Scotty Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Plutselig så har to hardisker blitt borte fra XP, har 5stk koblet til, og det dukket nå bare opp 3stk på min datamaskin. Sjekka i BIOS, og alle sammen lå der, så hardiskene kan ikke ha streiket. Prøvde å gå inn på disk management, men der får jeg bare en error, og en "unable to connect to logical disk manager service". Har ikke installert noen mistenkelige programmer eller lignende. Hva burde jeg gjøre? Vil en system restore fungere kanskje? Endret 25. august 2009 av Scotty Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Har du sjekka de fysiske tilkoblingene? Byttet plass på tilkoblingene til hovedkortet? Byttet strømkabler fra strømforsyningen? Prøvd på en annen PC? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Har som sagt sjekka i BIOS, og alle hardiskene ligger der. Så ingen kabel som har falt ut, har ellers ikke rørt en eneste ting inni kabinettet på en stund. Har ingen annen PC her å prøve hardiskene på.. Gikk inn på System Restore for å sjekke om det ville funke å gå tilbake i tid, fikk denne beskjeden: "changes made to drive(s) M:\ Z:\ after this point cannot be reversed because the drive was either excluded from System Restore monitoring, or was turned off or removed." Endret 25. august 2009 av Scotty Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Ingen som vet noe? Litt kjedelig situasjon, kunne trengt innholdet på hardiskene for øyeblikket. Har vært innom enhetsbehandling, og der ligger alle hardiskene, og på device status på alle hardiskene så står det "This device is working properly." Ingen som vet om noe jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Du har vel forsøkt å restarte Windows. Den "unable to connect ..." meldingen kan bety at en service har sluttet å kjøre. Diskene kan godt være OK, hvis du har et USB adapter (kjekt å ha) så vil du finne ut av det ganske kjapt. Et annet alternativ er å boote en Linux CD. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Har restartet flere ganger Har merket at oppstart har tatt litt lenger tid nå også, virker som at PCen henger seg litt.. Har desverre ingen USB adapter... Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Og der fikk jeg løst det. Etter 3-4 omstarter, så fungerte Disk Management igjen, og da lå hardiskene der, men måtte høyreklikke og velge "Reactivate Disk". Litt rart i grunn, har aldri hatt dette problemet tidligere. Har ikke rørt hardiskene på noe vis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå