en kortterminal ødelagt kortet under bruk. Så eg snakket med banken i går og de sa at det var merkelig, men de skulle sende ut et nytt kort. I dag oppdager eg at de har trukket meg for kr 75,- for nytt kort. Dette reagerer eg på da eg allerede betaler kr 250,- pr år pr kort og eg mener problemet ikke skyldes en feil i fra min side. I tillegg var forståelsen med kundeservice i går at det var en feil med kortet og at de skulle sende ut et nytt. Ingen nevnte noe om at dette må dekkes av meg. Eg vet at dette er vagt, men samtidig mener eg det er dårlig kundeservice. I tillegg fikk eg kortet tilsendt i mai i år, så om eg må bytte ut kortet to-tre ganger pr år så er det noe galt et sted. Bør eg klage? Eg er ikke noen storkunde, men bruker kortene mine mye(og betaler deretter). Har dog aldri overtrekk på konto og har alltid penger på kontoene mine(inkl sparekonto). Det er kanskje smålig av meg å klage på kr 75,-, men eg mener dette går på service. Men, igjen, lojalitet ovenfor banken lønner seg vel ikke i dag? En annen frustrerende sak angående VISA kortene hos samme bank: Dette kommer på toppen av en tidligere diskusjon/disput tidligere i år angående feil navn på kortene mine. Eg har et navn som har en ekstra "stum" bokstav i det norske språket, mens utenlands blir denne brukt. Eg opplever derfor problemer når eg er utenlands og skal legitimere meg. Da kundeforholdet ble opprettet så var navnet skrevet korrekt og alle papirer var korrekt utfylt. Dette til tross, i nettbank og på VISA kortene mine stod det feil navn. Eg tok i den tiden da kjapt kontakt med banken for å korrigere feilen men fikk da beskjed om at dette ikke var noe problem og om det skulle endres måtte eg betale for nye kort selv. Eg kranglet på dette men gav fort opp. Denne dialogen er/var arkivert i postboksen i nettbanken. Når eg i år skulle få tilsendt to nye kort tok eg derfor opp saken på nytt(siden de allikevel skulle få nye kort) og fikk denne gang også beskjed om at eg i så tilfelle måtte betale dette selv. Eg fikk denne gangen medhold til slutt, men kun på ett av kortene. Det kortet som nå er ødelagt fikk eg ikke endret navn på uten å betale(men eg fikk nytt kort i år, men med feil navn). Håpløst. Endret 26. august 2009 av nomore Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hmm merkelig. Jeg får alltid mine nye kort gratis. Sist gang var magnetstripa ødelagt, pga avmagnetisering fra telefon. Har Sogn og Fjordane Sparebank.. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Det enkleste er vel i grunn bare å bytte bank. Til en bank som er gratis. Lenke til kommentar
Kald Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Når jeg mistet mitt VISA kort i England fikk jeg vite at man har ett visst antall gratis kort man kan få vært år. Om det bare gjelder min bank eller om det er universalt for alle banker vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Jeg har mista/ødelagt kortet mitt kanskje 4-5 ganger i år. Fekk alle nye gratis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå