MackyJoeJoe Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hei Skal altså ta lappen til moped til våren og har meldt meg på trafikalt grunnkurs om 2 veker, men så har jeg litt lite peiling på det her. Har lest om mørkedemo, førstehjelpskurs, tiltak ved trafikkulykke og teorikurs trinn 1 og 2. Følger alt det med i det trafikale grunnkurset eller er jeg ikke nødt å ta alt det? Å er teoriprøven vanskelig? Er det mulig å få tak i en brukende racing moped som holder minst 2 år til under 15 000 ? Takk for all hjelp på forhånd Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Grunnkurs er felles for alt av kjøretøy såvidt meg bekjent, så det har ingenting med mopedkurs å gjøre. På grunnkurs lærer du alt om skilter o.l, samt førstehjelp og mørkekjøring. Så tar du ett mopedkurs etter du har fått grunnkurs godkjent. Teoriprøven er ikke vanskelig, er bare å ta 10-20 nett tester dagen før, og helst en samme dag som du skal ta prøven. Ang. r-sykkel er det vanskelig å si, da priser varierer fra områder, men tror nok du skal få en helt ok rsykkel til den prisen. dog du må forvente bytting av slitedeler. Lenke til kommentar
MackyJoeJoe Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Grunnkurs er felles for alt av kjøretøy såvidt meg bekjent, så det har ingenting med mopedkurs å gjøre.På grunnkurs lærer du alt om skilter o.l, samt førstehjelp og mørkekjøring. Så tar du ett mopedkurs etter du har fått grunnkurs godkjent. Teoriprøven er ikke vanskelig, er bare å ta 10-20 nett tester dagen før, og helst en samme dag som du skal ta prøven. Ang. r-sykkel er det vanskelig å si, da priser varierer fra områder, men tror nok du skal få en helt ok rsykkel til den prisen. dog du må forvente bytting av slitedeler. Takk for hjelpa Tror heller jeg kjøper meg en helt ny sykkel, gidder ikke holde på å bytte deler å sånt i hytt og pine ;P Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Grunnkurs er felles for alt av kjøretøy såvidt meg bekjent, så det har ingenting med mopedkurs å gjøre.På grunnkurs lærer du alt om skilter o.l, samt førstehjelp og mørkekjøring. Så tar du ett mopedkurs etter du har fått grunnkurs godkjent. Teoriprøven er ikke vanskelig, er bare å ta 10-20 nett tester dagen før, og helst en samme dag som du skal ta prøven. Ang. r-sykkel er det vanskelig å si, da priser varierer fra områder, men tror nok du skal få en helt ok rsykkel til den prisen. dog du må forvente bytting av slitedeler. Takk for hjelpa Tror heller jeg kjøper meg en helt ny sykkel, gidder ikke holde på å bytte deler å sånt i hytt og pine ;P Moped = 10% kjøring, 90% skruving. Tror du må finne deg i å skru i mer en bare hytt og pine =) Lenke til kommentar
MackyJoeJoe Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Grunnkurs er felles for alt av kjøretøy såvidt meg bekjent, så det har ingenting med mopedkurs å gjøre.På grunnkurs lærer du alt om skilter o.l, samt førstehjelp og mørkekjøring. Så tar du ett mopedkurs etter du har fått grunnkurs godkjent. Teoriprøven er ikke vanskelig, er bare å ta 10-20 nett tester dagen før, og helst en samme dag som du skal ta prøven. Ang. r-sykkel er det vanskelig å si, da priser varierer fra områder, men tror nok du skal få en helt ok rsykkel til den prisen. dog du må forvente bytting av slitedeler. Takk for hjelpa Tror heller jeg kjøper meg en helt ny sykkel, gidder ikke holde på å bytte deler å sånt i hytt og pine ;P Moped = 10% kjøring, 90% skruving. Tror du må finne deg i å skru i mer en bare hytt og pine =) Ikke hvis jeg kjøper helt splitter ny moped Følger også med gratis verksted i 1,5 år der jeg kjøper det så :-D Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Hvis du kjøper helt ny moped så kommer den til å tape seg mye i verdi til du er ferdig med den. Da må du huske på at du må på obligatorisk service og utfører du ikke den så mister du garantien tvert. Noe trim kan du også glemme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå