bugking5 Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 lurer på hvor jeg kan få tak i turbo til lett mc, noen som vet? Lenke til kommentar
Eikey Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 hørt om ett tysk firma som drev med det til 50cc og oppover... men kommer ikke på det. Dessuten er det ikke billig. Er det nødvendig på en 125cc da ??^^ Lenke til kommentar
bugking5 Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 hørt om ett tysk firma som drev med det til 50cc og oppover... men kommer ikke på det. Dessuten er det ikke billig. Er det nødvendig på en 125cc da ??^^ hadde tenkt å slenge det på kina crossern min XD Lenke til kommentar
Eikey Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 haha crash.no har kinesiske 150cc tror jeg... så er det bare til å mate på med trim Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 hørt om ett tysk firma som drev med det til 50cc og oppover... men kommer ikke på det. Dessuten er det ikke billig. Er det nødvendig på en 125cc da ??^^ hadde tenkt å slenge det på kina crossern min XD er ikke bare noe du slenger på, det er dyrt og vanseklig å få turbo på motoren. Lenke til kommentar
bugking5 Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 hørt om ett tysk firma som drev med det til 50cc og oppover... men kommer ikke på det. Dessuten er det ikke billig. Er det nødvendig på en 125cc da ??^^ hadde tenkt å slenge det på kina crossern min XD er ikke bare noe du slenger på, det er dyrt og vanseklig å få turbo på motoren. enklere å skrive "slenger på" enn å skrive alt du må gjøre....tror nok jeg skal klare det Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 klarer du feks å sveise nytt eksosanlegg? hvor mange kr har du tenkt å bruke på dette prosjektet? Lenke til kommentar
bugking5 Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 klarer du feks å sveise nytt eksosanlegg? hvor mange kr har du tenkt å bruke på dette prosjektet? 0-10,000,- null problem å sveise nytt eksosanlegg Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 klarer du feks å sveise nytt eksosanlegg? hvor mange kr har du tenkt å bruke på dette prosjektet? 0-10,000,- null problem å sveise nytt eksosanlegg da selger du kina crosseren og kjøper feks 125cc totakt slik som denne http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=18090250 mini crosseren din kommer aldri til å gå så bra uansett om du har turbo eller ikke. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Bare til å glemme turbo, med mindre du er VELDIG dreven. En vanlig mann i gata, som jeg tipper du er, vil aldri få til noe som dette. Du må ha god kunnskap, husk at du må lage til diverse ting, som feks eksos, feste til turbo. I tillegg så må du mest sannsynlig senke kompen, større forgasser, kjøling til turbo og lignende. LANGT ifra "å slenge på", tipper det er en fjortiss som ikke har gjort noe annet en å bytte potte som har skrevet det, eller du har hørt det fra. Kjøp heller en ny crosser, 2t om du vil ha noe som går bra. Det er jo trossalt en grunn til at det er så lite motorsykkler med turbo, og at nesten alle, om ikke alle som har det er "custom" av noen som vet hva de driver med. Sorry hvis det er skrivefeil, er litt trøtt Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Stemmer det Butthead sier her. Skal man sette på en turbo på en totakt, så er man en person som vet ganske mye om motor. Og om det er en person som vet ganske mye om motor, så vet man at det er bortkasta å sette på turbo på en 125ccm. Lenke til kommentar
storken Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Stemmer det Butthead sier her. Skal man sette på en turbo på en totakt, så er man en person som vet ganske mye om motor. Og om det er en person som vet ganske mye om motor, så vet man at det er bortkasta å sette på turbo på en 125ccm. Strengt tatt går det ikke ann til å sette turbo på totakt?! Om man vet litt om motor så vet man og at en 125 cc ikke produserer nok eksos til å spoole opp til og med den minste turboen som er laget. Nå fins det ganske mange diskusjoner om hva som er den minste turboen som er laget, men jeg holder en knapp på Lombardini TD025M-03C, som er på størrelse med en redbullboks. Like etter den kommer vel honda sin turbo som de hadde på sin 550cc motorsykkel. Nei, glem turbo - det går ikke. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Stemmer det Butthead sier her. Skal man sette på en turbo på en totakt, så er man en person som vet ganske mye om motor. Og om det er en person som vet ganske mye om motor, så vet man at det er bortkasta å sette på turbo på en 125ccm. Strengt tatt går det ikke ann til å sette turbo på totakt?! Om man vet litt om motor så vet man og at en 125 cc ikke produserer nok eksos til å spoole opp til og med den minste turboen som er laget. Nå fins det ganske mange diskusjoner om hva som er den minste turboen som er laget, men jeg holder en knapp på Lombardini TD025M-03C, som er på størrelse med en redbullboks. Like etter den kommer vel honda sin turbo som de hadde på sin 550cc motorsykkel. Nei, glem turbo - det går ikke. går med turbo på totakt jo. am6 med turbo Lenke til kommentar
Opelmekk Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 hvorfor ikke heller bygge 250 motor eller noe i sykkele din? sikkert mindre arbeid og mindre sjanse for å bli stoppa etterpå. Lenke til kommentar
storken Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Stemmer det Butthead sier her. Skal man sette på en turbo på en totakt, så er man en person som vet ganske mye om motor. Og om det er en person som vet ganske mye om motor, så vet man at det er bortkasta å sette på turbo på en 125ccm. Strengt tatt går det ikke ann til å sette turbo på totakt?! Om man vet litt om motor så vet man og at en 125 cc ikke produserer nok eksos til å spoole opp til og med den minste turboen som er laget. Nå fins det ganske mange diskusjoner om hva som er den minste turboen som er laget, men jeg holder en knapp på Lombardini TD025M-03C, som er på størrelse med en redbullboks. Like etter den kommer vel honda sin turbo som de hadde på sin 550cc motorsykkel. Nei, glem turbo - det går ikke. går med turbo på totakt jo. am6 med turbo Tør jeg spørre om den der motoren noengang gikk? Bygger'n har glemt kanskje det viktigste momentet når det kommer til turbo (det har du også, har du noen gang åpnet en totakter?), det at turboen bygger opp høyere trykk inne i sylinderen! I en firetakter går dette helt fint siden innsugningstakten (eller innpressnings) er isolert, trykket kan ikke unslippe noen steder. På en totakter er dette annerledes da innsugsåpning og eksosåpning er åpne samtidig. Det fører til at en turbo rett og slett blåser mye unødvendig luft rett igjennom motoren. Strengt tatt går det ikke ann til å sette turbo på totakt! Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 storken; Anbefaler deg å ta en titt på URLen til bildet, for så å gå inn på hovedsiden der. Der kan man se at personen vet hva han driver med. Fant ikke igjen bildet med turboen, men fyren kan motor ihvertfall. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 det går vel an å fikse en eksosventil på eksosporten, men kan umulig tenke meg at det bildet er noe annet enn et "morrbilde". evnt bare noen som absolutt skal prøve dette. Lenke til kommentar
storken Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 storken; Anbefaler deg å ta en titt på URLen til bildet, for så å gå inn på hovedsiden der. Der kan man se at personen vet hva han driver med. Fant ikke igjen bildet med turboen, men fyren kan motor ihvertfall. Jeg fant heller ikke igjenn bildet med turboen, pussig. Forsto du det jeg sa? Forstår du det jeg sier når jeg sier at eksosporten og innsugsporten er åpen samtidig? Lenke til kommentar
storken Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 det går vel an å fikse en eksosventil på eksosporten, men kan umulig tenke meg at det bildet er noe annet enn et "morrbilde". evnt bare noen som absolutt skal prøve dette. Sant det, men samtidig ville du ødelegge "totaktskicket" som fungerer på en måte likt en turbo. Her er en illustrasjon som viser dette: totaktsmotor Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Klart det går å sette turbo på totakt. Finner snøscootere som har det, eldre lastebiler, saab solgte vel også turbo totakt om jeg ikke tar feil. http://www.youtube.com/watch?v=nkkyg3-R_hM...feature=related Ang den moped motoren med turbo, så slo vel den fartsrekorden på moped om jeg ikke tar helt feil? Den gjorde faktisk det ja. http://www.elsberg-tuning.dk/recordbikes.html Nådde en fart på 233kmt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå