PrettyBoy Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Det er jo ikke slik at du spiser deg mett og full også legger deg med engang heller, jeg, min familie gjør ihvertfall ikke det.. Og etter min mening og de jeg har snakket med som faster mener at søvnen er dypere.. Under Ramadan øker man inntaket av blant annet dadler, som inneholder relativt mye magnesium, så det er ingen overraskelse at nivået av magnesium i kroppen øker. Dadler er energirike og en yppelig kostfiberkilde. Dadler er også en kilde til magnesium og kalium. Dadler inneholder også mindre mengder vitaminer, mineraler og antioksidanter. Så start å spis dadler.. Men hva er de vi diskuterer her? Emnet er er de redde for å ikke faste Lenke til kommentar
Erman Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Det er jo ikke slik at du spiser deg mett og full også legger deg med engang heller, jeg, min familie gjør ihvertfall ikke det..Og etter min mening og de jeg har snakket med som faster mener at søvnen er dypere.. Under Ramadan øker man inntaket av blant annet dadler, som inneholder relativt mye magnesium, så det er ingen overraskelse at nivået av magnesium i kroppen øker. Dadler er energirike og en yppelig kostfiberkilde. Dadler er også en kilde til magnesium og kalium. Dadler inneholder også mindre mengder vitaminer, mineraler og antioksidanter. Så start å spis dadler.. Men hva er de vi diskuterer her? Emnet er er de redde for å ikke faste Det ble en liten avsporing da du limte inn omtrent hele teksten til dr. Kazim. Det eneste du gjør er å repetere det jeg skriver uten å ha en formening om hva andre muslimer gjør. Det er nesten så du anser degselv som et eksempel på hvordan muslimer skal være. Du viser ingen forståelse for at mennesker blir presset til å ville faste. Det er det som er essensen i tråden, men du har bare slengt opp masse tekst om hvor bra det er å faste, som om fasten er hele essensen i Islam. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Ja det er sant, jeg beklager min avsporring.. Du viser ingen forståelse for at mennesker blir presset til å ville faste. Det er det som er essensen i tråden, men du har bare slengt opp masse tekst om hvor bra det er å faste, som om fasten er hele essensen i Islam. Selvfølgelig har jeg forståelse for at noen mennesker kan hende de blir presset til å faste. Og når de blir eldre så blåser dem i å faste..Hvorfor dette skjer vet ikke jeg..Men det kan jo hende at man blir så opptatt med det jobb, skole, utdanning og regninger og kommer vekk fra din relgion..Jo lengre vekk du er fra din Gud jo mindre frykt har du for din Gud.. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Selvfølgelig har jeg forståelse for at noen mennesker kan hende de blir presset til å faste. Og når de blir eldre så blåser dem i å faste..Hvorfor dette skjer vet ikke jeg..Men det kan jo hende at man blir så opptatt med det jobb, skole, utdanning og regninger og kommer vekk fra din relgion..Jo lengre vekk du er fra din Gud jo mindre frykt har du for din Gud.. pfff...man faster fordi man skal ha unnskyldning for å følge med på alle de nye tv-seriene som er under ramadan på de arabiske kanalene Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Selvfølgelig har jeg forståelse for at noen mennesker kan hende de blir presset til å faste. Og når de blir eldre så blåser dem i å faste..Hvorfor dette skjer vet ikke jeg..Men det kan jo hende at man blir så opptatt med det jobb, skole, utdanning og regninger og kommer vekk fra din relgion..Jo lengre vekk du er fra din Gud jo mindre frykt har du for din Gud.. pfff...man faster fordi man skal ha unnskyldning for å følge med på alle de nye tv-seriene som er under ramadan på de arabiske kanalene Hæ? Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 pfff...man faster fordi man skal ha unnskyldning for å følge med på alle de nye tv-seriene som er under ramadan på de arabiske kanalene Hæ? ikke araber nei...hehe...da går det momentet litt ut. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 pfff...man faster fordi man skal ha unnskyldning for å følge med på alle de nye tv-seriene som er under ramadan på de arabiske kanalene Hæ? ikke araber nei...hehe...da går det momentet litt ut. Hva er du snakker om nå?Ramadan er en unnskyldning for å følge med tv-serier?? Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 17. september 2009 Del Skrevet 17. september 2009 Hva er du snakker om nå?Ramadan er en unnskyldning for å følge med tv-serier?? Ramadan er tiden for storsatsing av nye tvserier på mange av de arabiske kanalene. Noe må man jo se på når man skal komme nærmere gud. Kun en kuriositet av et paradoks. Lenke til kommentar
Erman Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Ja det er sant, jeg beklager min avsporring..Du viser ingen forståelse for at mennesker blir presset til å ville faste. Det er det som er essensen i tråden, men du har bare slengt opp masse tekst om hvor bra det er å faste, som om fasten er hele essensen i Islam. Selvfølgelig har jeg forståelse for at noen mennesker kan hende de blir presset til å faste. Og når de blir eldre så blåser dem i å faste..Hvorfor dette skjer vet ikke jeg..Men det kan jo hende at man blir så opptatt med det jobb, skole, utdanning og regninger og kommer vekk fra din relgion..Jo lengre vekk du er fra din Gud jo mindre frykt har du for din Gud.. Jeg kan si deg hvorfor dette skjer. Det skjer fordi "noen", dvs. høyere autireteter og medlemmer av trossamfunn er så opptatt av at alle skal være gode muslimer, at de blir misunnelige når andre blir fritatt for det som de må utføre. I koranen står det at om Allah skulle straffe muslimer for hver minste synd, så måtte han ha utslettet alle innenfor troen. Det går en læresetning igjen i de ordene. INGEN er ufeilbarlige - ikke imamer, ikke muslimen på gata, selv ikke Mohammed. Dessuten er ikke presset til å faste utelukkende på eldre (og syke), men også på ungdom i trossamfunn. Etter min mening er det helt bak mål at man skal i det hele tatt forventes å faste dersom man er idrettsutøver. Uten drivstoff fungerer verken bil eller menneskekroppen, så det er rart at man lar sin egen kropp gå tom for det i perioder men gjerne fyller bilen. Skole, utdanning, jobb, og regninger er ikke noe som fører en vekk fra Allah. Hvis det var så, ville det stått i koranen eller i hadithene at man ikke skal utdanne seg eller jobbe - kun studere islam fra man kunne lese til man døde. Heldigvis er det ikke slik. Nå snakker jeg ren logikk her, men jo nærmere man er sin gud, jo mindre redd for ham er de. Dette kommer av at man har levd et liv dedikert til troen og man føler at man har gjort en såpass god jobb at man umulig kan straffes i efterlivet. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Nå snakker jeg ren logikk her, men jo nærmere man er sin gud, jo mindre redd for ham er de. Dette kommer av at man har levd et liv dedikert til troen og man føler at man har gjort en såpass god jobb at man umulig kan straffes i efterlivet. Jeg skjønner tankegangen din, men uansett hvor nærme du er, så er du fortsatt redd, la oss si f.eks jeg skulle møte Muhammad Ali(idolet mitt) jeg vet nesten ALT om han, har følgt med på hva han sier, gjør og har gjort. Je hadde vært helt nervevrak visst jeg hadde møtt fyren idag, hadde hatt peiling på hva jeg skal si og gjøre osv.. Men la oss si du f.eks skulle møtte på Muhammad Ali, og d u har hørt litt om han, vet hvem han er, bryr deg ikke no særlig, er ikke no særlig imponert over han osv, du hadde vært helt normal ovenfor han, ikke visst no særlig interesse..Skjønner du hva jeg skal fram til? Visst jeg hadde tatt med deg til Marokko, jeg hadde visst deg alle de fine bygningene som kongen har sørget for, ansatte, og alt det Kongen har gjort for Marokko og utenfor osv, slik at du skal sette pris på personen når du møter han, hadde ikke tatt deg direkte med han, og sagt, her er han, hils,. høyere autireteter og medlemmer av trossamfunn er så opptatt av at alle skal være gode muslimer, at de blir misunnelige når andre blir fritatt for det som de må utføre. Misunnelige? Som du vet, så er det ramadan nå, og når jeg ser andre spise, så blir jeg ikke misunnelig, eller når jeg må be, folk ser på tv istedet, så blir jeg ikke misunnelig, når folk drikker alkohol, øyker så blir jeg ikke misunnelig..Så det eksemplet der funker nok ikke.. Etter min mening er det helt bak mål at man skal i det hele tatt forventes å faste dersom man er idrettsutøver.Flere idrettsutøvere som er muslimer og faster, og de presterer like jevnt som vanlig..Skole, utdanning, jobb, og regninger er ikke noe som fører en vekk fra Allah. Hvis det var så, ville det stått i koranen eller i hadithene at man ikke skal utdanne seg eller jobbe Det er sant egentlig, men det jeg mente var at kanskje man blir så opphengt i utdanningen sin og bøker at man glemmer å sette av tid til Allah,. Lenke til kommentar
Erman Skrevet 19. september 2009 Del Skrevet 19. september 2009 Nå snakker jeg ren logikk her, men jo nærmere man er sin gud, jo mindre redd for ham er de. Dette kommer av at man har levd et liv dedikert til troen og man føler at man har gjort en såpass god jobb at man umulig kan straffes i efterlivet. Jeg skjønner tankegangen din, men uansett hvor nærme du er, så er du fortsatt redd, la oss si f.eks jeg skulle møte Muhammad Ali(idolet mitt) jeg vet nesten ALT om han, har følgt med på hva han sier, gjør og har gjort. Je hadde vært helt nervevrak visst jeg hadde møtt fyren idag, hadde hatt peiling på hva jeg skal si og gjøre osv.. Men la oss si du f.eks skulle møtte på Muhammad Ali, og d u har hørt litt om han, vet hvem han er, bryr deg ikke no særlig, er ikke no særlig imponert over han osv, du hadde vært helt normal ovenfor han, ikke visst no særlig interesse..Skjønner du hva jeg skal fram til? Visst jeg hadde tatt med deg til Marokko, jeg hadde visst deg alle de fine bygningene som kongen har sørget for, ansatte, og alt det Kongen har gjort for Marokko og utenfor osv, slik at du skal sette pris på personen når du møter han, hadde ikke tatt deg direkte med han, og sagt, her er han, hils,. De viktigste personene i mitt liv - de som jeg regner som forbilder - er mor, far, og familie. Nå er det slik at jeg har møtt mange personer som jeg har regnet som idoler. Livet vei har ledet meg og de sammen, og selv om jeg visste det som var mulig å vite om disse personene, fikk jeg likevel et inntrykk av at det lå mer under overflaten som de ikke slapp ut. Og slik ville det nok vært med deg om du traff Mohammed. Det finnes den Mohammed som er kjent gjennom PR-kampanjen, og det finnes den Mohammed som man kun ville blitt kjent med dersom man traff han. Ettersom PR-kampanjen er skrevet av andre personer enn Mohammed selv, er det store sjanser for at fortellingene er krydret av deres personlige tanker. høyere autireteter og medlemmer av trossamfunn er så opptatt av at alle skal være gode muslimer, at de blir misunnelige når andre blir fritatt for det som de må utføre. Misunnelige? Som du vet, så er det ramadan nå, og når jeg ser andre spise, så blir jeg ikke misunnelig, eller når jeg må be, folk ser på tv istedet, så blir jeg ikke misunnelig, når folk drikker alkohol, øyker så blir jeg ikke misunnelig..Så det eksemplet der funker nok ikke.. Nå sikter jeg ikke til deg. Du er sikkert den mest perfekte muslimen som finnes. Du er nødt til å akseptere at muslimer er individer som alle andre mennesker. Deres tanker er ikke uniforme, og deres handlinger utføres av såvel religionens rammeverk som frykt for å bli frosset ut av samfunnet. Hvis man spør en muslim om hvorfor han faster og han svarer "hei, det er ramadan jo kompis", så er det for meg et tegn på at ting ikke skjer helt frivillig. På lik linje som at man ser 6 år gamle jente på Tøyen med hijab, så vet man at de ikke valgte det selv. Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) Hvorfor faster muslimer? Det er for å oppnå selvkontroll over deg selv, er bare tull det å føle hvordan de fattige har det. Når man faster skal man klare å kontrollere sinnet og andre fristelser, det er med på å styrke din personlige selvkontroll, altså kontrollen over deg, det materielle og din lyst. Er enig i at det er mange muslimer som enten ikke vet hvorfor de faster eller har et feil bilde over hvorfor man faster. Gir jo ingen mening i å faste uten at man er klar over hvorfor man faster. Endret 11. oktober 2009 av evilleader360 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå