Gå til innhold

spørsmål angående gjeldsbrev (studielån)

cppdude

Anbefalte innlegg

Hei, sendte gjeldsbrevet forige mandag eller tirsdag, men står fortsatt at lånekassen ikke har motatt brevet.

Er dette helt normalt? (altså, at det tar en uke før brev kommer fram...tenker på det med at brev kan forsvinne i posten...), og et annet spørsmål:

Jeg byttet om til elektronisk innsending etter at jeg hadde sendt brevet via posten, dette vil vell ikke ha noe å si nå som brevet er sendt ?

og til slutt: når de har motatt gjeldsbrevet, hvor lang tid bruker det sånn CA. å ta før man får lånet på konto?

har prøvd å ringe til lånekassen hele dag, men man kommer ikke til køen engang...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det står på nettsidene til lånekassen at det kan ta en "drøy uke" fra du sender brevet til det blir registrert. Det er den travleste tiden akkurat nå, så dermed tar det noe lenger tid enn hva man skulle tro. Pengene blir overført med en gang, men det kan ta en dag før pengene ligger på kontoen (gitt at du har betalt semesteravgiften).

Jeg sendte selv mitt inn tirsdag ettermiddag forrige uke, og det ble registrert i dag tidlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...