ricmik Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Hei! Har flyttet inn i ny leilighet, og har planer om å legge laminatgulv i gangen. Eneste jeg kan forestille meg som blir et problem er en skjevhet i gulvet ved dørterskelen til kjøkkenet. Foran dørterskelen er gulvet ca. 1 cm høyere, og blir gradvis mindre inntil man er 13 cm unna. Vet ikke om dette kan skyldes fukt e.l.? På gulvet ligger det nå helt nederst noe som kan se ut som en sponplate, hvor det er lagt linoleum oppå. Oppå den eldste linoleumen, ligger det noen linoleumsfliser, hvor det til slutt ligger et nytt lag med tremønstrede linoleumsfliser. Planen min er å rive vekk alt av gammelt gulvbelegg, men bør jeg da også kvitte meg med sponplata som ligger helt i bunnen? Er usikker på hva som ligger under der igjen. Leiligheten ligger i en gammel gård i Oslo bygget i 1939. Gulvet slik det ser ut i dag. Sponplate helt i bunnen. Skjevhet målt ved dørterskel, og 13 cm unna. Endret 25. august 2009 av ricmik Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Riv av alt gammalt dritt som planlagt. Så kjøper du en sånn selvutjevnene masse så gulvet blir litt rettere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå