Inc Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Har noen kameraer som virker med IE men jeg må aktivere activX og installere en fil som heter "player pt.cab". Deretter vises streamingen. Mens i FF og opera vises ingenting og får heller ingen forspørsel, ser bare en stor tom rute . Finnes det løsning? Endret 25. august 2009 av Inc Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Har noen kameraer som virker med IE men jeg må aktivere activX og installere en fil som heter "player pt.cab". Deretter vises streamingen. Mens i FF og opera vises ingenting og får heller ingen forspørsel, ser bare en stor tom rute . Finnes det løsning? Nei det finnes det ikke fordi activX er et IE-fenomen. Altså, kameraet er kanskje laget kun for windows/IE brukere. Men du kan jo prøve å se om VLC media player kanskje kan fungere til kameraene. Hørt at vlc skal være bra på streaming, men har ikke testa selv. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 25. august 2009 Forfatter Del Skrevet 25. august 2009 Prøvde litt med vlc men er usikker på hvordan URl skal settes inn. F.eks adressen er http://kamera.se.detdu.org:1234 til hovedmenyen i kameraet, skal det bare være å lime inn denne i vlc? Kan ikke finne noen konkret streaming adresse inne i menyene på kameraet men limer jeg den inn i adressenlinjen i IE kan jeg der trykke view camera. Beklager knotete språk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå