Gå til innhold

Macbook Pro? Verdt pengene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du får mer for pengene hvis du kjøper en PC hvis du tenker på ytelse, men ikke hvis du ser på designet, brukervennlighet og windows. En macbook er absolutt verdt det. Designet, programvaren og alt annet er bare elsk.

 

For min del får du mer for pengene for en PC uansett hvordan man ser på det :)

Lenke til kommentar
Mac bruker samme komponenter som PCene bruker. Iallefall prosessor og GPU, som er det som står for ytelsen.

 

En Mac er en PC fra apple, idiot.

Men Apple har i det minste kvalitet, du får faktisk hva du betaler for. Maskinene har virkelig godt batteri og "lever" og holder seg lenge. Skulle bare ønske noen flere kunne ha tilbydt godt bygde maskiner :(

Lenke til kommentar
^At de suger og koster ekstra penger er veldig god grunn for å holde seg borte fra de.

Vel, i mine øyne suger Windows og kronene jeg sparer på å kjøpe det er langt ifra verdt den smerten systemet påfører meg. En diskusjon om hvorvidt OS X eller Windows er det beste operativsystemet kan vi spare oss, for vi vet begge at vi aldri kommer til å bli enige.

 

Til trådstarter: Jeg fikk min nye MacBook Pro (13") for et par uker siden, og jeg er strålende fornøyd. Tastaturet er utmerket å skrive på, skjermen er klar og med skarpe farger og batteriet holder i 5-6 timer med aktiv bruk (ja, faktisk), bare for å nevne noe.

 

Foretrekker du det fantastiske OS X, går du for en MacBook Pro. Er du av den typen som liker å besudle deg selv med Windows, så velger du en billigere laptop fra produsenter som Dell.

Lenke til kommentar
Mac bruker samme komponenter som PCene bruker. Iallefall prosessor og GPU, som er det som står for ytelsen.

 

En Mac er en PC fra apple, idiot.

Men Apple har i det minste kvalitet, du får faktisk hva du betaler for. Maskinene har virkelig godt batteri og "lever" og holder seg lenge. Skulle bare ønske noen flere kunne ha tilbydt godt bygde maskiner :(

 

Voksne vi er.

 

Uansett, trur de fleste skjønner at Mac er et Appleprodukt. Mac er ikke PC, det er iallefall det Eplene sier :)

 

Det er veldig enkelt, trenger man batteri og "design" (ja, design er objektivt), så er valget enkelt - netbook. Vil man ha litt bedre CPU, annet OS og betale 10.000, 15.000, 20.000 ekstra, så velger man en Mac.

 

Man kjøper ikke Mac for ytelsens del, men andre grunner som er avgjørende for kjøper.

 

 

Vil du ha en godt bygd PC? Da er Clevo merket for deg. Uheldigvis for dere Mac-brukere er ytelse i fokus hos Clevo.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Ser mange som skriver at Mac er så sinnsykt mye bedre kvalitet. Det kommer jo selvfølgelig helt ann på hva man kjøper. Kjøper man f.eks. en Thinkpad, så får du minst like god kvalitet og mer maskinvare for pengene. Husk at hver gang du ser en reklame for Apple og MacBook, så kommer disse reklamepengene fra et sted.

 

En MacBook er svindyr fordi den er laget av Apple, har ok kvalitet (dog ikke i forhold til pris og maskinvare) og fordi de må finansiere de sinnsyke reklamekanpanjene som de har. Hvilket kupp det er å kjøpe en MacBook!

Lenke til kommentar

Fy fader det er mange her som ikke har hatt nok penger til å kjøpe en Mac enda.. Det er en grunn til at IT, service og support folk jobber med å fikse Windows problemer hver dag går for Mac. Aldri noe problemer, byggekvaliteten er god, og ingen Mac virus surrer rundt på nettet nå om dagen hvertfall (kanskje det blir mer virus til Mac etter hvert som de ser antallet Mac solgte øker)

 

Jeg har både OSX 10.6 (Snow Leopard) og Windows 7 på 13" Macbook Pro´en min.. OSX er kjappere og ikke minst mer stabilt enn W7. Noe som er bra med OSX i forrhold til Windows er at i Windows er det mange filer og prosesser for et program, mens i OSX er det kun en fil som startes med alle filene som trengs bakt inn. Dette er bra for ytelse, stabilitet og det er lettere å avinstallere (bare slette denne filen)

 

Jeg syns du skal gå for 13" Mac, de er kjempe fine å ha med seg rundt og ha i fanget i stresslessen :) Hvertfall når du har planer om å kjøpe en skjerm i tillegg så har du jo ikke noen begrensning på skjermstørrelse og oppløsning når du skal produsere musikk ;) Men ja, husk på den DisplayPort -> DVI overgangen!

Og forresten, er bare 2 USB porter på alle Macbook Pro modellene, så det lønner seg å ha en bluetooth mus hvis du skal ha keyboard og ekstern harddisk kobla til..

 

Og ja, du kan fint spille CSS og sånt med Windows i Boot Camp ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...