Gå til innhold

Fuktskade på mobil og garanti?


balder

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Selvfølgelig skal verkstedet ha gebyr dersom du skal ha tibake telefonen. Ingen som jobber gratis i Norge. Dersom du velger å skrote telefonen, kan verkstedet inntjene noe av kostnaden ved å bruke deler fra din telefon til fremtidige reparasjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur ikke du vet hvor mye det koster et verksted å sjekke mobilen din.

 

Men dette med normal bruk er varierende fra hvem som ser på det. Jeg f.eks ville aldri sett på det som normalt å snakke i telefonen i regnvær. Ville du kanskje sitte ute i regnet og skrive på diskusjon.no med laptoppen din?

Lenke til kommentar
Eg kan hente den personleg, men dei tar gebyr fortsatt. Her er det vist ein kampanje på gang da dette gebyret er urimeleg. :nei:

Hva er det som er urimelig med at verkstedet tar betalt for jobben de har utført. Om du har problemer med det elektriske anlegget hjemme, får en elektriker på besøk som bruker en time på å feilsøke anlegget og så finner ut at du ikke gidder å fikse det, syns du da det er rimelig at elektrikeren ikke tar betalt for den timen han jobbet hjemme hos deg?

 

Eller hva om arbeidsgiveren din sender deg hjem etter en time, og sier at den jobben du gjorde på den timen kommer de ikke til å fortsette på, så da får du ikke betalt. Hadde du syns det var greit?

Lenke til kommentar
Virker ikke som om trådstarter er særlig interessert i å høre hvordan dette fungerer i praksis. Det er påvist fuktighet eller væske i telefonen, dette kan ikke på noen som helst måte være produsentens eller selgerens skyld. Da er det din skyld. Kjøp en ny telefon.

Ser ikkje ut som du har skjønt poenget :wallbash: . Når ein bruker ein mobiltelefon normalt så må ein forvente at telefonen skal tåle dette i norge også. Viss det er kommet fukt i mobilen pga værforandring eller att den har slått seg så er det galt med produktet og ikkje forbrukeren. Det eg vil fram til er at me som forbrukere ikkje har noko me skulle ha sagt viss den er øydelagt pga fukt. Produsenten fraskriver seg heile ansvaret samme om dei har laget eit produkt som ikkje er beregnet til vanlig bruk. Kalles vel fabrikasjonsfeil. Det er vel derfor klage på mobiltelefon er forbrukartoppen. Ta å google litt så ser du kva eg meiner. Og på toppen av det heile så skal dei ha ein slags undersøkelsegebyr viss me skal ha igjen mobilen og viss dei får beholde den så er det gratis? Dette er ikkje lett å skjønne. Eg kan hente den personleg, men dei tar gebyr fortsatt. Her er det vist ein kampanje på gang da dette gebyret er urimeleg. :nei:

Virker ikke som du har skjønt poenget heller, eller ønsker å forstå poenget. Jeg og mange andre har forsøkt hjelpe deg, men du bare fortsetter å sutre. Vi har fortalt deg hvorfor ting er som de er, hva som dekkes og ikke dekkes etc, likevel fortsetter du med de samme tåpelige argumentene dine. Du har tydeligvis ikke lest hva vi som har litt peiling har skrevet eller linket til. Vel lykke til, nå gidder ikke jeg å bry meg mer om deg i alle fall.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig skal verkstedet ha gebyr dersom du skal ha tibake telefonen. Ingen som jobber gratis i Norge. Dersom du velger å skrote telefonen, kan verkstedet inntjene noe av kostnaden ved å bruke deler fra din telefon til fremtidige reparasjoner.

 

Feil. Væskeskadet app blir kasta. ikke noe på app blir brukt på andre reprasjoner. Men man får igjenn litt penger på resirkulering. (Er jo derfor rep av væskeskada app ikke er mulig, da man aldri veit hva som har blitt berørt, å når feilen kan komme. IOM at man faktisk gir 3 måneders garanti på utført jobb!)

(Mulig dette er anderledes på litt mindre særiøse steder.)

 

Og hva jurister angår, så er det bare å sette seg ned å titte i bruksanvisningn som fulgte med mobilen. Om det er vanskelig ville jeg ikke hyra inn jurist, da fakturane dems er vanskeligere å lese en garanti bestemmelsene på en mobil.

 

Fra http://www.nokia.no/support-og-programvare/faq/garanti. Siden jeg er så glad i trådstarter nå.

Legg spesielt merke til siste punkt.

 

5. Hva dekkes ikke av den begrensede garantien for Europa?

 

Den begrensede garantien for Europa dekker ikke brukerhåndbøker eller eventuell tredjeparts programvare, innstillinger, innhold, data eller koblinger, enten det er inkludert eller lastet ned til produktet, enten det ble inkludert under installeringen, monteringen eller på et annet tidspunkt i leveringskjeden, eller på annen måte anskaffet av sluttbrukeren.

 

I tillegg vil den begrensede garantien for Europa ikke dekke:

 

* Vanlig slitasje ved bruk

* Defekter forårsaket av tøff behandling

* Defekter eller skader forårsaket av feil bruk av produktet, inkludert bruk som strider mot instruksjonene som er gitt av Nokia og/eller

* Andre handlinger som er utenfor Nokias rimelige kontroll

* Defekter eller påståtte defekter forårsaket av det faktum at produktet ble brukt sammen med, eller koblet til, et produkt, ekstrautstyr, programvare og/eller tjeneste som ikke er produsert eller

levert av Nokia, eller ble brukt på en annen måte enn produktet er ment for.

* Defekter som er forårsaket av at batteriet er kortsluttet, at batterirommets forsegling er skadet eller tuklet med, eller at batteriet er brukt i annet utstyr enn det som er spesifisert.

* Hvis produktet har vært åpnet, endret eller reparert andre steder enn i autoriserte servicebutikker, hvis det har blitt brukt uautoriserte reservedeler under reparasjon eller hvis produktets serienummer, datokode for tilbehør eller IMEI-nummeret er fjernet, slettet, ødelagt, endret eller er uleselig. Avgjørelsen om dette vil bli tatt etter Nokias eget skjønn.

* Hvis produktet har vært utsatt for fuktighet, damp eller ekstreme temperatur- eller miljømessige forhold eller hurtige endringer i slike forhold, korrosjon, oksydering, tilsøling med mat eller væske eller kjemiske produkter.

Dette gjelder da også Nye Nokia 3720 classick, men her er man mye mer rund på slag, støtskadene, væskeskadene. Er vel stor fare for nokia at dette kan bli dyrt, da vi alle her veit hvordan enklete mennesker behandler mobilene sine.

Edit: Det er da fult mulig i Norge å klare å bruke en mobil på vanlig måte, uten at app blir væskeskadet. Men det er tudeligvis noen, som sliter veldig med at de er alt for fuktige i lomma..

Er ofte samme folka som sliter med at skjermer knekker mens de ligger på nattbordet om natta.

Endret av Burud
Lenke til kommentar
Selvfølgelig skal verkstedet ha gebyr dersom du skal ha tibake telefonen. Ingen som jobber gratis i Norge. Dersom du velger å skrote telefonen, kan verkstedet inntjene noe av kostnaden ved å bruke deler fra din telefon til fremtidige reparasjoner.

 

Feil. Væskeskadet app blir kasta. ikke noe på app blir brukt på andre reprasjoner. Men man får igjenn litt penger på resirkulering. (Er jo derfor rep av væskeskada app ikke er mulig, da man aldri veit hva som har blitt berørt, å når feilen kan komme. IOM at man faktisk gir 3 måneders garanti på utført jobb!)

(Mulig dette er anderledes på litt mindre særiøse steder.)

 

Og hva jurister angår, så er det bare å sette seg ned å titte i bruksanvisningn som fulgte med mobilen. Om det er vanskelig ville jeg ikke hyra inn jurist, da fakturane dems er vanskeligere å lese en garanti bestemmelsene på en mobil.

 

Fra http://www.nokia.no/support-og-programvare/faq/garanti. Siden jeg er så glad i trådstarter nå.

Legg spesielt merke til siste punkt.

 

5. Hva dekkes ikke av den begrensede garantien for Europa?

 

Den begrensede garantien for Europa dekker ikke brukerhåndbøker eller eventuell tredjeparts programvare, innstillinger, innhold, data eller koblinger, enten det er inkludert eller lastet ned til produktet, enten det ble inkludert under installeringen, monteringen eller på et annet tidspunkt i leveringskjeden, eller på annen måte anskaffet av sluttbrukeren.

 

I tillegg vil den begrensede garantien for Europa ikke dekke:

 

* Vanlig slitasje ved bruk

* Defekter forårsaket av tøff behandling

* Defekter eller skader forårsaket av feil bruk av produktet, inkludert bruk som strider mot instruksjonene som er gitt av Nokia og/eller

* Andre handlinger som er utenfor Nokias rimelige kontroll

* Defekter eller påståtte defekter forårsaket av det faktum at produktet ble brukt sammen med, eller koblet til, et produkt, ekstrautstyr, programvare og/eller tjeneste som ikke er produsert eller

levert av Nokia, eller ble brukt på en annen måte enn produktet er ment for.

* Defekter som er forårsaket av at batteriet er kortsluttet, at batterirommets forsegling er skadet eller tuklet med, eller at batteriet er brukt i annet utstyr enn det som er spesifisert.

* Hvis produktet har vært åpnet, endret eller reparert andre steder enn i autoriserte servicebutikker, hvis det har blitt brukt uautoriserte reservedeler under reparasjon eller hvis produktets serienummer, datokode for tilbehør eller IMEI-nummeret er fjernet, slettet, ødelagt, endret eller er uleselig. Avgjørelsen om dette vil bli tatt etter Nokias eget skjønn.

* Hvis produktet har vært utsatt for fuktighet, damp eller ekstreme temperatur- eller miljømessige forhold eller hurtige endringer i slike forhold, korrosjon, oksydering, tilsøling med mat eller væske eller kjemiske produkter.

Dette gjelder da også Nye Nokia 3720 classick, men her er man mye mer rund på slag, støtskadene, væskeskadene. Er vel stor fare for nokia at dette kan bli dyrt, da vi alle her veit hvordan enklete mennesker behandler mobilene sine.

Edit: Det er da fult mulig i Norge å klare å bruke en mobil på vanlig måte, uten at app blir væskeskadet. Men det er tudeligvis noen, som sliter veldig med at de er alt for fuktige i lomma..

Er ofte samme folka som sliter med at skjermer knekker mens de ligger på nattbordet om natta.

Hadde du sett telefonen så hadde du ikkje trudd at mobilen var brukt. Til og med har eg kjøpt skjermbeskyttelse for at den ikkje skulle bli skadet. Så slik som eg har behandlet mobilen er ikkje mange som gjør. Eg går for å vere perfeksjonist. Ser at dei fleste klagene som kommer inn til forbrukarrådet får medhold ang vannskader. Så det er nok feil med produktet når ein ikkje kan bruke det i normale forhold. Eg har hatt ein haug med telefoner så dette er første gang eg har vore bort i dette problemet. Eg ser at ein ssom jobber i bransjen har greidd å øydelegge telefoner bare ved å vere fuktig på fingrene.(sjå lenger oppe). Så viss du og dere meiner at det er holdbart for eit produkt så veit ikkje eg. Eg gidder ikkje å gå via forbrukarrådet da det koster tid og krefter, men eg trur eg hadde hatt ein god sak. Kjøper meg heller ein ny Iphone så får eg håpe at eg er meir heldig med dette produktet.

iss dere ikkje har skjønt innlegget så er dette meint for å demostrer kor dårleg mobiltelefonene er bygget og burde gå på reklamasjon. Eg las faktisk om ein telefon som skulle vere sprutsikker,men i etterkant så skulle vist ikkje denne tåle fukt heller. Her måtte Sony gi seg.

Lenke til kommentar

Hehe, har pakka opp så si nye mobiler som folk har fått til jul, å sølt brus eller annet snax i på juleaften, så en mobil kan være væskeskadet selv om den er som ny. Kan du stille å rolig vise til en fin fin link der du finner at de fleste forbrukerråd saker får medhold angående væskeskader ?

Lenke til kommentar

Hadde egentlig ikke tenkt å kommentere mer i denne tråden, men på generelt grunnlag vil jeg bare si at Forbrukerrådet gjerne gir uttrykk for at mobiltelefoner bør tåle fukt overfor kunder som tar kontakt. Og kunder som tar kontakt med en forhandler i forbindelse med fuktskadede telefoner bruker gjerne ”jeg tar kontakt med forbrukerrådet”-argumentet eller ”jeg tar kontakt med TV2 hjelper deg/FBI” og bruker dette nærmest som en trussel.

 

Jeg har selv svart på henvendelser fra Forbrukerrådet i lignede saker hvor de ber om en forklaring på kundens klage på en fuktskadet mobiltelefon. Aldri har jeg opplevd at kunden får medhold når alle sider av saken er belyst, dette til tross for at kunden hevder at Forbrukerrådet ga støtte da han henvendte seg til dem.

Lenke til kommentar

Hadde min aning at dei fleste som har svart på dette innlegget jobber med rep av mobil eller selger dette.

 

Dette har eg klippet ut

 

– Fukt er en gjenganger. Har du mistet mobilen i vann, eller fått vann direkte på mobilen, har du som kunde en dårlig sak. Er mobilen fuktskadd etter normal bruk, bør du klage, sier Falch.

Forbrukerundersøkelser viser at dersom man tar seg bryet med å klage, er sjansen stor for at man får medhold. Av de spurte som har reklamert på ødelagt telefon, fikk sju av ti medhold.

 

Så eg har rett ang dette med normal bruk. Eg har verken sølt vatn eller annet flytende væske på den. Så det er ein klar reklamasjon. Det at det slår seg i ein jakkelomme eller liknende så skal produktet tåle dette.

Lenke til kommentar
Hadde min aning at dei fleste som har svart på dette innlegget jobber med rep av mobil eller selger dette.

Er ikke det fint at du får svar fra noen som har greie på det da?

 

Så eg har rett ang dette med normal bruk. Eg har verken sølt vatn eller annet flytende væske på den. Så det er ein klar reklamasjon. Det at det slår seg i ein jakkelomme eller liknende så skal produktet tåle dette.

Du har ikke rett. Dessverre. Ønsker selv at telefonene tåler mer, men av forskjellige grunner nevnt X antall gannger i denne tråden, er dette et urealistisk ønske.

Lenke til kommentar

Dersom telefonen ble kjøpt seks måneder (eller tidligere) før den ble levert til service, vil du med en fuktskade ha god mulighet for å komme gjennom med en sak hos FTU, ettersom det da er selger som (via verksted) må bevise at fuktskaden ikke har vært der siden kjøpet. Er det derimot over seks måneder siden kjøp, er det opp til deg å bevise at fuktskaden ikke skyldes feil bruk av produktet. Om det er klare tegn på at det har kommet væske i telefonen, vil du ha en mye vanskeligere sak, selv om det er mindre enn seks måneder siden kjøp.

Lenke til kommentar

Viss du ser i det siste innlegget så er dette tatt fra uttalelse fra forbrukarrådet så det er lett å sjå at dere som reparerer eller selger mobil holder skjult kva som skjer inne hos forbrukarrådet. Så dere som jobber med mobil kan me ikkje stole på. Det er vel ein grunn for at mobil er på klagetoppen.

 

Ser også at det er 5 års reklamasjon på mobil, men dette er vel dere imot også. Det er godt me har forbrukarrådet :w00t:

Lenke til kommentar
Dersom telefonen ble kjøpt seks måneder (eller tidligere) før den ble levert til service, vil du med en fuktskade ha god mulighet for å komme gjennom med en sak hos FTU, ettersom det da er selger som (via verksted) må bevise at fuktskaden ikke har vært der siden kjøpet. Er det derimot over seks måneder siden kjøp, er det opp til deg å bevise at fuktskaden ikke skyldes feil bruk av produktet. Om det er klare tegn på at det har kommet væske i telefonen, vil du ha en mye vanskeligere sak, selv om det er mindre enn seks måneder siden kjøp.

Ok, min er 8 mnd gammel så det går ikkje. Greitt å vite for dette vil sjølvsagt ikkje forhandler opplyse. Takk for tipset. Går det å reklamere direkte til Sony E? Link?

Lenke til kommentar
Viss du ser i det siste innlegget så er dette tatt fra uttalelse fra forbrukarrådet så det er lett å sjå at dere som reparerer eller selger mobil holder skjult kva som skjer inne hos forbrukarrådet. Så dere som jobber med mobil kan me ikkje stole på. Det er vel ein grunn for at mobil er på klagetoppen.

 

Ser også at det er 5 års reklamasjon på mobil, men dette er vel dere imot også. Det er godt me har forbrukarrådet :w00t:

 

Det er jeg helt enig i. Det er IKKE rart at mobil er på klagetoppen! Nordmenn flest har lik null kjentskap til hvordan elektronikk fungerer, og kan dermed ikke fatte å begripe at den ikke tåler vann, kondens, kulde og lignende. Ikke noe er stort mer vanskelig å forstå, og vi klager på det vi ikke forstår.

 

Normal bruk? Hva er normal bruk? Skal brukeren definere dette? Okey! Jeg anser bruk i dusjen som normalt: Ergo må dette dekkes. Logisk? Ja, kanskje for vår klager her.

Lenke til kommentar
Viss du ser i det siste innlegget så er dette tatt fra uttalelse fra forbrukarrådet så det er lett å sjå at dere som reparerer eller selger mobil holder skjult kva som skjer inne hos forbrukarrådet. Så dere som jobber med mobil kan me ikkje stole på. Det er vel ein grunn for at mobil er på klagetoppen.

 

Ser også at det er 5 års reklamasjon på mobil, men dette er vel dere imot også. Det er godt me har forbrukarrådet :w00t:

 

Det du ikke ser ut til å forstå er at verkstedet ikke har noe å tjene på å avvise en reperasjon pga fukt- eller væskeskade. Verkstedet får ikke betalt for annet enn undersøkelsen av mobilen, i motsetning til bedre betaling for en eventuell reperasjon de kunne belastet mobilfabrikanten for, om mobilen ikke var skadet.

 

Jeg kan ikke se at du har argumentert noe godt for at jeg ikke skal stole på en hel bransje, bare fordi din mobil er fuktskadet og du ikke tror det stemmer. Legg frem bildebevisene som verkstedet kan gi deg, så skal jeg gjerne støtte deg om de viser at verkstedet tar feil.

 

Personlig har jeg aldri hatt fukt- eller væskeskade på noen av de mobilene jeg har levert på service, utenom en som faktisk fikk et glass vann over seg og som ble en forsikringssak. Jeg behandler ikke telefonene mine eksepsjonelt bra, men jeg har så langt vært heldig i forhold til å bo i Bergen hvor det ofte nok er regnvær.

 

At mobiler ligger på klagetoppen overrasker meg ikke, tenk alle mobilene som er i omløp og at det er små duppeditter propfull av elektronikk som folk bokstavlig talt tar med seg over alt. Det er jo helt klart at ikke alle behandler dem like godt, og at det sendes ut telefoner som har fabrikasjonsfeil eller kunne hatt bedre kvalitet. Men fukt er jo en ting som fint kan ødelegge all slags elektronikk, og ikke bare mobiltelefoner. Ergo, jeg ser ikke helt hva du prøver å oppnå ved å prøve å belære dem som åpenbart har mer erfaring og innsikt i temaet enn du utviser.

Lenke til kommentar

”Å! Tåler ikke telefonen fukt?”

”Å! Følger ikke telefonboka automatisk med til den nye telefonen?”

”Å! Har ikke telefonen lengre batterikapasitet?”

”Å! Bruker telefonen mer strøm når bluetooth er aktivisert?”

”Å! Blir bildene dårligere når man zoomer?”

”Å! Kan jeg ikke kjøpe ny telefon i bindingstiden?”

”Å! Koster det ekstra å bruke GPS’n?”

”Hva er Edge?”

”Hva er 3G?”

”Hva er bluetooth?”

”Hva er WLAN”?

”Hvilket abonnement passer meg?”

”Bør jeg ha FriFamilie?”

”Er forsikring bare tull?”

”Stråler denne telefonen mye?”

”Kan jeg bruke andre SIMkort i telefonen?”Osv, osv…

 

En selger kunne sikkert holdt foredrag til hver enkelt kunde i timevis om mobiltelefon og bruk, men det er ikke sånn det fungerer. Det som er viktig for én kunde, er ikke like viktig for en annen kunde. Hvordan i all verden skal en selger vite hva som er viktig for akkurat deg (uten å måtte holde et langt foredrag)? Og la oss forestille oss det uvirkelige scenarioet at en selger holdt en times foredrag for deg når du skulle kjøpe en mobiltelefon, ville du da husket alt han hadde sagt etterpå?

 

Nei er det noe du lurer på må du også spørre! Har du ikke spurt, kan du heller ikke klandre selgeren som umulig kunne vite at hva du er opptatt av! Har forklart dette for kunder noen ganger, og får da noen ganger som svar at ”jammen akkurat det er jo litt vesentlig da, det er noe alle vil vite…”. Nei det stemmer ikke! Det er kanskje viktig for deg, men andre kunder reagerer gjerne på denne måten; ”ja, ja, ja, vet jo det, behøver ikke lære meg hvordan telefonen er heller da…”.

 

Det er lett å skylde på en selger eller forhandler for å skjule informasjon, men man kommer mye lenger ved å være litt mer ydmyk. Spør deg selv; spurte jeg om dette da jeg kjøpte mobilen? Var det virkelig en selvfølge at selger skulle informere om dette? Enkelte kunder evner ikke å se situasjonen fra den andre siden og oppfører seg respektløst når ting ikke går helt slik de ønsker. Da er det heller ikke fristende å gi slike kunder noe særlig tilbake. Forvent i alle fall ikke ekstraservice da, for å si det sånn.

 

Legg merke til at jeg sier ”enkelte”, for de aller fleste kundene er veldig greie og medgjørlige. Slik er det selvsagt andre veien også. Enkelte selgere burde aldri vært selgere. Men ikke ta en hel bransje under samme kam.

 

En liten kommentar til slutt på hvorfor mobiltelefoner ligger på klagetoppen. En del er allerede nevnt med tanke på at vi som forbrukere krever mer og mer av telefonene. Dess mer teknologi, dess mindre tåler de. Men det har også noe med at mobiltelefonene har vi med oss overalt! Hjemme, borte, inne, ute, i bilen, på skolen, på jobben, på fest, i kulde og i varme. Ta med deg ditt TV apparat eller kjøleskap på alle disse stedene også, så kan vi jo se hvor mye disse produktene tåler!

 

Takk for meg!

Lenke til kommentar

Dette ble vel tatt opp for et par år siden. Om jeg ikke tar helt feil var det samtidig som at de ble fastslått at det er 5års reklamasjonsfrist på mobiltelefoner.

 

Det ble slått fast at reklamasjonssaker der det var fuktskader inne i bildet ikke uten videre kunne avvises. Dette pga store temperaturforskjeller her til lands.

 

Med mindre det er tydelig at telefonen har vært under vann eller fått en halvliter øl over seg, eller på andre måter blitt utsatt for direkte fukt/veske skal telefonen repareres eller erstattes.

Det ble også påpekt at en telefon gjerne holdes mot øra i både 30 og 60 min av gangen. Da er det ikke bare øra som blir klam, men også telefonen.

 

 

Når man har norge som et marked, så må man tilpasse produktene deretter. Det er tross alt ikke så vanskelig å legge på et par lag med lakk etter at alle komponentene er montert på kretskortet, og det hadde blitt dårlig med salg om selgeren påpekte at telefonen ikke kan brukes utendørs i nordeuropa.

 

Med tiden har også de fleste telefoner fått bedre beskyttelse mot fukt

Jeg har en 3år gammel SE M600i som fortsatt er like fin, og den har vært med på både det ene og det andre. Den overlevde til og med deler av vinteren utendørs, for jeg mistet den på byen i fylla. Når brøytekantene begynte å smelte fant plutselig en taxisjåfør den og leverte den på politikammeret. Jeg ble ganske overasket når jeg fikk en polstret konvolutt av snuten, for inni den lå telefonen min. Den trengte kun å lades før den kunne tas i bruk.

 

 

Du burde kreve å få dokumentert fuktskadene før du gir deg. Det er alt for lett å bare skylde på fukt. Når et verksted nekter reklamasjon/garanti burde det være mulig å få bildebevis.

Det blir for dumt du bare får beskjed om at det er din egen feil, og det koster deg masse penger å få telefonen tilbake. Dermed utelukker de muligheten for at man kan kontrollere selv eller få et annet verksteds mening.

Lenke til kommentar

Samme med så mange andre av oss, så har vi mobiler som tåler mye. Andre har uflaks å får væske på de rette stedene som gjør at den ikke fungerer lengere.

Å hvor er det du får det fra at man skal ha mobilen i lomma? De første mobilene hadde jo bil batteri under seg, å da skjønte jo de fleste at dette burde oppbevares tørt!

 

 

 

DET AT FLERE AV DERE PÅSTÅR AT KRETSKORT MED VÆSKESKADE SKAL FUNGERE, ER FOR MEG HELT UTROLIG. Hadde dere forventet at hovedkort produsenten skulle gitt derer garanti på et hovedkort dere har sølt en liten dråpe cola på ? Hvorfor skal det være garanti å reklamasjons rett på en mobil det har trengt inn væske på kretskortett på ? Dere er helt utrolige. Det er ikke snakk bil lykter som skla tåle høyttrykk spylerer, eller tåle at alt er irra i filler.

Selvfølgelig skal det koste folk penger når de sender inn ting som det ikke blir garanti på, hvis ikke så vil jo ikke service verkstedene overleve lenge. Som alt annet i norge, koster alt påbegynt arbeid penger. Dette skriver dere jo under på når dere leverer inn mobilen til repp.

Selvfølgelig kan dere få et annets værksteds mening, man da kan dere ende opp med å betale 2 ganer 290,- eks mva. Eller at dere får det reparert på garanti, å dere får en mobil som ikke fungerer skikkelig når væskeskaden kicker inn igjenn.

Dette forumet har mistett litt av brukermassen som faktisk tenker med hodet, i de siste 2 år har det dukka opp folk som ikke skjøner hva de har mellom henda å whiner om app har blitt væskeskadet når de tok app i bruk med våte hender. Ja noen er mer uheldig en andre å slik suger. Men hva faen gjør dere når dere står med en total vraka bil i veikanten, pga at dere bare skulle henge på med kisen forran, å duikke klarte svingen? Reklamere til bilprodusenten??

Alt som er ikke garanti på en mobil en selvforskyldt. De fleste i Norge spess på nokia, skal være glade for at div firmaer som skrur telfoner ikke er super nazi på garanti håndhevelsen, da det ikke er garanti når deksler er most. Men blir lite håndhevet så lenge kretskortett er greit.

Det som, som sakt så mange ganger før, er app væskeskadet, kan det komme mange kjipe feil etter en stund. Med væskeskade så veit man aldri når den kan dukke opp, eller hva den kan føre til. Å om et verksted er så dumme at de reparer et væskeskadet app, så er det dem selv som må stå får reprasjonen de neste gangene mobilen kommer inn!

 

Uff folkens gi opp. Selvforskyldte feil, er kun dere selv som kan stå for ! Å ingen andre. Event da om du har lånt bort mobilen til noen som har fått ødelagt den.

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...