JohnMartin Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hei. Som topic tilsier, så er jeg litt nysgjerrig på oppskaleringen på DVD'er ved bruk av PS3. Bruker idag PC'n som avspiller for det meste, men har tenkt å kjøpe en PS3. Siden jeg også vil ha blu-ray spiller. Har surfet fra side til side for å prøve å finne noe fornuftig om saken, men har ikke vært noe suksess. Leste en artikkel om det, men den omhandlet software version 1.7. Så den er jo mildt sagt ut datert. Er det noen som kan fortelle meg hvordan DVD'er blir på en PS3 idag. Er kanskje gjort mange oppdateringer og fikser vedrørende dette etter versjon 1.7? - John Martin Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 i følge tester er ps3 dårligere på dette en dedikerte nyere dvd spillere, eller blu-ray spillere. Ser jeg forskjell? nei.. synest jeg ps3 oppskalerer bra.. ja.. Ser det bedre ut enn på min gamle crappy dvd-spiller? ja.. Om du vil ha det ypperste av dvd-oppskalering er ikke ps3 det rette for deg. Lenke til kommentar
JohnMartin Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Er vel ikke på jakt etter det beste, så lenge jeg bare ikke får dårligere kvalitet enn det som jeg har idag via min stasjonære pc.. Hadde jo ikke gjort noe om det ble litt bedre, men er absolutt ingen krav Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Blir garantert bedre enn via pc'en. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 i følge tester er ps3 dårligere på dette en dedikerte nyere dvd spillere, eller blu-ray spillere. Ser jeg forskjell? nei.. synest jeg ps3 oppskalerer bra.. ja.. Ser det bedre ut enn på min gamle crappy dvd-spiller? ja.. Om du vil ha det ypperste av dvd-oppskalering er ikke ps3 det rette for deg. Hvilke tester er det du tenker på? Det jeg leste var at oppskaleringen på PS3 var bedre enn dyrere DVD-spillere, og spesielt blu-ray spillere, som ikke har fokus på det. Kan ikke sammenligne med andre blu-ray spillere, og det har jeg ikke prøvd. Men oppskaleringen på PS3 er vel så bra som på PC og alle andre DVD-spillere jeg har prøvd. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 alle tester som er gjort at ps3 i nyere tid.. ja når ps3 kom gjorde den det greit på oppskalering. Les nyere tester, den er absolutt ikke bedre enn dedikerte dvdspillere eller blu-ray spillere. Selv synest jeg likevel den gjør en knallbra jobb sitat fra lydogbilde.no sin test av dvd-spillere: Bildekvaliteten Med en vanlig DVD, nærmere bestemt ”Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest”, er det tydelig at PS3 har svakheter i forhold til de andre spillerne. Detaljene duses ut, og svartnivået er middelmådig. Det betyr at ansikter ikke vises med hudporer og skjeggstubber intakt, hår og pels gror igjen, og skyggeområder er for lyse og udetaljerte. Dette går dessuten utover inntrykket av dybde i bildet. Bildet ser nokså flatt og livløst ut, men fungerer ok på en liten tv. og det var en gammel test, nyere tester er mer nødeløse enn som så mot ps3en.. men hjelpe meg, skulle bare mangle, den begynner jo å dra litt på åra da.. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 sitat fra lydogbilde.no sin test av dvd-spillere: I fare for å virke litt kverulerende; testen er av HD-DVD og Blu-ray spillere i 4000-7000 kroners klassen, og ikke av DVD-spillere. Her var faktisk PS3 en av de billigste spillerne, til tross for at det ikke er en rendyrket spiller. Dette var også en test gjort i desember 2007. Oppskalering er en firmware-funksjon, ikke hardware. PS3 kom orginalt ikke med muligheten for å oppskalere DVD-er, det ble lagt til som en oppdatering (1.8). Etter to år så har det blitt oppdatert ytterligere, og logisk sett burde den bare blitt bedre til det, ikke dårligere med tanke på nyere firmware-oppdateringer. Sammenligner du med DVD-spillere som er dedikert til oppskalering kommer selvfølgelig PS3 dårligere ut, men disse koster ofte like mye som en PS3, om ikke mer, uansett. Det samme gjelder Blu-ray spillere også. Men når det kommer til DVD-spilleren de fleste har hjemme så vil PS3'en gjøre en bedre jobb. De som er ute etter noe bedre bruker sannsynligvis ikke PS3 som Blu-ray spiller heller Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 jeg kommenterte bare at ps3 var dårligere enn nyere dedikerte dvd-spillere og blu-ray spillere på oppskalering av dvder. Prisen på spillerne er irrelevant. Og seff mente jeg dvd-spillere som har oppskaleringsfunksjonalitet; feks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=443413 700kroner.. Lenke til kommentar
leifhv Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Blir garantert bedre enn via pc'en. Det kommer vel an på hvilket grafikkkort man har. Både Nvidia og ATI har meget bra oppskaleringsrutiner. Endret 27. august 2009 av leifhv Lenke til kommentar
tokland123 Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Etter kun som leser fant jeg ut at jeg må slenge meg på Slik som mange sier så er ikke PS3 noe særlig til å skalere. Mange av de nyeste tvene vil faktik gjøre jobben bedre.. Men føler det blir feil å sammenligne PS3 med en DVD/blu ray spiller.... Skalering via data avgjøres vel av skjermkort? Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Selv er jeg meget fornøyd med PS3 på dette punktet, syns den gjør en glimrende jobb både som DVD (oppskalering) og blu-ray. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 (endret) Jeg synes den gjør en grei jobb. Bedre enn tv'en min ihvertfall.. Btw, kjører ikke full hd. Endret 31. august 2009 av WaterMarked Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå