fiskekongen Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Hei Jeg har en XPS M1710 med 7950GTX skjermkort. Det er ikke så ofte jeg får tiden til å spille, men prøvde her for litt siden, og maskina ble svart. Årsaken var att maskina var blitt for varm. Prøvde med 3Dmark06 nå og maskina blir svart. Nå har også batteriindikatoren startet og blinke på orange/grønnt hele tiden. Maskina er 3mnd over garantididen, og man får ikke sendt Mail til Dell hvis man er utenfor garantitiden Hva kan være galt, og hvordan komme i kontakt med Dell? Vi har vel 5 års reklamasjonstid? Er det andre som har hatt samme problem og fått dette fikset av Dell etter 2 år? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Du kan iallefall sjekke om vifta går rundt. Har det samlet seg mye støv der, er det ikke sikkert vifta får startet. Lenke til kommentar
MrDolce Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Har samme maskin, kjøp deg trykkluft på boks og blås ut støv fra maskinen \ viftene fra alle de tenkeligste vinkler du klarer å få til, deretter prøver du litt til, kjenn under maskinen om den blir varm. Jeg har min ofte på sengen og bruker Speedfan til å holde oversikten over temperaturene, de ligger rundt 60-70 grader på det varmeste.. Jeg måtte bytte batteriet, cdrom og deksel rundt skjermen pga løse fester etter 2 år, ringte til Dell og de sendte en tekniker hjem til meg som skiftet alle delene, helt supert :-) Men de prøvde seg jo med den forklaringen at de gjorde det for å være kule med meg, og at reklamasjonsrett bare var noe tull som ikke fantes Lenke til kommentar
darket Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 5 års reklamasjonsrett på feil\mangler. Varm PC er utenfor dette, hvis det er pga dårlig vedlikehold aka støv. Har du støvet ned pcen, og komponenter har blitt skadet av dette, er det ikke dell sin feil. Lenke til kommentar
troari Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Nå er jo fordelen med Dell gode og instruktive service manualer. http://support.dell.com/support/edocs/syst...s.htm#wp1000550 Lenke til kommentar
Gaervern Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hei Jeg har en XPS M1710 med 7950GTX skjermkort. Det er ikke så ofte jeg får tiden til å spille, men prøvde her for litt siden, og maskina ble svart. Årsaken var att maskina var blitt for varm. Prøvde med 3Dmark06 nå og maskina blir svart. Nå har også batteriindikatoren startet og blinke på orange/grønnt hele tiden. Maskina er 3mnd over garantididen, og man får ikke sendt Mail til Dell hvis man er utenfor garantitiden Hva kan være galt, og hvordan komme i kontakt med Dell? Vi har vel 5 års reklamasjonstid? Er det andre som har hatt samme problem og fått dette fikset av Dell etter 2 år? Hei, jeg har en Inspiron 9400 og hadde problemer med støy fra viftene. Det ble skiftet på garantien etter 3 år. De svenske folkene på call-senteret hadde "glemt" at vi har 5 års reklamasjonsrett men da jeg minnet dem på det gikk alt veldig greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå