Griffus Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) For ett år siden kjøpte jeg en WD 500GB ekstern hdd. Etter en liten stund begynte maskinen å bli sliten, noe jeg syns var merkelig, da den ikke var mer enn et par måneder gammel. For en liten stund siden prøvde jeg å koble disken til en annen maskin, og da oppførte den seg plutselig som min maskin, mens min fungerte helt perfekt. Jeg er klar over at det eneste jeg trenger å gjøre er å formatere den, men jeg har alt av musikk og viktige saker der jeg ikke får fjernet. Maskinen finner disken, men jeg får beskjed om at jeg må formatere den for å kunne bruke den, og explorer.exe kræsjer hver gang jeg prøver å komme meg inn på den. Explorer.exe har også en heftig tendens til å kræsje uansett når jeg har disken koblet til, men med en gang jeg rebooter uten, fungerer alt helt fin. Noen som har en mulig løsning? Endret 25. august 2009 av Griffus Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Prøv å boote maskinen opp med en linux live-cd (f.ex ubuntu) mens den eksterne er tilkoblet. Ikke sikkert det hjelper, men ikke noe poeng å ikke ha prøvd det. Lenke til kommentar
Griffus Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 Jeg valgte å gjøre det på en enda enklere måte. Formatere hele dritten og få venner med skikkelige programmer til å gjenopprette det som trengs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå