Talker Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Jeg skal sette inn et nytt pci-basert nettverkskort i en maskin hvor det integrerte har tatt kvelden. Og lurer på hvor mye penger jeg bør bruke på et. Ser på Prisguide.no at det billigste koster 50-lappen! :O Så hva er forskjellen på et til 50,- og et til 150,- eller enda mer? Hvor mye trenger man for en 100% stabil oppkobling, som bare skal brukes til surfing? Endret 25. august 2009 av Talker Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 hvis det kun skal brukes til normal surfing, uten noen andre forhøyede krav til oppetid, ser jeg ingen grunn til ikke å kjøpe det desidert billigste du kan finne. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Spørs på driverstøtte o.l. om du vil ha det billigste. Så lenge det er windows du skal bruke det på, så bør det gå fint, linux, da ville jeg sjekket at folk faktisk har tatt seg bryet med å lage drivere til det (som regel har de jo det da, men sjekk uansett ) Forskjellen på billige og dyre kort kan mange ganger vises i både båndbredde og ikke minst CPU bruk ved belastning på nettverkskortet, da dyre kort gjerne gjør mer av jobben onboard istedet for å støtte seg på CPU. Dog til surfing og normal spilling vil det normalt sett ikke være merkbart... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå