Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Bildetråd for Akam Oslo treff 25.08.09

Anbefalte innlegg

Av de nye dine Tom, var det disse tre som pekte seg ut for meg: "Gorgat med kanonen", "Lufting" og "Gammelt og nytt". Har du gjort noe spesielt med etterbehandlingen på Gorgat-bildet? Synes du fikk frem en veldig behagelig tone her.

Takker og bukker.

Det jeg har gjort med bildet med Gorgat, er å skru ned saturation til -70 i PS Elements.

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg har gjort med bildet med Gorgat, er å skru ned saturation til -70 i PS Elements.

Hm, var det ikke mer som skulle til (bortsett fra fotografen altså)...

Gorgat har brukt omtrent det samme virkemidlet på gjerdet i det første bildet og de tre benkene i det nest siste. Begge er temmelig strøkne.

Men nå må dere slutte å ta bilder av det nybygget som kom opp etter villmarkshuset. Jeg hadde tenkt å ha dette for meg selv da...

Lenke til kommentar

Tom

Det var en smart funksjon, fant den i Elements...men jeg har ikke funnet den i PS 7.0...lurer på om den tilsvarende der er Kulør og Metning, ser det går an å få den på minus ja. (Har norsk meny på den jeg)

RandiA

Lenke til kommentar
Mulig jeg blir med neste gang, men jeg er jo ikke på langt nær så flink hverken teknisk eller "observatorisk"(!).

Eller kanskje det bare er bra at jeg blir med da, så lærer jeg av dere samtidig som dere kan skylde på meg når noe går galt ;)

Du må gjerne bli med neste tur;som blir den 12. september. Den diskuterer vi her. Det er ingen krav til kunnskap eller evner. Men ta med kamera :)

Tom

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...