Gå til innhold

problemer med skjermkortet på HP DV9271

Gega

Anbefalte innlegg

Heisan folkens.

Min sønn har en HP DV9271 som ble kjøpt 27-02-2007..

Den har vært 2 ganger på verksted tidligere for ødelagt skjerm og hengsel problemer....

Nå i det siste har skjermkortet begynt å skrante...det startet med at maskinen ikke ville starte opp mere den bare kom opp med blå skjerm, restartet og så ble den mørk og ble stående sånn...

Installerte windows på nytt og nå så alt ut til åå være i skjønneste i orden, helt til jeg installerte skjermdriveren...da ble maskinen akkurat likedan som før...jeg startet maskinen i sikkermodus og da startet den opp igjen..jeg avinstallerte driverne og restartet maskinen, da vil den på igjen men etter en liten stund begynner tekst å flyte og det blir lissom noen striper over skjermen...det minner meg veldig mye om varmgang (før i tiden når jeg overklokket skjermkortet så ble det noe a la det samme)

Så va tror dere, holder skjermkortet på å ta kvelden? rart om det skulle være driver problemer siden gutten har brukt samme drivere i et år nå uten problem..maskinen blir helt sykt varm...

Med vennlig hilsen

Geir

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje du burde laste ned nye drivere???

Ja, opptil flere forskjellige drivere....Når jeg går inn i bios s¨er det rosa striper over hele skjermen...her kan dere se et bilde fra bios og der skal ikke skjermdriveren ha noe å si... er det skjermen eller skjermkortet som det er feil på?

post-4048-1251217831_thumb.jpg

Endret av Gega
Lenke til kommentar

Er det noen som har noen formening om hva dette skyldes...jeg koblet pc`n til en ekstern skjerm i går kveld men de samme stripene var der også, så det er vel bare en ting som gjenstår...skjermkortet... det kan vel ikke være så mye annet?

Geir

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...