j0llenor Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) No er det veldig fristande å ta ut telefonen fra verksted for å ta saken videre med forbrukerrådet, men når verkstedet tar kr. 630 ink moms for undersøkelseplikt så er det heil urimeleg. Det er jo ran. Hadde butikken gjort det som er normalt så skulle eg ha hatt ein skjema som eg skulle ha underskrevet. Dette hadde dei vist glemt. Her klarte butikken gjøre ein feil igjen. Kan ikkje stole på nokon og kunden får svi. Kor er den gode kundebehandlingen butikk og verkstad hadde før? Eg har snakket med fleire som har hatt mobiltelefon inne til verkstad og sjølvsagt så får dei bare beskjed om fuktskade kan ikkje rep. Begynner å lure om det er slik at når mobiltelefonen er gått ut av produksjonen så blir det så vanskelig å erstatte den at det er lettast å stemple fukt/væskeskade. Viss dere tjener penger på rep så hadde dere alltid klart å fått den i orden på reklamasjon viss dere hadde villet og dere hadde hatt ein happy kunde. Så det er noko her som ikkje me som kunder får opplyst som forgår bak disken, men det får eg aldri vite. Dette blir me aldri enig om så me slutter her. Eg trur mobiltelefonen med den kvaliteten i dag vil fortsette på klagetoppen til dei greier å lage ein mobiltelefon som kan brukast som mobil. uff.... Her gjør du noe rart igjen.. Hevdet ikke du at du måtte sende mobilen inn til reperasjon vi post?? Hvilken butikk er det sin feil at du ikke fikk et ark du måtte skrive under på? Folk som kjøper gjennom f.eks telenor og netcom har spesifike butikker de kan gå til for å ta seg av servicer og sånt. Du kan selvfølgelig kreve at du vil sende den inn sjøl, men da er det ditt ansvar å sette deg inn i hva som skjer under service. Fordi du ikke bruker den tredje parten du kan kontakte. Endret 6. september 2009 av j0llenor Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Jeg er nå blitt overbevist om at vi har med et Forumtroll å gjøre. Hvis ikke du er et troll så bit tak i disse ordene; Verkstedene finner ikke opp væskeskader. Verkstedene reparerer normalt sett ikke væskeskader fordi de ikke kan gi servicegaranti på reparasjonen. Verkstedene tjener ikke noe penger på væskeskade. De taper penger på å konstatere væskeskade. TAP. Tap av penger. Altså vi tjener ikke noe som helst. Hadde alt vi får inn til service vært væskeskadet, så hadde vi gått konkurs veldig kjapt. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Definitivt forumtroll eller journalist som prøver å skaffe seg grunnlag for enda en dårlig artikkel. Lenke til kommentar
tjommylommy Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Jeg er ikke så sikker på at han er et troll. Selv om første posten virker som et innlegg der han ber om råd/hjelp, så prøver han seinere (om enn litt klumsete ;p) å reise en debatt rundt hva mobilene skal tåle. Det kunne vært en god diskusjon imo Jeg er ganske enig med TS i at telefonene tåler for lite. Om det er et forhold som kun gjelder for oss her i nord så er det uannsett dårlig av produsentene. De bør lage telefoner som kan tåle det vær/klima i markedet det markesføres i. Leste i en annen tråd at fuktskade var et større problem i Norge enn i Danmark (har ikke noe link), hvis det er tilfelle så burde Iphone, Nokia og Sony ha tilpasset telefonene bedre for Norske forhold. Jeg innser at det vil bli svært vanskelig. Det norske markedet er sikkert ikke større enn en forstad til London eller Paris. Uannsett så fra tar det ikke forbrukerene rettigheten til å klage over kvaliteten på produktet. Det mener jeg vi har god grunn til. Hvis produktene blir lett fuktskadet så burde produsenten ha gjort noe med det for å begrense omfanget. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Leste i en annen tråd at fuktskade var et større problem i Norge enn i Danmark (har ikke noe link), hvis det er tilfelle så burde Iphone, Nokia og Sony ha tilpasset telefonene bedre for Norske forhold. Det var noe jeg skrev ja. For noen år siden var det vel noe sånn som 40% mer væskeskader i Norge i forhold til Danmark. Noe usikker på hvor tallet kommer fra. Fikk vite det av sjefen min. Så mulig det er noe statistikk fra forsikringsselskaper eller noe slikt. Klimaet er ikke så veldig forskjellig. Da har du 1 faktor igjen; Brukeren. Lenke til kommentar
tjommylommy Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Greit, så hvis det er 40% mer væskeskader i Norge så mener jeg at produsentene burde ta det på alvor. Etter mine begreper så er 40% såpass mye at det burde fått noen lys til å lyse på Nokia kontoret Å si at brukeren er problemet blir etter mitt skjønn bare usaklig. Tror det fleste nordmenn vil si seg enig i at vi ikke er noen større kranglefanter eller dårligere til å behandle teknologi enn danskene. Jaffal hvis en har sett på Hotel Paradis Danmark hehe Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Greit, så hvis det er 40% mer væskeskader i Norge så mener jeg at produsentene burde ta det på alvor. Etter mine begreper så er 40% såpass mye at det burde fått noen lys til å lyse på Nokia kontoret Norge er et for lite land, med så få innbyggere, at de fleste produsenter driter i norske forhold når de lager teknologiske dingser. Trist, men sånn er det. Lenke til kommentar
Burud Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Til alle dere, som er så inst inn i gampe r**a harde. Å er såpass til skau mennekser å Lars Monsen etterkommere, at dere ikke klarer å oppbevare mobiler uten at de får væskeskade på seg. Nokia har kommet med en ny IP et eller annet godkjent sak: 3720 Classic Støt å sprute sikker. Så da kan selv de ivrigste snakke i app rett etter man har hoppa ut av dusjen skravle i vei. Trådstarter, kan du ikke få tak i bilde å laste det opp av mobilen din ? Liker veldig godt det dere begynner å conspirer nedover her! Hadde 40% hvert væskeskadet, så hadde det nok ikke eksistert noe værksteder i Norge, da de ikke hadde gått rundt lengere. Men seff mna hører jo ikke fra alle de som faktisk ikke har væskeskada mobilen sine. Men tenk litt over bruken deres folkens. Er jo kjempe morro å hverra på dass på utesteder, der folk miger på henda å trøkker på mobilen, vasker seg på henda, så uten å tørke seg skikkelig taster på mobilen, drekker noe greier å søler på henda sine, så trøkker de på mobilen. Seff blir det væskeskade av slikt. Å nei, de av dere som menere mobiler bør tåle såpass. Tar stein hardt feil, å bør da vurdere nokia 3720 Classic som jeg linka til litt lenger opp her. Lenke til kommentar
jic Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg har vært og reist litt rundt om i verden, og jeg må ærlig innrømme at det er stor forskjell hvordan folk behandler mobil telefoner ellers i verden forhold til Norge. Folka i andre steder i verden behandler mobil telefonen som folka tar vare på bilen sin mens, her i norge så gir folka faen rett og slett, er ikke rart ting er så dyre i Norge pga rettigheter til brukerne, jeg må nesten si at folk er bortskjemte pga de vet de kan reklamere på produketet om det skulle feile, men andre steder i verden så har de ikke den muligheten og derfor behandler det på forsvarlig måte. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Slenger opp et gammelt emne da det er like relevant den dag i dag. Dagens smarttelefoner er vel kanskje enda mer følsomme ovenfor fuktproblemer enn de litt eldre modellene var, og det er fortsatt uhorvelig mye styr rundt dette med fuktskader. Ser titt og ofte overdrevent sinte mennesker på f.eks Elkjøp og Lefdal sine Facebook-sider, spesielt når det gjelder dette med fuktskader. ("Skal aldri sette føttene mine på Elkjøp igjen!") Det har vel ikke kommet noe slags "end of story" fra Forbrukerrådet eller noe lignende de siste årene? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Ikke mye som har endret seg her nei. Har slike diskusjoner med kunder omtrent en gang i uka Finnes telefonener som er laget for å tåle væske og fukt bedre, men de telefonene er det ingen som vil ha. Folk vil ha iPhone, pakket i glass, full av teknologi som er supersensitivt for fuktighet og åpene kontakter som korslutter bare man stirrer på dem. Alt for mange uklarheter rundt dette her, og forbrukerrådet (osv) ser ikke ut til og ha kompetansen til å behandler slike saker .. at folkt tror at verkstedene finner på fuktskadet og lignende her helt merklig.. de tjener pengene sine på ting de kan reparere, ikke på ting som er fuktskadet. Blir jeg som jeg mobilselger skal si til kunder at vi et utsolgt for varer vi har på lager fordi jeg ikke ønske og selge dem, som igjen ikke gir mening. Endret 17. mars 2012 av Blunderguff 1 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg kjøpte meg nylig en dyr telefon, med masse funksjoner og fine ting. Blir den fuktskadet, så er jeg klar til å måtte godta det så lenge verkstedet har bildebevis, for selv om den blir passet godt på, så er det hundrevis av tilfeller hvor den faktisk kan bli fuktskadet uten at man er klar over det (kondens etter kaldt glass på bordet der hvor man legger telefonen, lett regn mens den ligger i en bukselomme, er med på badet enten ubevisst eller bevisst når man dusjer osv...). Med andre ord; Er man ikke klar til å godta fuktskade eller støtskade på en telefon som "aldri har vært utsatt for fukt/støt", så får man kjøpe seg en mobiltelefon som er garantert mot fukt og støt. Det er opp til kjøperen om man vil ha en stor, tung telefon uten masse funksjoner, men som tåler "alt", eller om man vil ha en liten, lett telefon med alt av funksjoner, men som man må regne med kan bli ødelagt på grunn av ytre påvirkning egentlig når som helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå