Gå til innhold

Thaddius naxx 25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke hardcore raider, og har faktisk ganske god tålmodighet når det kommer til folk og deres feil. :)

 

Men Thaddius er lett, det er ikke til å komme bort ifra. Tacs finnes uten problemer, DPSen han krever er ikke allverden, og det er kun snakk om gjennomførelse og fokus (de har 5 sekunder på seg ved shift, som PSV sa tidligere).

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk skal være så nedtalende når noen spør om hjelp om taktikker til bosser, alle må jo lære en gang. Er det rart at folk heller wiper i heroics og raid enn å spørre etter taktikk når man får slengt slike svar tilbake.

 

QFT

 

For "vi" som har spilt dataspill siden nittitallet eller tidligere så er bosstaktikkene stort sett veldig enkle. Men vi har en kjempefordel fordi f.eks det å bevege seg med mus + wasd er noe som er godt innarbeida i oss. All forskning på området tilsier at jo bedre vi blir til noe, jo mindre kognitive ressurser må brukes på dette. Oversatt til spillverdenen så behøver ikke vi tenke før vi trykker på en knapp, fordi vi har årelang erfaring med hva disse knappene gjør, ikke bare i wow, men i dataspill generelt. Når en ny spiller ikke har dette innarbeida, så går alle ressursene denne "nooben" har med til å holde rotasjoner gående, legge merke til procs, osv. Da går det på bekostning av situational awareness, som gjør at man ødelegger for gruppa på Thaddius

 

Jeg tror det ensidige fokuset på elitistjerks, dps-meters og optimale rotasjoner ødelegger en god del. Når man starter i wow får man høre at dpsen sin suger, og at man skal følge den og den rotasjonen for å klare det bedre. Nye spillere får inntrykk av at det å gjøre 1500 dps uten å ødelegge ved stå i flammer, etc er VERRE enn å klare 3000, men dø fordi noe skjedde som man ikke fikk med seg. Og dette stemmer ganske bra på de fleste bosser, men ikke på Thaddius.

 

Men Thaddius er lett, det er ikke til å komme bort ifra. Tacs finnes uten problemer, DPSen han krever er ikke allverden, og det er kun snakk om gjennomførelse og fokus (de har 5 sekunder på seg ved shift, som PSV sa tidligere).

 

Hadde Thaddius vært lett så hadde man ikke hatt problemer med det. Du kan godt si at Thaddius burde være lett, eller at den er lett for DEG. Det gjør det ikke til en universell sannhet

 

Så lenge folk har problemer på Thaddius så burde fokuset være å hjelpe dem å mestre det, og ikke være nedlatende fordi du syntes det er lett

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Hei

 

Raidet i Naxx25 med guildet i går kveld. Etter en del wipes forsto alle taktikken,

men vi klarte aldri få han ned før enrage. Jeg var nr 11 på dps meteret med 3,4 k, så dpsen skulle jo være bra. Noen som har noen tips til hvordan vi skal få han ned? (mer dps?)

 

 

haha det var lite, 3,4k gjør jo mere damage når man står der og slår med auto attack

Lenke til kommentar
Hei

 

Raidet i Naxx25 med guildet i går kveld. Etter en del wipes forsto alle taktikken,

men vi klarte aldri få han ned før enrage. Jeg var nr 11 på dps meteret med 3,4 k, så dpsen skulle jo være bra. Noen som har noen tips til hvordan vi skal få han ned? (mer dps?)

 

 

haha det var lite, 3,4k gjør jo mere damage når man står der og slår med auto attack

 

og du ville ha en medalje nå ? har jeg rett?

eller ville du bare inn her og spy i posten fordi du ikke har noe bedre og gjøre?

 

idiot

Lenke til kommentar

Thaddius er faktisk en av "problem-bossene" i Naxx. Det skal ikke mer til enn at 2-3 personer ikke helt veit hva de driver med, står på feil sted og dreper 5 personer.

 

Med 5 personer mindre mister man ikke bare DPS til 5 personer med 110%-130% buff, men man senker også buffen til de gjenlevende med 50 prosentpoeng. Raid DPS detter veldig mye for hver person som dør. Det er derfor viktigere å holde seg i livet, enn å fokusere for mye på sin personlige DPS.

 

---

 

Jeg legger til et eksempel. Mest fordi jeg kjeder meg, litt fordi matte er gøy:

 

 

 

2 tanks, 3 healers, 20 DPS.

Alle DPSerne gjør 5000 DPS.

 

Hvis alle lever, står du i en stabel med gjennomsnittlig 12,5 person. Dette er 125% mer damage, noe som gir 11250 DPS.

Raid DPS = 11250 x 20 = 225000 DPS.

 

 

Hvis 1 person dør:

Buffen detter fra 125% til 115%, og DPSen blir da 10750 per person.

Raid DPS = 10750 x 19 = 204250 DPS.

 

 

Hvis 1 person dør mister altså raidet hele 20750 DPS.

 

 

----

 

 

Det jeg prøver å si med eksempelet mitt er at Thaddius er en idiot-sjekk forkledd som et DPS-race.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Pugger du naxx, enten 10 eller 25 så er alltid idiotsjekken:

-Thaddius

-Gluth (dei addsa er bingo for enkelte)

-4 horseman (stacks? wait what?)

-den klassiske alle-er-tomba-i-frost-inkludert-tank på kel, men då har du jo strengt tatt komt et stykke.

-The dance (seriøst...fram og tilbake...how hard can it be).

-Folk decurser ikkje for fem øre (som fører til wipe om du ikkje har dugandes group).

Lenke til kommentar

Sist jeg pugget Naxx 10 (ja, Naxx 10) ga jeg opp etter Anu'Rehkan, vår første encounter. Tenkte å ta en test over hvor god PuGen var ved å ta en av de simpleste bossene i Naxx og det endte med 4 whipes.

 

Tomb på Kel var litt tricky grunnet 10 yard greiene helt til alle klarte å få range checker opp å rulle, så var den saken biff.

 

Alle bossene i Naxx kan gjøres vanskelig om man bare gjør noe feil, Thaddius er en av de mest utilgivelige av dem alle i mine øyne, skal ikke mye tap i DPS til før du merker det. Husker vi gjorde Heigan med 4 stk (1 tank, 2 DPS og 2 healer) fordi resten av raidet var utenfor rommet når encounteren startet. Takket være gode dansere gikk det bra, tok bare litt tid.

Lenke til kommentar

Naxx kan være tricky for nybegynnere, kommer ikke bort ifra det, og selv om Thaddius i mine øyne er en av de letteste bossene(skal seriøst ikke mye til å se på debuffen du har og flytte deg tilsvarende), så kan han by på problemer i grupper hvor folk ikke helt har skjønt hva som skjer, eller bare er for retarded til å skjønne det.

 

Men det beste var første gang guilden var i Naxx10 helt i begynnelsen og vi skulle på Noth, og vi brukte så lang tid at DBM sluttet å announce teleporting og det som var. Brukte vel 15-20 min på han :p

Lenke til kommentar
Men det beste var første gang guilden var i Naxx10 helt i begynnelsen og vi skulle på Noth, og vi brukte så lang tid at DBM sluttet å announce teleporting og det som var. Brukte vel 15-20 min på han :p

Dere brukte 15-20 minutter på Noth ja? Han som får Enrage etter tredje teleport?

 

Tror du tenker på Heigan, han har ikke enrage.

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Lol forrige gang jeg gikk naxx10 og forsåvidt siste gang jeg skal gidde å gjør det igjen gikk iv achirun. Jeg soloheala(resto shammy) med 1druid og 1 pala tank. dette for å få max dps liksom. Dette var altså bare pug og vi klarte tilog med å ta undying title.

Så skjønner ikke at folk skal klage som faen på at pug folk sug:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...