Gå til innhold

Thaddius naxx 25

Anbefalte innlegg

Utrolig mye engasjement....

Takker for de inspillene som var til hjelp, og håper vi kan avslutte denne tråden nå,med mindre det er noen som faktisk har noe å bidra med utover de kommentarene som har kommet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja..

+++++BOSS-----

Dreper dere ikke bossen nå, så apper du til et annet guild.

Er vel faktisk enklere om man står mot veggen og mot vannet, for da er det mindre plass å spre seg på og folk stacker oppå hverandre by default. Minus mot veggen og pluss mot vannet er jo mer håndfast enn de som ikke skjønner forskjell på venstre og høyre og pluss og minus også.

Lenke til kommentar
Er vel faktisk enklere om man står mot veggen og mot vannet, for da er det mindre plass å spre seg på og folk stacker oppå hverandre by default. Minus mot veggen og pluss mot vannet er jo mer håndfast enn de som ikke skjønner forskjell på venstre og høyre og pluss og minus også.

Forrige gang jeg var i naxx25 så var det ingen som sa hvem som skulle stå hvor. Mens jeg ikke fulgte med er ----boss++++ blitt satt som standard tror jeg, i alle fall på Dragonblight. Idiotisk, fordi det er alltid en eller annen fjott som ikke vet forskjell på høyre og venstre, står på max range, eller tror høyre forandrer side når han snur seg (hvilket er per definisjon sant)

Lenke til kommentar
Herregud er folk fortsatt så dårlige at de ikke greier Thaddius :D

Be folk lære klassen sin, så går det nok :->

Hvilken relevanse har dette med det trådstarter spør om? Slutt å være nedtalende mot folk når de spør om ting, er slik holdning som dette som gjør nybegynnere nervøs for å stille spørsmål. Alle må lære en gang, eller poppet du ut som WoW verdens svar på Chuck Norris?

@Trådstarter

Thaddius har en rimelig "kort" enrage timer så det er viktig at alle står så nær som mulig. Om du har melee i gruppen så husk at Thaddius har en rimelig "stor" hitboks så de trenger ikke så midt inni han. Stå så langt unna som det lar seg gjøre slik at buffen stakker på alle i gruppen. Husk å skfite siden når polariteten endrer seg eller evntuelt stå der dere står om ingen ting endrer seg. Pop alt av stat increasing ting som f.eks bloodlust (om du har en shaman i gruppen) når dere er rundt 45-40% og brenn han ned raskt.

@Tryllekunst

Tankspot har mange fine videoer ja, enig der :)

Lenke til kommentar

Hvilken relevanse har dette med det trådstarter spør om? Slutt å være nedtalende mot folk når de spør om ting, er slik holdning som dette som gjør nybegynnere nervøs for å stille spørsmål. Alle må lære en gang, eller poppet du ut som WoW verdens svar på Chuck Norris?

@Trådstarter

Thaddius har en rimelig "kort" enrage timer så det er viktig at alle står så nær som mulig. Om du har melee i gruppen så husk at Thaddius har en rimelig "stor" hitboks så de trenger ikke så midt inni han. Stå så langt unna som det lar seg gjøre slik at buffen stakker på alle i gruppen. Husk å skfite siden når polariteten endrer seg eller evntuelt stå der dere står om ingen ting endrer seg. Pop alt av stat increasing ting som f.eks bloodlust (om du har en shaman i gruppen) når dere er rundt 45-40% og brenn han ned raskt.

@Tryllekunst

Tankspot har mange fine videoer ja, enig der :)

eller heroism som ally:)

Lenke til kommentar

Hvordan kan du si at de fortsatt er så dårlige, når det er første gangen de er der?

Dessuten en totalt unødvendig kommentar Grendel.

Lenke til kommentar
Hei

Raidet i Naxx25 med guildet i går kveld. Etter en del wipes forsto alle taktikken,

men vi klarte aldri få han ned før enrage. Jeg var nr 11 på dps meteret med 3,4 k, så dpsen skulle jo være bra. Noen som har noen tips til hvordan vi skal få han ned? (mer dps?)

Mye av problemet ligger her. På Thaddius har man 83% oppetid med 110-130% ekstra damage, som betyr at normal DPSen din ligger under 2k. Nå vet jeg selvfølgelig ikke hvor mye mer de som lå over deg ligger på, men det er helt klart DPSen som gjør det. 3.4k er ikke noe bra i det hele tatt faktisk. Hvilken class spiller du anyway? Kan sikkert hjelpe til litt mer der. :)

---- BOSS ++++ er den mest anvendte taktikken utifra deg jeg forstår. Med denne taktikken er det såre enkelt. Når dere starter bossen burde det se cirka slik ut:

|BOSS| Her står da altså alle foran bossen med ansiktet vendt mot bossen.

|xxxxx| Da er det egentlig ganske lett. Får du + går du til høyre. Får du - går du venstre.

Etter dette er bossen igang og alle har taktikken inne. Når debuffen man har på seg ticker ned til ~33sekunder eller man ser at Thaddius benytter seg av "Polarity Shift" følger man ekstra nøye med på debuffen sin. Man har også diverse addons som hjelper til med dette. De to mest kjente er BigWigs og Deadly Boss Mods. (OT: Finnes IMBA ennå? :p )

Hvis noen dør her, er det i 99% av tilfellene folk som ikke skjønner taktikken og da burde repetere denne. Men det er også noe til, som kan være årsaken til DPSen din:

Hvis folk ikke står i to store klynger på hver sin side av bossen (f.ex en autoshot hunter som har stilt seg opp på 30yd avstand (ganske vanlig faktisk) minker dette DPSen på alle de andre. Dette burde man da altså unngå.

Når det gjelder -Grendel- så er jeg helt enig. Hvis ting er som du beskriver at dere ligger på 30% når han treffer Enrage-timern sin er det mangel på rotasjonkunnskap og prioriteringsmangel ved ens egen class.

Lenke til kommentar
Mye av problemet ligger her. På Thaddius har man 83% oppetid med 110-130% ekstra damage, som betyr at normal DPSen din ligger under 2k. Nå vet jeg selvfølgelig ikke hvor mye mer de som lå over deg ligger på, men det er helt klart DPSen som gjør det. 3.4k er ikke noe bra i det hele tatt faktisk.

Hvor får du 83% oppetid fra? Er dette dps-tid på thaddius (i motsetning til feugen/stalagg)? Uansett er det urealistisk å tro at trådstarter har 110-130% bonus damage, siden folk dør, og antakeligvis dør tidlig.

Thaddius har 30m hp, hvis vi tenker 20 dpsere så vil det si at de 20 må ha 4222 dps i gjennomsnitt for å drepe han på 360 sekunder. Hvis alle overlever og man i gjennomsnitt har 120% damage buff, så vil det si at dpsen trenger et gjennomsnitt på 1900 på vanlige fights

I praksis trenger man noe høyere dps, siden det alltid vil være en og annen som dør, man bruker litt tid på å reposisjonere seg, og man får ikke damage bonusen før noen sekunder uti fighten. Men poenget er at dps-kravet egentlig er veldig oppnåelig. Det som gjør at man wiper er at folk dør og man blir straffa dobbelt opp for det. Man mister både dpsen dems OG buffen de gir til resten av gruppa

Pop alt av stat increasing ting som f.eks bloodlust (om du har en shaman i gruppen) når dere er rundt 45-40% og brenn han ned raskt.

Her er jeg ikke enig. Dersom folk har en tendens til å dø underveis, så dra nytte av dpsen dems mens de er i live og blås bloodlust med en gang dere har fått polarity og stacka opp på riktig side.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Pop alt av stat increasing ting som f.eks bloodlust (om du har en shaman i gruppen) når dere er rundt 45-40% og brenn han ned raskt.

Her er jeg ikke enig. Dersom folk har en tendens til å dø underveis, så dra nytte av dpsen dems mens de er i live og blås bloodlust med en gang dere har fått polarity og stacka opp på riktig side.

Fikk den forståelsen fra førstposten at alle var i livet, om det ikke stemmer så er jeg enig med det du sier å utnytte DPSen mens man har den.

Lenke til kommentar

Bare får og "trøste" trådstarteren med de ufine kommentarene til mange her =)

det er ikke uvanelig og wipe når man aldri har gjort bossen før, spesielt ikke vis man ikke er en veldig hardcore guild ^_^ nye fights samme søren = nye ting og lære nye ting og passe på og det er veldig mange som lærer litt senere

men lykke til :) husk og bruke haste pot etc også får og hjelpe på skaden ^_^ vis folk ettervært klarer og skifte polarity fort nok til at dere ikke mister folk men allikavel mange litt skade be healeren skade bossen litt når de kan med random dots shocks og shit ^^

Og til grendal vis du ikke kan si noe positivit noe fint kan du vel heller bare slutte og prate? det er mange som blir stresset mere av sånne svar,

Lenke til kommentar
Well, har man rørt dataspill før, eller har tre hjerneceller, er det enkelt å bevege seg dersom én buff forandrer seg med FASTE intervaller.

Ikke alle er like hardbarka raidere som du er. Vær litt forståelig for at ikke alle skjønner en bosstaktikk like kjapt. Ikke alle tenker på samme datanivå som du gjør. Det kan være så mange forskjellige mennesker man spiller med, som ikke lærer like raskt.

Slike mennesker møter man gjennom hele livet, og du er et slikt menneske selv, da det er noen ting du har vanskeligheter med å lære i et annet felt.

Lenke til kommentar
Aldri gjort Thadd er ikke en faktor for å gjøre 3400 dps. Uansett.

Det er jo nettopp det det er da...!

Har man ikke gjort thaddius før og raidet ikke klarer å stacke oppå hverandre vil man ende med 3400dps...

Jeg regner med at siden han skrev at de hadde skjønt taktikken nå, så tipper jeg de bare suger på klassene sine og ikke greier dra mer dps pga det =)

Går du inn her for å være mest mulig motbydelig over for genuine spørsmål ?

Til trådstarter:

Som de fleste personene her foreslår, så er det snakk om å stacke buffen for å få dps opp i 6k ca per dps. At noen dør kan lett være resultat av å være ukonsentrert eller ikke har lest taktikk før raid.

Lycantrophe Lagt til I dag, 11:26

Well, har man rørt dataspill før, eller har tre hjerneceller, er det enkelt å bevege seg dersom én buff forandrer seg med FASTE intervaller.

Bare at + og - ikke er en konstant endring, enten endrer den til + eller - elelr så endrer den seg ikke.

Endret av Tor-Bjarne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...