Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan gå rolig frem, uten å ødelegge evt vennskap

Gjest Guest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anonym_*

heisann, er i en kinkig situasjon hvor jeg har blitt kjent med ei jente som jeg godt kunne tenke meg noe mer en bare vennskap med (ja vet veldig uvanelig dette:) men vist dette skulle være uaktuelt vil jeg gjerne fortsette å bare være venner.

Jeg er ute etter måter å trå forsiktig i svingene da jeg har av erfaring blitt brent da jeg la alle kortene på bordet å mistet vennskap og det hele.

Det jeg er ute etter er sånn for eksempel:

"vist du forsetter å flørte sånn så kommer æ til å falle for deg"

Vist ho er interessert så vil ho kanskje fortsette eller til og med svare noen som "hadde det vært så dumt da"? el lignende :)

Og vist ho ikke var det så ville ho slutta med flørting for å unngå en pinlig situasjon.

Jeg synes dette virker smart og logisk men tar gjerne imot andre forslag :p

(ber nå til de høyere makter om at jenta ikke leser denne posten)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan feks spørre henne om hva hun ser etter i en gutt, hva hun vil ha? Dette kan gå begge veier. Om hun beskriver noe du kjenner deg igjenn i kan du lekent si, så det er meg du leter etter ;)

Det beste er dog å ta mer på henne, og flørt mer. Du kan somregel ikke få i pose og sekk. Så du må finne ut om du virkelig vil ha henne. Være frampå, ellers så skjønner hun kansje ikke at du vil noe mer. Hun tar det bare som "venne/tulle flørting" Og du blir da tilsidesatt av de mer frampå gutta. Du havner trolig da i vennefelle, selv om det var et alternativ du kan leve med. Poenget er at det ikke er førstevalget. Du må forbrede deg på at det kan gå galt og du kan miste både "kjæresteemnet" og venninen.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonym_*
Du kan feks spørre henne om hva hun ser etter i en gutt, hva hun vil ha? Dette kan gå begge veier. Om hun beskriver noe du kjenner deg igjenn i kan du lekent si, så det er meg du leter etter ;)

Det beste er dog å ta mer på henne, og flørt mer. Du kan somregel ikke få i pose og sekk. Så du må finne ut om du virkelig vil ha henne. Være frampå, ellers så skjønner hun kansje ikke at du vil noe mer. Hun tar det bare som "venne/tulle flørting" Og du blir da tilsidesatt av de mer frampå gutta. Du havner trolig da i vennefelle, selv om det var et alternativ du kan leve med. Poenget er at det ikke er førstevalget. Du må forbrede deg på at det kan gå galt og du kan miste både "kjæresteemnet" og venninen.

Ja, jeg er enig med det du sier men jeg kan ikke bare fortsette å flørte uten å gjøre noe mer, da blir jeg bare en venn som ho tuller med. Vist jeg venter for lenge med å handle så blir ho fort komfortabel med meg som venn og ingenting mer. Det å spør henne hva hun ser etter i en gutt ville blitt veldig åpent, meste sansynelig ville det blitt sånn: Snill, Morsom, kjekk. men det andre du skrev er jeg veldig enig i

Lenke til kommentar

Du skal ikke gå for sakte frem. Det er den eneste sikre veien til venne-status.

Det du har gjort feil før var ikke at du gikk for fort frem. Det var at du la alle kortene på bordet. Du blottlegget deg helt og fjernet alt som kunne relateres til spenning.

Ved å legge alle kortene på bordet vil du fremstille deg selv som en som er så usikker på seg selv at han ikke klarer å handle på følelsene sine. (nei, å legge alle kortene på bordet er ikke en handling av følelser, det er en handling av usikkerhet)

Samtidig vil du legge hele ansvaret over på henne, og sette deg selv som underdannig. De fleste jenter vil ikke ha en usikker gutt som hun kan tvinne rundt fingeren. (med mindre hun er ute etter en gutt hun kan utnytte og leke med)

Og for det tredje, så legger du et enormt press på henne. Hun vil føle at hun må ta en avgjørelse med en gang du har lagt kortene på bordet, og hvis det finnes littegranne tvil i hennes hjerte (som det alltid er i begynnelsen av et forhold) vil hun ta den trygge veien ut, og du vil bli plassert i venne-sonen, eller droppet totalt.

Når det kommer til teknikker å gå frem for å ikke ødelegge vennskapet, så finnes de ikke. Ved å prøve å gå lenger enn vennskap, så er det vennskapet som er innsatsen. Men for å vinne stort, så må man satse stort. Man må tørre å ta sjangsen på å miste noe, for å kunne få noe. Ingenting her i verden er gratis. :)

Det du skal gjøre er å handle. Flørt masse med henne, men hovedsakelig med kroppspråk og kroppskontakt. Hva du sier har overaskende lite å si.

Øyekontakt, kroppskontakt (VELDIG viktig) flørtete erting, osv.

Kroppskontakt er kanskje det viktigste punktet. Ta på henne ved alle "naturlige" muligheter. Hver gang du gjør et poeng i en samtale, sitt ekstra nær henne i sofaen når dere ser film, "tilfeldige" berøringer, osv osv

Men som sagt. For å få henne, så må du være villig til å satse vennskapet på det..

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...