Gå til innhold

Fujitsu Siemens LB Amilo D

Caveman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, jeg har prøvd Amilo D. Kjæresten min kjøpte en for noen dager siden, og den virker helt grei. Vifta bråker som en støvsuger, men den går heldigvis ikke hele tiden. Har kjørt Sandra-benchmark på den, alt ser bra ut, unntatt at det ikke er noe bra ytelse på minnet. Men slik er vel de fleste bærbare, er mitt inntrykk.

Ellers er PC-en ganske stor og tung, men så har den jo også det meste. Skjermen er temmelig bra, lyssterk, men kanskje litt blass. Det er vel ikke mulig å kjøre større oppløsning enn 1024X768, såvidt jeg husker, og det er kanskje litt lite på en 15".

Skjermkortet er integrert på hovedkortet, tror det var en S3-chip som bruker system-ram'en som minne. Ikke noe for tung 3d-spilling, altså, men helt grei til vanlig bruk. Driverne virket ok, kan justere fargebalanse etc.

Oppstart og installering funker helt fint, det følger med original XP Home-CD, MS Works med Encarta Atlas og Word 2000, samt en CD med drivere.

Bæreveske følger ikke med. PC-en var faktisk såpass stor at det bare var såvidt den fikk plass i min bæreveske, som jeg bruker til en gammel compaq armada.

Hm. Hva mer kan jeg si om den? Er det noe mer du lurer på?

Mvh.

Finn Arne

Lenke til kommentar

En litt irriterende sak er skjermoppløsningen. Den kan som sagt ikke settes høyere en nevnte oppløsningen, men hvis du oppgraderer driverne til skjermkortet takler det mye høyere oppløsninger, f.eks 1280x1024 men det driter skjermen i og du får bare se det området av skjermen som den takler mens resten forsvinner utenfor området.

Bortsett fra det fungerer den flott, men støyen er jeg skuffet over. Det er en vifte som bråker alt for mye. Den går ikke hele tiden men starer opp m ujevne mellomrom. Det hadde vært bedre m en jevn og lavere støy en denne ujevne og ganske påtrengende lyden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...