aarolilja Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 hei, jeg skal installere et GNU/Linux OS, og lurte i den aledning på hvorvidt en kan lage partisjoner i Windows utifra ledig diskplass; d.v.s. uten å formatere harddisken? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Trykk på start - og på "Datamaskin" høyere klikker du og velger Behandle - trykk på Diskbehandling - nå høyere klikk på det volumet du skal redusere og velg Reduser Volum (kansje det bare er meg men du kan ikke redusere mer enn halve hardisken med windows sitt verktøy :-/) også kan du ha maks 4 partisjoner pr harddisk - når det er ferdig formatere du til det filsystemet du skal ha på dne nye disken og passer på at den får en bokstav slik at windows finner den Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Partition magic går vel an å bruke.. Men kan ofte bli ustabilt Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Trykk på start - og på "Datamaskin" høyere klikker du og velger Behandle - trykk på Diskbehandling - nå høyere klikk på det volumet du skal redusere og velg Reduser Volum (kansje det bare er meg men du kan ikke redusere mer enn halve hardisken med windows sitt verktøy :-/) også kan du ha maks 4 partisjoner pr harddisk - når det er ferdig formatere du til det filsystemet du skal ha på dne nye disken og passer på at den får en bokstav slik at windows finner den takk. prøver dette jeg. går det galt kan jeg jo bare reinstallere Vista, så. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 og hvis formatering går galt så går det jævlig galt... sånn forresten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå