Gå til innhold

xp2100@xp2400

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har litt vanskelig for å tro at noen av dem er riktige.. 33c er litt lite med tanke på at du kjører 2.0 Ghz.. Hva slags kjøleribbe og vifte har du?

Asus er kjent for å kunne vise veldig gale tempraturer, noe som ofte fikses med en bios oppdatering. Kjenn på selve kjøleribba når du har belastet maskin litt.. da får du en liten pekepin på hvor varmt det er.

Lenke til kommentar
Var SYKT lav temp, men det er vel idle? og god luft kjøling?

Det er idle ja. Måler opp mot 36-37 i asus probeved full load over en stund.

Borra hull i det eksisterende pleksiglasset og satte inn et rør direkte til cpu-vifta. Tempen sank med 5c da. Vifta er en eller annen globalwin med thermal-pad og til en svimlende sum av 160spenn.

Lenke til kommentar
Har litt vanskelig for å tro at noen av dem er riktige.. 33c er litt lite med tanke på at du kjører 2.0 Ghz.. Hva slags kjøleribbe og vifte har du?

Asus er kjent for å kunne vise veldig gale tempraturer, noe som ofte fikses med en bios oppdatering. Kjenn på selve kjøleribba når du har belastet maskin litt.. da får du en liten pekepin på hvor varmt det er.

full load i 10min, cpu på omlag 100% hele tiden. Tempen ville ikke over 35c. Kjente på ribba og den var nesten bare litt lunk. Der var det ikke mye varme, som pannen min omtrent. (jeg læxern foran pcn)

Lenke til kommentar

full load i 10min, cpu på omlag 100% hele tiden. Tempen ville ikke over 35c. Kjente på ribba og den var nesten bare litt lunk. Der var det ikke mye varme, som pannen min omtrent. (jeg læxern foran pcn)

Blir litt feil å sammenlikne med pannen siden huden ikke leder varme like bra som kjøleribben din.. men det er nok ikke lagt unna. Tipper du har rett i overkant av 40c..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...