Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tregt internett med hub

Anbefalte innlegg

Hubber er dumme, men ikke så dumme.... det kan føre til at data pakker krasjer.. JA riktig men når det bare er 2 pcer er det over hodet ikke noe problem... har kjørt hub netverk med over 100 maskiner uten at det var noe stort problem..... og der er ingen grunn til at det skal senke hastigheten fra 90-5kbs..... og hva i HElvete skal han med router??? det fungerer jo sånn det er nå... bare at det er tregit.. det har jo ikke noe med en router å gjøre... og sessuten kommer du ikke på netter ved å koble en hub til modemet... så det ligger er router funksjon i LAN'et...

kan dere ikke skaffe dere litt info før dere svarer... og vite hva som faktisk foregår i et netverk....

Smal

Det var godt sagt, driver på med cisco så jeg kan litt om nettverk.

jeg ville anbefalt en router med switch og en dhcp er også en kjekk ting og ha, det blir lettere og sette opp da også med tanke på fildeling og lignende.

bare for og si det jeg og, huber er dumme.

en hub er stokk dum for den sender signalet til alle og da blir det lett kollisjon på nettverket, den jobber på lag 1 i osi modellen for de som vet hva nettverk virkelig er.

en switch husker mac adressen til den som skal ha pakkene så der blir bare sent til den som skal ha den, den jobber på lag 2 i osi modellen

en router er mest intelligent den jobber med ip adresser og forbinder 2 eller flere nettverk, ikke bland dette med en hub og en switch, den jobber på lag 3 i osi modellen.

En dhcp (dynamic host configuration protocol) deler automatisk ut ip adresser på et nettverk til hostene.

:D

Denne skulle vel vere grei: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...19&GrpID=2&s=pl

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...