Datasmurfen Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hei, om jeg mister garantien på min hp laptop om jeg installerer Linux på den ? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Garanti har helt egne vilkår som produsenten setter selv. De kan for eksempel si at du mister garantien dersom du bruker pc'en etter klokken 02 om natten eller annet tull. Skal ikke se bort ifra at du mister garantien dersom du innstalerer et annet OS. Sjekk vilkårene dine. Men det er igrunnen irrelevant for i Norge har vi reklamasjonsrett ved forbrukerkjøp, og det er i de fleste tilfeller denne som er aktuell dersom noe går galt med produktet. Denne vil ikke falle bort med mindre produsenten kan sannsynliggjøre at du har forårsaket feilen selv. Jeg kan ikke se at å innstalere Linux vil kunne føre til hardware-feil. Det som kan være er at de nekter å utføre service på maskinen hvis ikke standard-OS er innstalert. Vet ikke helt om de har grunnlag for det, men det er jo bare å backe opp OS'et og hive inn det som fulgte med. De vil også ha problemer med å kunne vite at det faktisk har vært innstalert et annet OS i det hele tatt. EDIT: Konklusjonen er altså; ikke bekymre deg, legg inn det OS'et du vil ha. Endret 26. august 2009 av jonnor Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Det var betryggende.. Linux her kommer jeg Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 På en del HP-maskiner må man brenne ut recovery-DVDer selv ved hjelp av et medfølgende HP-program. Det kan være greit å ha gjort dette før man går i gang med å installere andre OS. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 På en del HP-maskiner må man brenne ut recovery-DVDer selv ved hjelp av et medfølgende HP-program. Det kan være greit å ha gjort dette før man går i gang med å installere andre OS. Den var ikke dum nei, takk skal du ha.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå