Demonican Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Heisann, Jeg har nylig ordnet med pcen slik at jeg skal kunne koble til den over nettet, men jeg har et lite problem. Når jeg sitter på skolen og prøver å koble til får jeg ingen konektivitet, vet at pcen er på siden jeg kan pinge ip-adressen over nettet, mulig skolen som har blokkert de portene som trenger å være åpne? isåfall lurer jeg på hvordan jeg kan ordne dette slik at jeg kan eventuelt bruke en såkalt TS-gateway. Har testet dette hjemme, og det fungerte uten problemer da, men har ikke hatt anledning til å bruke et annet nett enn skolen sitt enda. Mvh Martin Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Du må sette opp port "forwarding" på din router hjemme. Ellers vet ikke routeren hvilken PC den skal koble seg opp mot. Denne siden har guider til hvordan dette gjøres på mange routere: http://portforward.com/ Lenke til kommentar
Demonican Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 glemte visst å nevne det, men har åpnet alle de portene som skal være åpne. Får konnektivitet fra andre steder enn skolen har jeg funnet ut, men skal prøve å unngå brannmuren til skolen, noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå