Gå til innhold

[Løst]Merkelige "artifacts" på skjermen

Maniche

Anbefalte innlegg

Ok, takk stigma!

Har fått RMA nummeret mitt nå så skal bare hjem fra skolen og pakke ned kortet (funker en Tupperware-boks?)

Til moderatorer; jeg venter med å sette Løst på threaden, tilfelle jeg har noen andre spørsmål!

Takk for svar og hjelp alle sammen!

EDIT; står at jeg ikke kan sende med postoppkrav (sende til dem), så hvordan skal jeg få sendte den inn? Har ikke akkurat reklamert så mye før, så er litt noob på det området også.

Maniche

Endret av Maniche
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QjT4b9
Dette er nesten garantert hardware feil på skjermkortet ditt.

Når du får artifacts på POST skjermen før windows loader så kan du helt utelukke drivere osv. da de enda ikke har blitt lastet en gang - ergo må det nesten være hardware defekt. Uannsett vil driverproblemer ikke lage slike artifacts generellt sett.

-Stigma

Generellt sett feil, i noen tilfeller rett.. Har det på PCen min, hadde det ikke i Vista, men i Xp x64 fikk jeg det i WoW, liknende til hans, bare når jeg spiller. Trodde skjermkorte var dødt, så fikk jeg plutselig opp VPU-recover.

Lenke til kommentar
Dette er nesten garantert hardware feil på skjermkortet ditt.

Når du får artifacts på POST skjermen før windows loader så kan du helt utelukke drivere osv. da de enda ikke har blitt lastet en gang - ergo må det nesten være hardware defekt. Uannsett vil driverproblemer ikke lage slike artifacts generellt sett.

-Stigma

Generellt sett feil, i noen tilfeller rett.. Har det på PCen min, hadde det ikke i Vista, men i Xp x64 fikk jeg det i WoW, liknende til hans, bare når jeg spiller. Trodde skjermkorte var dødt, så fikk jeg plutselig opp VPU-recover.

Han snakker ikke om det i WINDOWS men FØR du får startet Windows.

Og da er nesten garantert skjermkortet har en hardware feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Jaja, men han sa at GENERELT sett er det ikke driverfeil som gjør at man får artifacts. Men de nyeste driverne til ATi gjør det for meg i World of Warcraft av en eller annen syk grunn

Lenke til kommentar

Da fikk jeg svar av Amentio, men ble litt skuffet;

"Orignal messagage:

Kortet du har returnert til oss har blitt testet defekt, siden dette ikke lenger er å oppdrive vil ASUS GeForce GTS 250 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "Dark Knight" 2xDVI, native-HDMI, HDCP, Graphics Plus, 3Dstereo (ENGTS250 DK/DI/1GD3)

være erstattningskort.

Ønsker du dette tilsendt eller ønsker du å få dette beløpet, 1190,- som et gavekort som kan brukes hos Amentio?

Mvh

Amentio AS - Norges billigste nettbutikk!

Web: http://www.amentio.no/

Tlf: 815 70 455

Fax: 72 81 04 49"

Så, jeg har fått en RMA verdi på kr 4861,25kr og de foreslår at jeg kan få et 250 eller et gavekort på 1190kr.

Er det bare meg eller er det høl i hue? Har jo en RMA VERDI på nesten 3000kr mer enn det de vil jeg skal bytte mot(!)

Eller har jeg misforstått det med RMA helt feil?

Maniche

Lenke til kommentar

Er klar over at prisen faller dramatisk i E-industrien, men det er jo alikevel snakk om RMA verdi, right?

Hadde ikke trodd jeg skulle miste nærmere 3000kr rett ut av vinduet fordi de heller vil at jeg skal få tak i ett kort som koster "bare" 1/3 av det jeg betalte første gang.

Synes bare det er urimelig av dem og urettferdig ovenfor forbrukeren som kortet gikk føyka på. Hadde sett for meg ett 4890 eller 260/275GTX, da ett 250 GTS ikke yter på samme nivå som det mitt 8800Ultra gjorde (av tester jeg har sett that is. Jeg kan selvfølgeli ta feil eller bare være sykt dum).

Nei, dette blir man ikke klok på.

Maniche

Endret av Maniche
Lenke til kommentar

Uhm, ser ut som de er mer eller mindre identiske når det kommer til ytelse ihvertfall.

Darn, hadde håpet på ett Palit 275GTX til 1601kr bare. Bare 400kr mer, men akk så langt vekk, hehe.

Jaja, vi får se hva de svarer på eposten jeg sendte.

Maniche

Lenke til kommentar

Det amentio gjør i denne saken er helt riktig.

Du har fått et tilbud om tilsvarende produkt, og produktet er tilsvarende.

At amentio gir deg muligheten for et gavekort som du kan bruke til å oppgradere er også veldig bra av dem, noe du burde vurdere å gjøre når du først har en RMA sum utestående. Du må da betale frakt på produktet du oppgraderer til vil jeg tippe, noe du må ta med i regnestykket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...