BBC Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Har et nytt Abit KD7-Raid hovedkort som tilsynelatende ikke vil boote. 2x256MB DDR Ram, XP 1600+ og nvidia GeForce 2MX er tilkoblet. Etter at power-on og power-led er riktig plassert og strøm er koblet til lyser både "power on" og "stand by" (de nederst til høyre). Ifølge manualen skal da hovedkortet være tilkoblet strøm (psu-bryter på) og pc slått på. Men tilsynelatende booter ikke maskinen opp. CPU-vifte og chipset-vite snurrer rundt, men skjerm viser feilmelding om at intet skjermkort er koblet til. Hovedkortet gir ingen lyd ifra seg om f.eks. tastatur, skjermkort, harddisk eller minne ikke er montert (det skal vel pipe hvis det er noen feil?). Har prøvd flere ganger å resette CMOS uten hell. CPU er inspisert og ser for meg ikke ut til å være ødelagt. Så er det noen der ute som har gode ideer? Evt. noen som har dette hovedkortet (og Chieftec kabinett) som kan si eksakt hvordan LEDs er plassert? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 HKet er borte ... den har takket for seg og sagt natta ... Trust me .. i know ... husker du mitt Soyo? Lenke til kommentar
milkwood Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Hadde samme problem... hovedkortet hadde tatt kvelden... kan også være cpu forsåvidt, men da pleier hovedkortet å beep'e litt.. prøv cpuen på et annet hovedkort du Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2003 CPU er nå prøvd på annet (gammelt) hovedkort, og fungerer perfekt der. Men ingen som har dette kortet og Chieftec kabinett som kan fortelle eksakt plassering av kabler, i tilfelle dette kan være problemet? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Er ikke helt sikker på at HKèt er ødelagt jeg. Prøv med en 100mhz FSB CPU i ditt system. Kan også være rammen som ikke liker SPD settingsa , dette var iallefall det som skjedde med mitt system. Prøv også med noen Rambrikker som du VET klarer SPD settings. Rammen klarer SPD settingsa nå ,men ikke når de var nye. Virker som de måtte inkjøres.. Lenke til kommentar
kojak64 Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Hmm... har samme HK og Chieftec bigtower, men har ikke montert det sjøl... jeg kan ta av døra og se, hvis du lurer på noe? Lenke til kommentar
Chubby Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Jeg hadde et lignende problem med mitt EPoX 8RDA+. Etter mye undring kom jeg til at strømforsyningen min ikke holdt mål. Da hadde jeg 300W, og skiftet til 360W, og alt virket som det skulle. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 15. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2003 Har nå funnet ut hvor problemet ligger - agp-porten. Både mitt GeForce 2MX og Ati 8500LE kort krever meget røff behandling for å plassere det i sloten. Om det er en feil med mitt kort, eller en "feature" ved Abit KD7 vites ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå