wil Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hei. Nå begynner jeg å lure litt her. Kjører til vanlig Arch og Frugalware og har Debian installert på 2 maskiner. Både Arch og Frugalware har mulighet til å få Ndiswrapper med under installasjonen. Debian går det sånn passe greit å sette opp etter installasjonen, men i Fedora som jeg da har lagt inn på en annen pc her som da har Arch og Frugalware på samme maskina, så går det ikke å installere Ndiswrapper i Fedora. Det virker som jeg MÅ ha internett for å få det til? Eller? Hvorfor skal det være så vanskelig å få det til i Fedora. Det skal jo være en nybegynner Linux? Og det går jo så mye enklere i Arch og det er jo absolutt en Linux som ikke er for nybegynnere. Hmmmm. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Arch kommer du ingen vei uten nett, husker ikke om Debian inkluderte den eller ikke. Men tror det skal være noe i det grader av: *skaffe kabla nett noen sekunder *bruker "yum install ndiswrapper" eller hva nå pakke kommandoen blir *tada? Fedora er bleeding free software, husk å legge til fusion-rpm eller hva det heter også Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hvis du har install dvd'en så kan den settes opp en ett repro, da blir det bare å legge til via yum, yumex osv. Blir ikke nødvendigvis nyeste versjon, men du trenger ikke nett tilkobling. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Fedora + ndiswrapper er som regel en dårlig idé, pga. en kernel-option som Fedorakjernen er kompilert med som standard. (CONFIG_4KSTACKS). Dette gir ndiswrapper-driveren for lite "plass" i kernelspace, og ender med panic. Jeg måtte kompilere en egen kjerne uten denne optionen når jeg skulle bruke ndiswrapper i Fedora. (Ellers fikk jeg panic med en gang jeg lastet driveren) Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Hmmmm. Så kjedelig da . Jaja. Får klare meg med de jeg bruker til vanlig da. Liker å teste nye, men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå