Gå til innhold

Acer pc som ikke starter


inor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har prøvd alt dette, men det funket ikke nå heller.

 

Noen andre tips?

 

 

Har du prøvd å fjerne batteriet for så å starte maskinen, maskinen skal starte uten batteri...

 

Når maskinen sto i hyllen, sto den med laderen tilkoblet?

Endret av Gega
Lenke til kommentar
Har prøvd alt dette, men det funket ikke nå heller.

 

Noen andre tips?

 

 

Har du prøvd å fjerne batteriet for så å starte maskinen, maskinen skal starte uten batteri...

 

Når maskinen sto i hyllen, sto den med laderen tilkoblet?

 

Nei, den var ikke tilkoblet

Lenke til kommentar
Den starter et lite sekund, men så slutter den å jobbe. Power knappen fortsetter å lyse, mens skjermer forblir svart

 

 

Snedige greier, hva heter den mer enn Acer?

 

Jeg hadde en gang en Whitebox CL56 som hadde samme symptomene når batteriet ladet seg ut, man måtte faktisk resette hovedkortet på den, jeg jeg at Acer laget en maskin en gang med samme hovedkortet men det er noen år siden nå..

 

Prøvde du å starte uten batteri?

Lenke til kommentar
Den starter et lite sekund, men så slutter den å jobbe. Power knappen fortsetter å lyse, mens skjermer forblir svart

 

 

Snedige greier, hva heter den mer enn Acer?

 

Jeg hadde en gang en Whitebox CL56 som hadde samme symptomene når batteriet ladet seg ut, man måtte faktisk resette hovedkortet på den, jeg jeg at Acer laget en maskin en gang med samme hovedkortet men det er noen år siden nå..

 

Prøvde du å starte uten batteri?

Ja jeg prøvde uten batteri, men ingen forskjell.

Den heter acer aspire 5100.

Lenke til kommentar

Når du prøver å starte den nå, skjer det absolutt ingenting eller slår den seg på nå også i et ørlite sekund?

 

Er det noen av lysene på pc`n som lyser eller indikerer at den lader?

 

På meg virker det som at det er laderen som ikke virker...om det ikke er laderen så vil jeg tro at du har et større problem, men det er jo rart at en pc som bare står på hyllen uten laderen tilkoblet bare skal ta kvelden sånn helt uten videre...

 

Har du fått testet at laderen din virker?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg sliter med tilnærmet noe samme.

 

Har en Acer Aspire 5720Z som er et og et halvt år gammel. Jeg skulle installere ubuntu på den, men etter endt installering ble den litt rar. Den ville ikke ut av snoose-modusen, og da jeg skulle overføre litt ting fra ekstern senere, frøys den. Jeg slo den da av manuelt, med den følge at den nå ikke vil slå seg på engang. Holder jeg på-knappen inne i et par-tre sekunder begynner den å jobbe, men bare slår seg av automatisk etter noen få sekunder.

 

Er jeg i det hele tatt inne i riktig tråd med dette? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...