Bjornivar Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hei. Jeg var for to uker siden på visning i en leilighet jeg godt kunne tenkt meg å kjøpe. Taksten på leiligheten er 1.150.000. En liten uke gikk og jeg la inn et bud på 100000 under takst. Innen budfristen gikk ut hadde ingen lagt inn høyere bud, men megler ringte og fortalte at selger synes budet var for lavt. Jeg bestemte meg da for å vente litt. En uke senere ble jeg oppringt av megler, hun fortalte at det var en annen interessent som ikke hadde fått ordnet finansiering. Megler sa også at selger var stresset med å selge, og ville selge dersom han fikk taksten. Jeg følte at dette var for å stresse meg til å legge inn bud på takst for å unngå budkrig. Samtidig vet jeg jo at en eventuell budkrig ville vært i meglers interesse. Dagen etter la jeg inn bud på 1.100.000. Fem minutter senere ble budet igjen avslått. Senere samme dag ble jeg fortalt av megler at selger var villig til å gå ned 10.000 under takst. Så spør jeg, hva burde jeg gjøre? Selger sliter tydeligvis med å få solgt leiligheten, og jeg føler ikke for å by opp mot takst som eneste interessert. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Tøy strikken og stå på krava. Om selger virkelig ønsker å selge den fort så har du ingenting å tape. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå