Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Røde kinn. Rødmer ekstremt veldig lett.

KlownX

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et lite problem med kinn som ofte blir varme å røde.

Har vel alltid en mild rød farge i dem, men de blir veldig lett mye rødere og jeg føler veldig lett ubehag pga varme kinn, som får meg til å bli enda rødere pga jeg blir flau.

Løsninger?

Har lite batteri igjen, må lagre posten!

Svar plix..

=D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Har et lite problem med kinn som ofte blir varme å røde.

Har vel alltid en mild rød farge i dem, men de blir veldig lett mye rødere og jeg føler veldig lett ubehag pga varme kinn, som får meg til å bli enda rødere pga jeg blir flau.

Løsninger?

Har lite batteri igjen, må lagre posten!

Svar plix..

=D

Ta et bilde. :)

Lenke til kommentar

Du kan forsøke å bruke La Roche Posay rosaliac. Dette er en fuktighetskrem som demper rødhet i huden. For rødming er det forsøkt ut diverse medikamenter, men generelt er dette ikke å anbefale da de kan ha bivirkninger. Kirurgisk behandling av nervene som fører til rødming er også beskrevet, men da skal man være svært plaget. Hvis du ønsker behandling for dette finnes det diverse laser behandlinger som kan ha en viss effekt. Dette er fargelaser behandling og IPL. Det vil kanskje kunne dempe rødme tendensen noe.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Sorry for bump, men dette er noe jeg har begynt å bli mer oppmerksom på i det siste.

Har alltid hatt merkbart røde områder i ansiktet (Kinn og under øyenbrynene) og jeg har liksom alltid bare godtatt det. I det siste så har det begynt å bli ett problem av det, ikke bare fordi det er veldig framtredene sånn visuellt sett, men også fordi det begynner å bli ubehagelig rent fysisk. Blir rommet jeg er i en halv grad varmere, lyser liksom ansiktet mitt opp og jeg kjenner det begynner å "brenne" i ansiktet. Når jeg spiller trommer / trener eller andre ting som får blodet til å sirkulere mer enn vanlig så blir rødfargen nesten svartaktig og det er rett og slett vondt.

Er dette noe som kan bli bedre med tiden, eller er jeg nødt til å sjekke ut diverse medikamenter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...