Gå til innhold

Hjelp til filkonvertering og ev tips om hvordan jeg redigerer .m2ts fil i Windows Movie maker.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt meg et nytt hd kamera (Sony HDR-CX105E)

Og jeg tenkte og redigere filmene i Windows Movie Maker.

Formatet som filmene blir laget i er .m2ts

Hvordan får jeg lastet de inn i WMM? må jeg eventuelt konvertere filene? og mister jeg da kvalitet?

Håper noen har et tips eller to?

Mvh Robert.

Endret av Vegabond
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
selv bruker eg OJOsoft Total Video Converter til og gjøre om mov filene mine. enkelt og greit program

Hei!

Har skaffet meg Alive HD Video converter nå, men når jeg lagrer filmen som WMV, så blir det dårlig kvalitet..

Noen tips om hvilken filtype som blir best?

Mvh Robert.

Lenke til kommentar
kan du ikke gå avansert eller noe og endre på kvaliteten der? bruke vere slik at man kan stille på bit raten osv det må eg

Prøver mye forskjellig her nå .. kan endre på nesten alt.. men er det WMV som er det beste ?

Som dere sikkert skjønner så er jeg ingen ekspert på dette. Jeg synes ikke kvaliteten på kameraet mitt er så bra, men det kan jo være mye av instillingene, samt at jeg filmer mye innendørs...

Mvh Robert.

Lenke til kommentar

innendørs blir mine hd filmer veldi mørke og kornete, så holder meg utendørs.

wmv er vel ikke best nei, vet ikke va som er best, men wmv er helt greit da det kan åpnes av alle uten at dem trenger noe codec så vidt eg vet. ellers kan jo du lagre i avi da, men ukomprimert blir dem videofilene utroli store. selv prøver eg meg litt fram og tester ut små snutter som eg lagrer i forskjellige format for og se størelse på fila og kvalitet osv så velger eg det eg liker og som er passende til den filmen, skal det på youtube fks så trenger det ikke vere så bra i full skjerm men i youtube størelse vindu, siste videoen eg laget lagret eg i mpeg4 som da ble .mp4 fil

Endret av Kurt-Inge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...