Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MC Turbo .


bugking5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hørt om ett tysk firma som drev med det til 50cc og oppover... men kommer ikke på det. Dessuten er det ikke billig.

 

Er det nødvendig på en 125cc da ??^^

hadde tenkt å slenge det på kina crossern min XD

er ikke bare noe du slenger på, det er dyrt og vanseklig å få turbo på motoren.

Lenke til kommentar
hørt om ett tysk firma som drev med det til 50cc og oppover... men kommer ikke på det. Dessuten er det ikke billig.

 

Er det nødvendig på en 125cc da ??^^

hadde tenkt å slenge det på kina crossern min XD

er ikke bare noe du slenger på, det er dyrt og vanseklig å få turbo på motoren.

enklere å skrive "slenger på" enn å skrive alt du må gjøre....tror nok jeg skal klare det

Lenke til kommentar

Bare til å glemme turbo, med mindre du er VELDIG dreven.

En vanlig mann i gata, som jeg tipper du er, vil aldri få til noe som dette. Du må ha god kunnskap, husk at du må lage til diverse ting, som feks eksos, feste til turbo. I tillegg så må du mest sannsynlig senke kompen, større forgasser, kjøling til turbo og lignende.

 

LANGT ifra "å slenge på", tipper det er en fjortiss som ikke har gjort noe annet en å bytte potte som har skrevet det, eller du har hørt det fra.

 

Kjøp heller en ny crosser, 2t om du vil ha noe som går bra.

 

 

Det er jo trossalt en grunn til at det er så lite motorsykkler med turbo, og at nesten alle, om ikke alle som har det er "custom" av noen som vet hva de driver med.

 

 

 

Sorry hvis det er skrivefeil, er litt trøtt :p

Lenke til kommentar
Stemmer det Butthead sier her.

 

Skal man sette på en turbo på en totakt, så er man en person som vet ganske mye om motor.

Og om det er en person som vet ganske mye om motor, så vet man at det er bortkasta å sette på turbo på en 125ccm.

 

Strengt tatt går det ikke ann til å sette turbo på totakt?!

 

 

Om man vet litt om motor så vet man og at en 125 cc ikke produserer nok eksos til å spoole opp til og med den minste turboen som er laget. Nå fins det ganske mange diskusjoner om hva som er den minste turboen som er laget, men jeg holder en knapp på Lombardini TD025M-03C, som er på størrelse med en redbullboks. Like etter den kommer vel honda sin turbo som de hadde på sin 550cc motorsykkel.

 

Nei, glem turbo - det går ikke.

Lenke til kommentar
Stemmer det Butthead sier her.

 

Skal man sette på en turbo på en totakt, så er man en person som vet ganske mye om motor.

Og om det er en person som vet ganske mye om motor, så vet man at det er bortkasta å sette på turbo på en 125ccm.

 

Strengt tatt går det ikke ann til å sette turbo på totakt?!

 

Om man vet litt om motor så vet man og at en 125 cc ikke produserer nok eksos til å spoole opp til og med den minste turboen som er laget. Nå fins det ganske mange diskusjoner om hva som er den minste turboen som er laget, men jeg holder en knapp på Lombardini TD025M-03C, som er på størrelse med en redbullboks. Like etter den kommer vel honda sin turbo som de hadde på sin 550cc motorsykkel.

 

Nei, glem turbo - det går ikke.

går med turbo på totakt jo.

 

am6 med turbo

 

buddfab4.jpg

Lenke til kommentar
Stemmer det Butthead sier her.

 

Skal man sette på en turbo på en totakt, så er man en person som vet ganske mye om motor.

Og om det er en person som vet ganske mye om motor, så vet man at det er bortkasta å sette på turbo på en 125ccm.

 

Strengt tatt går det ikke ann til å sette turbo på totakt?!

 

Om man vet litt om motor så vet man og at en 125 cc ikke produserer nok eksos til å spoole opp til og med den minste turboen som er laget. Nå fins det ganske mange diskusjoner om hva som er den minste turboen som er laget, men jeg holder en knapp på Lombardini TD025M-03C, som er på størrelse med en redbullboks. Like etter den kommer vel honda sin turbo som de hadde på sin 550cc motorsykkel.

 

Nei, glem turbo - det går ikke.

går med turbo på totakt jo.

 

am6 med turbo

 

buddfab4.jpg

 

 

Tør jeg spørre om den der motoren noengang gikk?

 

Bygger'n har glemt kanskje det viktigste momentet når det kommer til turbo (det har du også, har du noen gang åpnet en totakter?), det at turboen bygger opp høyere trykk inne i sylinderen! I en firetakter går dette helt fint siden innsugningstakten (eller innpressnings) er isolert, trykket kan ikke unslippe noen steder. På en totakter er dette annerledes da innsugsåpning og eksosåpning er åpne samtidig. Det fører til at en turbo rett og slett blåser mye unødvendig luft rett igjennom motoren.

 

Strengt tatt går det ikke ann til å sette turbo på totakt!

Lenke til kommentar
storken; Anbefaler deg å ta en titt på URLen til bildet, for så å gå inn på hovedsiden der. Der kan man se at personen vet hva han driver med. Fant ikke igjen bildet med turboen, men fyren kan motor ihvertfall.

Jeg fant heller ikke igjenn bildet med turboen, pussig. Forsto du det jeg sa? Forstår du det jeg sier når jeg sier at eksosporten og innsugsporten er åpen samtidig?

Lenke til kommentar
det går vel an å fikse en eksosventil på eksosporten, men kan umulig tenke meg at det bildet er noe annet enn et "morrbilde". evnt bare noen som absolutt skal prøve dette.

Sant det, men samtidig ville du ødelegge "totaktskicket" som fungerer på en måte likt en turbo.

 

 

Her er en illustrasjon som viser dette: totaktsmotor

Lenke til kommentar

Klart det går å sette turbo på totakt.

Finner snøscootere som har det, eldre lastebiler, saab solgte vel også turbo totakt om jeg ikke tar feil.

 

http://www.youtube.com/watch?v=nkkyg3-R_hM...feature=related

 

 

Ang den moped motoren med turbo, så slo vel den fartsrekorden på moped om jeg ikke tar helt feil?

Den gjorde faktisk det ja.

http://www.elsberg-tuning.dk/recordbikes.html

 

Nådde en fart på 233kmt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...