Gå til innhold

Flytting av Windows

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått meg ny harddisk, og har flyttet over alt som er av filer på den gamle.

Det eneste som gjennstår er Windows og programmer. Hvordan gjør jeg det med Windows? Jeg har satt av en partisjon til Windows på den nye disken, men foreløpig er den stasjon K:

Hvordan gjør jeg denne om til C: når jeg har koblet fra den gamle harddisken? (Husk at jeg da ikke har noe opperativsystem innstallert)

BTW: Windows XP Pro SP1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta å lag en Norton Ghost image av windows partisjonen din, og overfør det til den nye på den måten. Når det er gjort, sett den nye disken til Primary Master og den andre gamle på secondary master eller hva enn som passer. Så må du passe på at du gjør at den nye windows partisjonene din er bootable osv ..

Lenke til kommentar
Det var lettere enn forventet. Jeg tok sjansjen i går og fjernet den gamle hd'en. Når jeg satt den nye til Master, ble partisjonene på den til C:, D:, E: og F:

Så kunne jeg innstallere WinXP på vanlig måte

Da så .. :)

Skal til med samme greia snart .... men jeg skal også sette en gammel disk på et kontroller kort, så da har jeg 4 harddisker og en cdrom .. geez ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...